نحوه ثبت نام در بورس – برسی شرایط و انواع بورس

انسان همواره برای کسب درآمد خود برنامه ریزی‌های ویژه ای را در نظر می‌گیرد تا بتواند از لحاظ اقتصادی شرایط مناسب‌تری را برای خود رقم بزند. اگر به چند سال قبل بر گردیم, با توجه به عدم اطلاع رسانی‌هایی که امروزه انجام می‌شود و بسته بودن افکار, یکی از معدود روش‌های سرمایه گذاری پس انداز پول در بانک بود. اتکا به این روش را می‌توان در عدم آگاهی جستجو کرد. این روش از سرمایه گذاری هیچ سود قابل توجهی را برای سرمایه گذاران در پی نداشت و از طرفی دیگر اقتصاد کشور را دچار رکود می‌کرد. پس با این شرایط ارتقا مالی برای سرمایه گذاران امکان‌پذیر نبود, از این روی باید شرایط با تغییر همراه شده و روش‌های سرمایه گذاری به روز می‌شدند. امروزه بورس یکی از اصلی‌ترین روش‌های سرمایه گذاری محسوب شده و ما در این مقاله با بررسی نحوه ثبت نام در بورس در خدمت شما هستیم.

 

وقتی از بورس نمیدانید

 

بررسی شرایط بازار و ارتباط آن با سرمایه گذاری‌های اقتصادی

سرمایه گذاری, یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد می‌باشد اما اینکه افراد سرمایه گذاری را در چه صنعت یا تجارتی انجام دهند کاملا متفاوت است. کسب آگاهی و داشتن دانش کافی در باره صنعت یا تجارتی که قصد دارید در آن سرمایه گذاری کنید, مهم‌ترین رکن موفقیت شما محسوب می‌شود.

مطابق با نظریه کلیه کارشناسان و اقتصاد دانان سرتاسر دنیا, ظاهر بینی بازار و عدم بررسی شرایط یکی از مواردی است که افراد را دچار شکست‌های اقتصادی خواهد کرد. پس ابتدا به ساکن دانستن وضعیت حاکم بر بازار شما را از شکست‌های احتمالی در امان خواهد داشت.

اما سوال اینجاست که مطالب ذکر شده, با عنوان این مقاله که که نحوه ثبت نام در بورس را بررسی می‎‌کند, چه ارتباطی دارد؟ در این قسمت از مقاله عنوان کردیم که برای موفقیت در شروع سرمایه گذاری, باید بازار مربوطه را جستجو و از از شرایط حاکم بر بازار با خبر باشیم. در واقع بورس بستری بسیار مناسب برای کسب اطلاع دقیق از بازار را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

معرفی بازار و ارتباط آن با بورس

شاید واژه بازار, از معدود کلماتی باشد هر کس بتواند با توجه به دانش خود,تعریف منحصر به فردی از آن داشته باشد. بازار مکانی است که انسان در بازه های زمانی مختلف با آن سرو کار دارد و در واقع مکانی است نیازهای مختلف هر فرد در آن مکان خریداری می‌شود.

خرید و فروش در بستر بازار انجام می‌شود در واقع یا جنسی در آن خریداری شده و یا جنسی در آن به فروش می‌رسد که در این حالت با بر قراری معامله, بازار تشکیل می‌شود.

تعریف‌های مختلفی از بازار برای مشتریان وجود دارد شما در بازار خریدهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. به عنوان مثال مایحتاج روزمره خود نظیر مواد خوراکی را از بازارهای مواد خوراکی خریداری می‌کنید. اقلام دیگر نظیر ماشین, مسکن و پوشاک نیز در بازارهای مربوطه به این اقلام صورت می‌گیرد.

کار به این خریدهای فیزیکی ختم نمی‌شود و بازارهای دیگری نیز وجود دارد که در آن می‌توان خریدهای دیگری را انجام داد. دارایی های فیزیکی را که کنار بگذاریم, به دارایی های مالی می‌رسیم که در آن اقلام فیزیکی خرید و فروش نمی‌شوند. در واقع در بازار مالی خرید و فروش‌های فیزیکی انجام نمی‌شود, در این بازار اسناد, اوراق و سهام مشارکت خرید و فروش می‌شوند. از این قسمت به بعد که با بازار و خرید و فروش‌های مالی آشنا شدیم, ابتدای بحث بورس بوده و در ادامه راجع به بورس و نحوه ثبت نام در بورس با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

ثبت نام در بورس

 

ثبت نام در بورس و بررسی انواع آن

بازار فیزیکی پیش مقدمه بورس فعلی است, در واقع زمانی که که یک مغازه دار مجموعه ای از اقلام را در فروشگاه خود به معرض نمایش قرار می‌دهد, بازاری را ایجاد کرده که مشتریان با بررسی بازار خرید خود را انجام دهند. بورس نیز بستری پیشرفته تر از فروشگاه فیزیکی است.

برای روشن شدن بحث فوق, بورس کالا را برای شما مثال می‌زنیم, در بورس کالا فروشندگاه پس از کارشناسی و قیمت گذاری محصولات خود, کالا را در بورس عرضه کرده و خریداران می‌توانند, مناسب‌ترین خرید را انجام دهند.

بر خلاف بورس کالا, که نمونه ای از بازار فیزیکی محسوب می‌شود, بورس سهام و اوراق بهادار بازار خرید و فروش سهام و اوراق مشارکت را ایجاد می‌کند که در واقع در آن هیچ کالای فیزیکی خرید و فروش نمی‌شود.

بورس به موارد گفته شده ختم نمی‌شود و نوع دیگری از بورس را می‌توان در بازار بورس ارز جستجو کرد که البته بورس ارز, با توجه به شرایط تحریم ارز‌های خارجی در کشور, رونق چندان زیادی برای ما در پی ندارد.

تا این قسمت از مقاله با معرفی بازار و ارتباط آن با بورس, اطلاعات مفیدی را از بورس به دست آوردیم اما اکنون نوبت به آن رسیده تا از نحوه ثبت نام در بورس, اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام در بورس

شاید شما هم از دسته افرادی هستید که پس از مطالعه و کسب دانش کافی از بورس, به فکر ثبت نام در این بستر سرمایه گذاری افتاده باشید. دیگر زمان پس انداز در بانک‌ها برای یک سود ناچیز تمام شده است چرا که این کار نه برای شما سود فراوان داشته و نه به اقتصاد جامعه کمک خواهد کرد.

شما برای شرکت در بورس و شروع خرید و فروش های بورسی خود باید در بورس و کارگذاری‌های مربوطع ثبت نام کنید. این اقدام نحوه ثبت نام در بورس را برای شما روشن خواهد کرد.

نحوه ثبت نام در بورس به این صورت است که ابتدا به ساکن شما با مراجعه فیزیکی و یا ثبت نام اینترنتی, به کارگذار رسمی و مورد تایید و اعتماد سازمان بورس, کد معاملاتی و یا در واقع همان کد بورس را دریافت می‌کنید.

کد بورس برای هر شخص حقیقی و حقوقی منحصر به فرد است و در بازار بورس به منزله کد ملی و یا در واقع همان کد شناسایی افراد شناخته می‌شود.

 

ثبت نام در بورس ایران

 

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که عدم دریافت کد بورس یا همان کد معاملاتی, از شرکت و خرید و فروش شما در بازار بورس جلولوگیری می‌کند.

 

 

همچنین بخوانید: بورس و اوراق بهادار

همچنین بخوانید: بورس اوراق بهادار تهران

همچنین بخوانید: فرابورس ایران

    لینک کوتاه: