چگونگی مدیریت سرمایه در بورس

برای اینکه بتوان سرمایه خود را در بورس مدیریت نمایید، می بایست حتما در کلاس های آموزش بورس بیشترین بهره را برده و با علم و درایت و تجربه زیادی وارد بازار بورس شده و سرمایه خود را با تدبیر مدیریت نمایید تا بتوانید بهترین و بیشترین سرمایه را در بازار پرنوسان بورس و سرمایه بدست آورید. مدیریت سرمایه در بورس بسیار حائز اهمیت است.

چگونگی مدیریت سرمایه در بورس

مدیریت سرمایه امری کاملا شخصی است و براساس اهداف و شخصیت فرد متفاوت می باشد و علمی است که نه تنها به دوام سرمایه شما کمک می کند؛ بلکه اگر به صورت درست مدیریت شود، باعث افزایش سرمایه شما خواهد شد . مهمترین امر این است که دوام سرمایه اولویت اصلی مدیریت سرمایه در بورس است اگر کسی به این امر توجه نکند، باعث از دست دادن سرمایه خود می شود. می توانید برای امنیت سرمایه خود روی ملک، طلا و سپرده های بانکی سرمایه گذاری کنید، هر چند سود کمتری دارد ولی از امنیت بالاتری برخوردار است.

سه نکته مهم در تدبیر مدیریت سرمایه در بورس

نکته اول: مدیریت سرمایه در بورس ریسک بزرگی به همراه دارد. لازم به ذکر است که اگر شما معامله گر مبتدی در بازار معاملات هستید، با ریسک کمتر از 4 یا 5 درصد کل سرمایه خود شروع کنید. وقتی که در انجام معامله های خود موفق شدید، می توانید میزان ریسک خود را براساس قوانین مدیریت نقدینگی افزایش دهید .

نکته دوم: چند معامله در یک زمان می توانید انجام دهید. آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادی به شما مدیریت سرمایه در بورس را می آموزد. مدیریت کردن حجم زیاد معاملات به طور همزمان دشوار است ولی شما باید بتوانید معاملات را به صورت دستی با احتیاط در بازار مدیریت کنید و باید حداکثر تعداد موقعیت های بازار را محدود کنید .

نکته سوم: تناسب ریسک در قبال سود عاید شده در بازار بورس و سرمایه است. هرگز تلاش نکنید نسبت ریسک به سود 2،5 به 1 باشد. مخصوصا اگر یک معامله گر مبتدی هستید باید نسبت را 3 به 1 قرار دهید .

تعریف ریسک

ریسک عبارت است از مشکل و خطری که احتمال بروز آن در آینده دور یا نزدیک وجود دارد . بنابراین در صورتی که نتایج مورد انتظار به طور قطعی مشخص نباشد و همراه با احتمال باشد با موقعیت ریسکی مواجه خواهیم شد.

اهمیت ریسک در مدیریت سرمایه

اگر نتوانید ریسک ها را مدیریت کنید، منجر به اتفاقات غیر منتظره می شود که برای روبه رو شدن با آنها آمادگی ندارید و این اتفاقات غیر منتظره می تواند در نهایت باعث شکست شود.


 

• فایل های مرتبط

مبانی مدیریت سرمایه گذاری (۸۱ صفحه)

مبانی مدیریت سرمایه گذاری (۴۷ صفحه)

مدیریت سرمایه (۱۵ صفحه)

مدیریت سرمایه و روانشناسی معامالت در بازار (۹ صفحه)

مبانی مدیریت سرمایه (۱۶ صفحه)

مدیریت سرمایه گذاری (۲۱۱ صفحه)

اندازه گیری و مدیریت ریسک بازار (۴۲۱ صفحه)

    لینک کوتاه: