معرفی پرایس اکشن

معرفی پرایس اکشن

پرایس اکشن در واقع عبارت است از اینکه تریدرها یا افرادی که در زمینه های مربوط به بورس فعالیت می کنند، تمامی تصمیمات خود را برای ترید های مختلف براساس نمودارهای قیمت می گیرند. این افراد بدون توجه به اینکه اندیکاتور، اکسپرت و دیگر بخش ها تا چه اندازه مهم هستند کار خود را تنها با نمودارهای قیمت اندازه گیری می کنند. آموزش پرایس اکشن به شما کمک خواهد کرد که بتوانید این کار را به آسانی انجام دهید.

پرایس اکشن که در زبان انگلیسی Price Action Trading نامیده می شود به معنای عملکرد قیمت و یا حرکات قیمت است. هر معامله گری که در این زمینه فعالیت می کند، تصمیمات خود را براساس تحلیل های تکنیکال و نمودارهای قیمت اتخاذ خواهد کرد و به شیوه های مختلفی معامله می کند. در این زمینه، هزاران استراتژی متفاوت وجود دارد که معامله گران از آنها استفاده می کنند. این استراتژی ها می توانند در سه دسته کلی تقسیم بندی شوند که شامل موارد زیر می شوند.

 

استراتژی های پرایس اکشن

استراتژی های پرایس اکشن

 

 

معامله بر اساس پرایس اکشن ها، اندیکاتورها و روش ترکیبی. استراتژی های دیگری هم در این زمینه وجود دارد که به معامله گران این امکان را می دهد که کار خود را آسان تر کنند. معامله براساس پرایس اکشن اما یکی از ساده ترین روش های معامله است که شما میتوانید از ان ها کمک بگیرید. البته که ارز داشته باشید و چه در بازارهای دیگر فعالیت کنید، می توانید از این تحلیل به عنوان یکی از راه های کاربردی استفاده کنید. اگر به تازگی کار معامله و بورس را آغاز کرده اید، باید بدانید که یادگیری براساس پرایس اکشن در واقع می تواند یک نقطه شروع فوق العاده برای شما باشد.

 

معاملات پرایس اکشن

معاملاتی که در آن ها از این بخش استفاده می شود در واقع تصمیماتی را بر پایه قیمت یک دارایی خواهند گرفت. شما در معامله گری ها با پرایس اکشن، از اندیکاتورهای مخلتفی استفاده نخواهید کرد اما اگر بخواهید آن ها را مورد استفاده قرار دهید باید بدانید که وزنی بسیار اندک در جریان تصمیم گیری های خود به آن ها خواهید دید. فردی که به عنوان یک معامله گر در پرایس اکشن فعالیت می کند باور دارد که تنها منبع واقعی اطلاعات خود قیمت است. بالا رفتن سهام های مختلف ممکن است که در این زمینه باعث سردرگمی شما شود اما نگران نباشید.

شما به عنوان یک معامله گر، می توانید براساس قدرت و تهاجمی بودن بازار، خرید خود را ارزیابی کنید و آن را انجام دهید. در نهایت هم میتوانید ببینید که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر. معامله گرانی که در زمینه پرایس اکشن فعالیت می کنند معمولا خود را درگیر اطلاعات جانبی مانند اینکه چرا چنین اتفاقی افتاد نخواهند کرد و به آسانی کار خود را جلو می برند.

این افراد با استفاده از نمودارهای تاریخی، اطلاعات مربوط به قیمت های عرضه و تقاضا، حجم معاملات، شتاب و همچنین بزرگی می توانند به یک نقطه مطلوب برای معامله خود دست پیدا کنند. این نقطه به کنترل ریسک کمک خواهد کرد و البته که سود بالقوه ای نیز خواهد داشت.

 

آموزش پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن

 

استراتژی های مختلف در پرایس اکشن

گفته می شود که استراتژی های مختلفی در این بخش وجود دارد که یکی از متداول ترین آن ها شکست یا برک اوت است. در این استراتژی، زمانی که قیمت یک دارایی که مشخصا در حال حرکت است با گرایش خاصی رو به رشد است، اگر این گرایش شکسته شود، معامله گر یک فرصت جدید خواهد داشت که بتوانید فرصت های جدید خود را مشاهده کند. این تغییر در گرایشات در واقع نشان دهنده یک حرکت نوسانی است که احتمالا پایان خواهد یافت و یا با تشکیل یک روند جدید همراه است. 

شکست به طور قطع نشان دهنده این نیست که قیمت در مسیری که پیش بینی شده است پیش خواهد رفت و اغلب هم اینطور نیست. وقتی که یک قیمت شکسته شود، دوباره به سطح قبلی باز می گردد. شکست در واقع شاید کاذب هم باشد و اغلب فرصت های معاملاتی را در این زمینه در خلاف جهت نشان دهد. شما میتوانید اطلاعات بسیاری را در زمینه پرایس اکشن ها داشته باشید و با آن ها کار ترید خود را انجام دهید. البته دقت داشته باشید که در وهله اول، کاملا در این مورد اطلاعات خود را تکمیل کنید.

  1. کوشا گفته؛
    ۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۰۵/۲۵

    سایتتون عالیه هر روز چک میکنم. شما کتابی برای پرایس اکشن مخصوص فارکس سراغ دارید یا حتی خودتون آموزش خوبی دارید معرفی کنید(برای فارکس) . لطف میکنید پاسخ بدید

لینک کوتاه: