تابلو بورس تهران و هرآنچه باید بدانید

تابلو بورس تهران عنوانی است که در این مقاله می‌خواهیم پیرامون آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اما قبل از اینکه بحث در این مورد را باز کنیم؛ لازم می‌بینیم تا پیش زمینه‌های مورد نیاز در ارتباط با بورس را برای شما بازگو کنیم.

چند سالی به گذشته برمی‌گردیم و روش‌های اصلی سرمایه گذاری مردم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور عمده اصلی‌ترین سرمایه گذاری مردم حول محور پس انداز در بانک بود. شاید دلیل اصلی این نوع سرمایه گذاری, محدود بودن روش و یا عدم اعتماد مردم به انتخاب روش‌های دیگر بوده است. این نوع سرمایه گذاری در کنار خرید و فروش زمین یا ملک سود چندان زیادی را برای سرمایه گذاران در پی نداشت.
در کنار این مطلب
، اقتصاد کلی کشور نیز با این نوع سرمایه گذاری دچار رکود شده و چرخه اقتصاد نیز با چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

تابلو بورسی تهرانی ها

بازار سود و سرمایه چیست؟

در حالت کلی,  بازار به بستر یا مکانی اطلاق می‌شود که در آن گروهی از خریداران و فروشندگان, جنس و کالای خود را عرضه کرده, و با انجام معامله, تعریف بازار کامل می‌شود.

در هر شرایطی بازار, با سرمایه طرفین تشکیل می‌شود که این سرمایه ممکن است کالای فیزیکی باشد, دقیقا همان چیزی که برای اکثر افراد ملموس‌تر است.

سرمایه در بازار باعث درآمدزایی شده چرخش مالی ایجاد می‌کند. این در واقع همان سود حاصل از خرید و فروش کالا است.

اکثر افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستیم, بازار را مکانی برای خرید و فروش کالاهای فیزیکی قلمداد می‌کنند چرا که تجارتی غیر از این حالت انجام نداده اند. اما بازار فقط مربوط به خرید و فروش کالاهی فیزیکی نیست, اگر شما نگاهی به تابلو بورس تهران کرده باشید این مطلب را بهتر درک خواهید کرد.

انواع بازار کدامند؟

در بالا تعریف مختصری و مفیدی از بازار را برای شما ارائه کریدم و با بازار آشنایی جامعی پیدا کردیم اما بازار فقط محدود به بازار کالای فیزیکی نیست.

 بازار کالای فیزیکی

بازار کالای فیزیکی دقیقا همان چیزی است که معرف حضور تمامی افراد است. مکانی که در آن صاحبان مشاغل کالای فیزیکی خود را به معرض فروش قرار می‌دهند.

بازار کالای فیزیکی با سرمایه های از پیش تعیین شده شروع به انجام فعالیت کرده و مطابق با شرایط حاکم بر آن کالا، سود و زیان مخصوص خود را در بر خواهد گرفت.

این نوع از بازار پیچیدگی خاصی را در پی نداشته و با رعایت اصول اولیه و همچنین مشتری مداری که در راس کار قرار دارد، امکان موفقیت تضمین خواهد شد.

بازار کالای غیر فیزیکی

بازار کالای غیر فیزیکی همانطور که از نام آن پیداست, چندان حول محور کالاهای فیزیکی نمی‌تابد. البته به طور مطلق هم فاقد کالاهای فیزیکی نیست. در بازار کالاهای فیزیکی, اوراق بهادار, سهام و امتیازات شرکت‌های دولتی و یا خصوصی در معرض فروش قرار گرفته می شود.

 با پیدایش بازار کالاهای غیر فیزیکی, بورس و هر آنچه که به بورس مربوط می‌شود رنگ و بوی واقعی به خود گرفته و باید اطلاعات ما در این زمینه کامل باشد.

تابلو بورس تهران

بورس چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بورس چیست؟ و در آن چه اتفاقاتی افتاده می‌شود؟ تابلو بورس تهران چیست؟ همه این سوالات با کم و زیاد آن, مواردی است که در ذهن شما پیش آمده است.

بورس یک بازار است که در آن خرید و فروش صورت می‌گیرد, اما اینکه این بازار همان بازار فیزیکی است یا خیر, سوالی است که به آن پاسخ می‌دهیم.

اولین مزیتی که بورس بر بازار داشت, این بود که تا حد قابل توجهی ضرر و زیان های حاکم بر بازار فیزیکی را کاهش داد. علت این کاهش ضرر و زیان, مشارکت عمومی افراد در بخش خرید و فروش است. اشتباه نکنید در واقع منظور ما از خرید و فروش, یک کیلو برنج نیست. منظور از این خرید و فروش, سهام عمده شرکت‌ها است.

تا این قسمت از مقاله با تعریف بورس و شرایط حاکم بر آن به طور مختصر آشنا شدیم, حال وقت آن رسیده تا با انواع بورس آشنا شویم.

بورس نیز همانند بازار از انواع مختلفی برخوردار است چرا که در آن محدودیتی وجود ندارد و انواع مختلفی در حال خرید و فروش است.

بورس کالا

به بازاری که در آن به طور دائم, کالاها و مواد اولیه و خام, خرید و فروش می‌شود بورس کالا گفته می‌شود. هر بازار بورس کالایی از نام منحصر به فرد خود استفاده می‌کند که این نام با توجه به کالایی که عرضه می‌شود, انتخاب می‌شود.

بورس ارز

این بازار حول محور خرید و فروش پول رایج هر کشور در حال چرخش است و از این روی که این بازار با سرمایه وجه نقد سر و کار دارد, سود قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

بورس کالا و عرض با توجه به شرایط حاکم بر کشور ما, شرایط مناسبی نداشته و طور کلی غیر فعال است اما در سایر کشورهای دنبال به عنوان یک بازار پر رونق شناخته می‌شود.

آشنایی با بورس های بزرگ دنیا و  انواع بورس میتواند تاثیر بسیاری در درآمد شما داشته باشد.

بورس اوراق بهادار

بورس اوراق بهادار بازاری است که در آن دارایی های مالی از جمله سهام مورد معامله شرکت‌ها, اوراق بهادار و … مورد معامله قرار خواهد گرفت.

تابلو بورس تهران و تعریف آن

تابلو بورس تهران

مکانی که در آن خرید و فروش کالا صورت می‌گیرد را بازار تلقی کردیم. در بازار مشخصه های مختلفی وجود دارد اما یکی از اصلی‌ترین مشخصات هر بازار و یا هر مکانی که در آن فروش صورت می‌گیرد, تابلو آن بازار می‌باشد.

تابلو یک قطعه الکترونیکی است که در آن یکسری اعداد و ارقام به صورت دیجیتالی به نمایش در می‌آید. اما سوال این است که چه تاثیری در بازار بورس دارد؟.

بازار بورس تهران، یک تابلو جامع و کامل از نرخ و قیمت‌هایی است که در هر لحظه از کالا و سهام متغیر بوده و به فروشندگان خریداران, کالا, سهام و اوراق بهادار کمک می‌کند, تا خرید خود را با آگاهی انجام دهند.

در تابلو بورس تهران اطلاعات دقیق نظیر قیمت, سود, شاخص و تغیراتی که در هر لحظه بر بازار بورس حاکم است نمایش داده می‌شود. البته در کنار صحبت‌های انجام شده باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن دانش بورس به شما در درک بهتر تابلو کمک خواهد کرد.

    لینک کوتاه: