معرفی وارن بافت ، از ثروتمندترین افراد دنیا

وارن بافت یک سرمایه گذار و تاجر بزرگ آمریکایی می‌باشد. او به مدت چندین سال است که جزو ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود. وی که اکنون یک سرمایه‌گذار ثروتمند است، کار خود را از 13 سالگی و با فروش روزنامه به صورت دوره‌گردی آغاز کرد. سپس یک مزرعه خرید. شاید باورش سخت باشد که شخصی که هیچ سرمایه‌ای نداشت، اکنون از ثروتی معادل 52 میلیارد دلار بهره مند است. اگر شما نیز قصد ورود به عرصه‌ی بازارهای مالی را دارید، زندگی‌نامه‌ی بافت می‌تواند الگوی خوبی برای شما محسوب شود.

 

آشنایی مختصر با زندگی وارن بافت

وارن بافت (Warren Buffett) در 30 اوت 1930 چشم به جهان گشود. او را با القاب باهوش اوهاما و همچنین دانشمند اوهاما نیز می‌شناسند. او یک تاجر و سرمایه گذار و همچنین یک خیر بوده و خود را پیرو ندانم گرایی می‌داند. مقدار زیادی از سهام شرکت پرآوازه برکشایر هاتاوی در اختیار او می‌باشد. جالب است بدانید دارایی خالص وارن در زمان نوشتن این مقاله چیزی حدود 52 میلیارد دلار تخمین زده شده است که این میزان دارایی او را در برهه هایی از زمان در زمره ثروتمندترین فرد جهان نیز قرار داده بود.

در سال 2006، وارن بیش از 80 درصد دارایی خود را به سازمان بیل و ملیندا گیتس تقدیم کرد. در واقع او 30 میلیارد دلار از سرمایه خود را به این بنیاد پرداخت. این را می‌توان بزرگترین اهدای تاریخ آمریکا دانست. برخی از برآوردها نشان می‌دهد که با این پول می‌توان این بنیاد را به دو برابر گسترش داد.

وارن برخلاف ثروت زیاد اصلا مغرور نبوده و همواره به داشتن زندگی فروتنانه شهرت دارد. شاید باورش سخت باشد، اما او همچنان در خانه‌ی 31 هزار دلاری خود در مرکز داندی و در همسایگی اوماها زندگی می‌کند. او این خانه را تنها 31500 دلار در سال 1985 خریده بود. البته وارن خانه‌های گرانتری نیز در ایالت کالیفرنیا دارد که ارزش آن در سال 2008 چیزی حدود 700000 دلار تخمین زده شده بود.

با اینکه درآمد او در سال 2006 خیلی ناچیز ( حدود 100000 دلار) در سال بود اما باز هم در سال 2007 در میان 100 مرد تاثیرگذار دنیا قرار بگیرد.

زندگینامه warren buffet

زندگینامه warren buffet

دوران کودکی

او در یک خانواده‌ با سه فرزند زندگی می‌کرد. فرزند وسط بود و البته برادری نداشت. پدر وارن بافت یک تاجر و سیاست مدار بود. از کودکی استعداد خاصی در زمینه‌ی امور مالی داشت، به طوری که توانایی او در محاسبه‌ی دقیق اعداد و حفظیات ریاضی، هنوز هم باعث تعجب همکاران و دوستانش می‌شود. شاید هر کودکی در 6 سالگی به فکر بازی باشد اما وی تنها در 6 سالگی شش جعبه‌ی کوکاکولا را از مغازه‌ی پدربزرگش خرید و هر همه‌ی آن‌ها را فروخت. او تحصیلات ابتدایی خود را نیز در یک مدرسه در اوماها شروع کرد.

مهاجرت به واشنگتن دی سی

سال 1942 با برنده شدن بافت، با برنده شدن پدرش مجبور شد تا به واشنگتن دی سی مهاجرت کند و به همین دلیل دوران راهنمایی را در یکی از مدارس این شهر سپری کرد. سال 1947 نیز از یکی دیگر از مدارس دبیرستان این شهر موفق به فارغ‌التحصیلی شد. وارن بافت در دوران تحصیل چیزی حدود 500 دلار روزنامه فروخت. این مبلغ امروزه چیزی معادل ده ها هزار دلار است.

شاید باورش سخت باشد اما وی با فروش آدامس، روزنامه و نوشابه کوکاکولا و حتی مجلات هفتگی بود که توانست با صبر و شکیبایی به موفقیت برسد. تقریبا در 11 سالگی سه سهم از یک شرکت برای خود و خواهرش خرید که قیمت هر سهم تنها 38 دلار بود. پس از گذشت زمان کمی قیمت هر سهم وی به طور چشمگیری تا 27 دلار کم شد. با اینکه او از این وضع ترسیده بود اما هیچ کاری نکرد تا سهام به روند صعودی رسید و قیمت هر سهم او به 40 دلار رسید. پس از فروش آن سهم، وارن پشیمان شده بود چرا که با فیمت سهام آن شرکت تا 200 دلار نیز بالا رفت. شاید این اتفاق تلخ تجربه‌ی خوبی به او داد که آن صبر کردن بود.

اعتراض به اداره مالیات

وارن بافت در سال 1943 یک اتفاق خار‌العاده انجام داد. وی که فقط 13 سال داشت، به دلیل اخذ مالیات 35 دلاری، اقدام به اعتراض کرد و البته در این کار موفق هم بود. وارن توانست مالیات دوچرخه خود را حذف کند.

دانشگاه نبراسکا

پدر وارن بافت علاقه داشت تا فرزندش در دانشکده‌ی علوم اداری بازرگانی شهر پنسیلوانیا تحصیل کند. اما وارن تا دو سال زیر بار نرفت که به دانشگاه برود، چرا که معتقد بود از اساتید بیشتر می‌فهمد. اما زمانی که پدرش در مجلس باخت و به خانه‌ی خود در اوماها برگشتند، تصمیم گرفت تا دانشگاه نبراسکا را برای تحصیلات تکمیلی برگزیند. با وجود کار تمام وقت، وارن توانست ظرف مدت 3 سال از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شود.

دانشگاه نبراسکا

دانشگاه نبراسکا

 

دانشگاه کلمبیا

سرانجام وارن تصمیم گرفت تا برای تحصیل خود در دانشگاه علوم اداری و بازرگانی اقدام کند اما این دانشگاه به دلیل کم بودن سن وی دست رد به سینه او زد. وارن بافت نیز مجبور شد تا برای مقطع فوق لیسانس دانشگاه کلمبیا و رشته‌ی اقتصاد را مقصد بعدی خود انتخاب کند. این جا بود که باب آشنایی وارن با دو استاد بزرگ یعنی بنجامین گراهام و دیوید داد باز شد. بن گراهام که دارای تفکرات نوین در بازار بود، به سرعت به یک سرمایه گذار بزرگ بدل شد. او به دلیل عدم وجود خطر در سهام هایی با قیمت پایین به سمت آن ها می‌رفت. جالب است بدانید که بافت تنها دانشجوی این استاد بود که توانست در طول تحصیل نمره‌ی +A را بگیرد. به همین جهت او تصمیم گرفت بعد از دانشگاه به صورت رایگان برای بن کار کند اما بن پیشنهاد وی را رد کرد. با رد شدن پیشنهادش، وارن به سمت شغل دلالی سهام رهنمون شد. او که به عنوان دلار وال استریت درآمد کمی داشت، توانست یک پمپ بنزین خریداری کند اما متاسفانه این کار وی چندان رونق خوبی نداشت. بنابراین وارن به خانه رفته و در کارگاه پدرش شروع به کار کرد. او از سال 1951 تا 1954 در شرکتی با نام بافت-فالک فعالیت نمود. بعد از آن دوسال در شرکت گراهام نیومن تحلیلگر اوراق بهادار بود و پس از آن به مدت 13 سال یعنی تا سال 1969، به عنوان یک شریک با این شرکت همکاری داشت.

ازدواج اول

وارن بافت در محل تولد خود با دختری با نام سوزان تامپسون آشنا شده بود. اولین ازدواج وی به سال 1952 باز می‌گردد. جایی که وارن با سوزان با هم ازدواج کردند و در یک آپارتمان سه خوابه که پر از موش بود زندگی کردند. خانه‌ی آن ها خرابه‌ای بیش نبود که برای آن به صورت ماهیانه 65 دلار پرداخت می‌شد. یک سال طول کشید تا اولین فرزند وارن به دنیا آمد. نام او را سوزی گذاشتند. جهت صرفه‌جویی از یک کشوی خراب برای این کودک یک تخت درست کردند.

تدریس در دانشگاه

وارن بافت مدت ها روی ایستگاه Texaco و چند مشاور املاک سرمایه گذاری کرد اما نتوانست چندان سودی کسب کند. به همین دلیل تدریس در دانشگاه اوماها را آغاز نمود. او که ترس از حرف زدن داشت، پیش از شروع کلاس ها با دیل کارنگی صحبت کرد تا ترس خود را کاهش دهد. بافت در دانشگاه برای دانشجویانی اصول سرمایه‌گذاری را تدریس می‌کرد که سن آن‌ها بسیار بیشتر از او بود.

همکاری با بن گراهام

در این بین در سال 1954 یکی از اساتید دانشگاه که از قضا یک سرمایه گذار بزرگ بود از وارن بافت درخواست کرد که برای او کار کند. وارن که با پیشنهاد 12000 دلاری مواجه شده بود، رویای خود را محقق شده دید. او با همسرش در نزدیکی نیویورک یک خانه اجاره نمودند. کار بافت تحلیل گزارشات و تحقیق پیرامون موفقیت در بازار بود. در واقع بافت و بن دو شیوه‌ی متفاوت را پیش گرفتند. وارن روی چگونگی موفقیت یک شرکت در بین رقبای خود کار می‌کرد در حالی که بن به بررسی و تحلیل اعداد و ارقام می‎‌پرداخت. بهتر است بدانید که وی در سال‌های 1950 تا 1956، موفق شد سرمایه‌ی خود را به حد چشمگیری از 9800 دلار به 140000 دلار ارتقا دهد.

تصویری از بنجامین گراهام

تصویری از بنجامین گراهام

 

تولد فرزند دوم

فرزند دوم وارن بافت در سال 1954 متولد شد. او نام این فرزند را هاروارد گراهام گذاشت. هاروارد را از نام پدرش و گراهام را از نام استادش بنجامین برگرفته بود. جالب است بدانید که هاروارد گراهام بافت به عنوان مدیر ارشد چندین شرکت بزرگ از جمله برکشایر هاتاوی، کوکاکولا و آرچر دانیلز میدلند مشغول به کار است. اما فعالیت اصلی او فراتر از این ها می‌باشد. شغل اصلی او کشاورزی است. هاروارد مالک مزرعه‌ای به مساحت 1.6 کیلومتر مربع است.

موسسه‌ی سرمایه گذاری

در سال 1956 بود که با کسب تجربه و مشورت های فراوان گراهام و از سوی دیگر سرمایه‌ی زیادی که کسب کرده بود، به اوماها بازگشت. در این بین موسسه‌ی خود که پیرامون سرمایه گذاری بود را با نام بافت بنا نهاد. در اوایل می 1956 بود که به همراه خواهرش دوریز و عمه‌ی خود، سرمایه‌ای معادل با 105000 دلار را شریک شد. باید گفت او مبلغ 100 هزار دلار را در شرکت سرمایه گذاری کرد. هنوز سال به پایان نرسیده بود که سرمایه او به 300000 دلار افزایش یافت و به همین جهت یک خانه‌ی گچکاری شده و نقلی به ارزش 31500 دلار خریداری نمود. او این کار را حماقت وارن بافت نامگذاری نمود. بافت که فرزند سومش به دنیا آمده بود، دیگر جلسات کاری را در خانه هماهنگ می‌کرد و زندگی متفاوتی داشت. در سال 1957 او صاحب سه فرزند، یک همسر خوب و سه شرکت معتبر بود. تنها پس از گذشت یک سال دیگر صاحب 7 شرکت شده بود. این پایان کار نبود چرا که در سال 1962، می‌توانستیم او را میلیونر خطاب کنیم. در این زمان سرمایه شرکت او به 7 میلیون دلار رسید که البته فقط یک هفتم آن سهم وارن بود.

تاسیس شرکت برکشایر هاتاوی

وارن بافت تمامی شرکت‌های خود را در یک مجموعه منسوجات ادغام کرد. همانطور که گفته شد برکشایر هاتاوی حدود 7 میلیون دلار سرمایه داشت که سهم وارن یک میلیون دلار بود. در سال 1966 سهام خود را به ارزش هر سهم 86.14 دلار فروخت و این رویه را تا پایان همان سال ادامه داد.

رئیس برکشایر هاتاوی

سال 1967 برای برکشایر هاتاوی یک فروشگاه خرده فروشی ایجاد کرد و خود را مسئول ریاست هیئت مدیره آن نمود.  سال 1967 برکشایر 10 سنت به ازای هر سهمی که داشت به سوددهی رسید. او در سال 1970 برای اولین بار توانست ریاست برکشایر را نیز بر عده بگیرد. طبق یک برآورد، از سال 1965 تا ده سال بعد یعنی 1975، ارزش هر سهام این شرکت او از 20 دلار به 95 دلار رسیده بود. بافت توانست در این بین سهام خود را از 29 درصد به 43 درصد بالا بکشد و البته همسر وی نیز یک سهام 3 درصدی داشت.

400 فرد ثروتمند جهان

وارن بافت توسعه‌ی شرکت برکشایر و همچنین سرمایه گذاری های مختلف را ادامه داد و در سال 1979 با دارایی خالص 140 میلیون دلار در ABC دوباره وارد چرخه خرید سهام شد.در زمان خرید هر سهم این شرکت 290 دلار بود که پس از مدتی سهم ها به 775 دلار رسید و وارن فروش آن را شروع کرد و البته فروش خود را تا قیمت 1310 دلار ادامه داد. در این زمان ثروت او به 620 میلیون رسیده بود تا مجله‌ی فوربس مجبور شود نام وی را در لیست 400 فرد تاثیرگذار جهان بگنجاند.

وارن بافت در بین 400 فرد ثروتمند دنیا

وارن بافت در بین 400 فرد ثروتمند دنیا

 

خریداری شرکت seescandy

وارن بافت همچنین در دهه 1970 شرکت seescandy را به ارزش 25 میلیون دلار خریداری نمود. این خرید را می‌توان بزرگترین سرمایه گذاری برکشایر نامید.

خرید سهام شرکت واشنگتن پست

وی در سال 1973 نیز اقدام به خرید سهام واشنگتن پست نیز کرد. این کار کاترین گراهام به عنوان سرپرست روزنامه و عضوی از هیئت مدیره منصوب شود. همچنین در سال 1979 تلاش زیادی برای خرید سهام ای بی سی انجام داد.

پیشرفت بین‌المللی شرکت بافت

وارن بافت ارزش خاصی به زمان قائل است. او سهام شرکت ها را تا زمانی که بازار سهام رکود نمی‌کرد، خریداری نمی‌نمود. چرا که از نظر او باید سهام ارزش خرید داشته باشد. هر زمان که احتکار شروع می‌شد، بافت احتیاط می‌کرد و اگر مردم نگران سرمایه می‌شدند، بافت شروع به تقلا می‌کرد. از این رو است که شرکت او جهانی بوده و تا کنون ضرر زیادی هم ندیده است. البته انتقاد هایی نیز به شرکت جهت از دست دادن فرصت های خوب بوده است. اما بافت اعتقاد دیگری دارد. او معتقد است برای خرید سهام باید چنان رفتار کرد که انگار تمام شرکت را خرید می‌کنید. نکته‌ی جالب دیگر در مورد بافت، پرداخت مالیات است. او با وجود درآمد بیشتر مالیات کمتری نیز پرداخت می‌نماید. در سال 2006 وارن تنها 18 درصد درآمد خود را مالیات داده ولی کارمندانش حدود 32 درصد از این درآمد را صرف مالیات نموده‌اند. او همواره خود را به دلیل پرداخت مالیات اندک تحسین می‌کند. همچنین او اعتقاد دارد که دلار آمریکا طی مدت زمان زیادی بی ارزش شده و به دست خارجی ها می‌افتد. به همین دلیل بود که در سال 2002 فعالیت وارن در بازار پول خارجی آغاز شد. از سوی دیگر با توجه به بدبینی وارن به دلار، او به دنبال شرکت هایی که درآمد خارجی هستند، می‌گردد. وارن با سرمایه گذاری روی شرکت پتروچین نظر همه را به خود جلب کرد و هر چند این کار وی غیر منطقی به نظر می‌رسید، اما او در بحث‌های خود و در وبسایت شرکت برکشایر دلیل پافشاری خود بر این کار را اعلام کرد. شاید جالب باشد که بدانید وارن بافت سهامدار شرکت‌های بزرگی مانند کوکاکولا، آمریکن اسپرس و همچنین ژیلت است.

بافت به دلیل صحبت هایی آمیزه از شوخی و جدی، در تجارت سخن نیز جلب توجه کرده است. در ادامه تعدادی از نظرات و سخنان او را خواهیم خواند.

چه کسی قادر است مشاور خود را بیابد؟

کتاب گراهام با نام چه کسی قادر است مشاور خود را بیابد؟ تحول زیادی در زندگی وارن بافت ایجاد کرد. او علاقه‌ی وفوری به سرمایه گذاری در شرکت های بیمه داشت. در یک روز سوار قطار شد و به دفتر مرکزی شرکت GEICO سر زد. با اینکه در ها بسته بود اما وی امید خود را از دست نداد و با کوبیدن در، از سرایده دار خواست تا وارد ساختمان شود. در آجا با مردی مواجه شد و همه‌ی سوالات خود را از او پرسید. نام آن شخص لوری دیوید سون بود که حدود 4 ساعت با او صحبت نمود. لوری معاون مالی شرکت بود و وارن دوباره پاداش صبر خود را گرفت. برکشایر صاحب تمام سهام آن شرکت بیمه شد. در سال 1983 بود که وارن با ارائه‌ی بیمه ی بیماران میلیون ها دلار درآمد بدست آورد. سپتامبر همان سال بنجامین گراهام فوت کرد و وارن را تنها گذاشت. او سال 1998 حدود 7 درصد سهام کوکاکولا را خریداری نمود که قیمت آن معادل 1.20 میلیارد دلار بود. در سال 1989 با صرف هزینه 7.9 میلیون دلار یک جت اختصاصی برای شرکت تهیه کرد. اما با توجه به انتقاد ها این عمل را غیر قابل توجیه دانست. گروه کارسون در سال 1969 وارن را ثروتمند ترین مدیر قرن بیستم نامیدند. در سال 2011 او همچنین 200 میلیارد هزینه کرد تا شاید دلار آمریکا نجات پیدا کند. سود بافت ازاین معامله ها 2 میلیارد دلار بود. کار بافت فقط یک چیز بود. او سود خود را تنها با سرمایه گذاری روی شرکت هایی که سهام آن ها به قیمت واقعی نرسیده بود، کسب کرد.

ازدواج بعدی

در سال 2004 همسر اول وارن بافت درگذشت. به همین دلیل او در سال 2006 با آسترید مکس ازدواج دوم خود را شکل داد.

امور خیریه

وارن بافت مخالف رسیدن ثروت از یک نسل به نسل بعدی می‌باشد. به همین جهت نیز در سال 2006 حدود 70 درصد از دارایی خود را به بنیاد بیل گیتس و دخترش اهدا کرد. هدف اصلی این بنیاد کاهش فقر و افزایش دانش در جهان است. حجم دلاری او چیزی حدود 30 میلیارد دلار بوده است. مبلغی که در طول تمام تاریخ آمریکا به چشم دیده نشده است. با این اوصاف، وارن بافت در سال 2008 با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، ثروتمندترین فرد جهان نیز شد.

رابطه‌ی بیل گیتس و وارن بافت

رابطه‌ی بیل گیتس و وارن بافت

 

ثروت وارن بافت

وارن بافت در سال 1990 دیگر نه تنها یک میلیونر نبود بلکه یک بیلیونر نام گرفت. او با فروش بخشی از سهام برکشایر به این سود رسید. درآمد سالیانه او در سال 2006، چیزی حدود 100000 دلار بوده است که مبلغ ناچیزی برای یک مدیرعامل می‌باشد. همچنین در سال 2007 بود که نامش در مجله تایمز به عنوان 100 فرد تاثیرگذار دنیا مطرح شد. وی در سال 2009 دومین و در سال 2010 سومین فرد ثروتمند دنیا بود. ارزش هر واحد از سهام‌های او با نام برکشایر هاتاوی، که شامل شرکت‌های بیمه، نوشابه، شیرینی پزی و مبل سازی و حتی رستوران و فرش بافی است چیزی حدود 83000 دلار می‌باشد. وارن به مانند استادش گراهام، آینده را غیرقابل پیش‌بینی می‌داند و قیمت سهام را پیشگویی نمی‌کند. چرا که از نظر وی قیمت شاخص گول زننده است. جالب است بدانید که خودروی سواری وارن یک کادیلاک است.

نکاتی درباره‌ی سرمایه گذاری وارن ادوارد بافت

  • از بررسی قیمت سهام پرهیز کنید و به جای آن روی تک تک شرکت های با ارزش سرمایه گذاری کنید.
  • هرچقدر که برای کسب و کار خود وسواس دارید، برای خرید سهام نیز داشته باشید. فقط در محدوده‌ی کاری خود سهمی را خریداری کنید تا دانش کافی برای تحلیل آن داشته باشید.
  • پس از اینکه سهم خود را انتخاب کردید باید آن را حفظ کنید. برنده یا بازنده شدن شرکت ها در زمان های بلند مدت مشخص می‌شود.
  • شرکت خوب را در قیمت پایی خریداری کنید. از نظر وارن بافت شرکت خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
  • مدیریت خوب
  • بدست آوردن وجه نقد و مصرف عاقلانه آن
  • حاشیه سود بالا
  • افزایش ارزش بازاری بیشتر از سود
  • قیمت مناسب ( پایین بودن قیمت سهم، از ارزش دفتری)
  • محدود کردن سبد خرید به چند سهم خوب
  • انجام تحقیقات گسترده توسط خریدار و عدم توجه به تفکرات دیگران

دو قانون وارن بافت

  1. پول سهامداران‌تان را هدر ندهید.
  2. قانون اول را همیشه به یاد داشته باشید.

تحصیلات و مدارک علمی وارن بافت

  • لیسانس در دانشگاه نبراسکا
  • فوق لیسانس در دانشگاه کلمبیا رشته‌ی اقتصاد

مسئولیت‌های وارن بافت

  • تدریس و آموزش در دانشگاه
  • احدث موسسه سرمایه گذاری بافت
  • رئیس شرکت برکشایر هاتاوی
  • تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن
  • فروشنده و سرمایه گذار در شرکت بافت- فالک
  • شریک در شرکت بافت

نکاتی جالب از زندگی وارن بافت

نکات جالب پیرامون وارن بافت

نکات جالب پیرامون وارن بافت

  • وارن بافت زندگی بسیار فروتنانه و در عین حال قانعی داشت. او با این همه ثروت هم اکنون در خانه‌ای به ارزش 31 هزار و 500 در داندی زندگی می‌کند. البته وی یک خانه‌ی گرانقیمت در لاگون بیچ نیز دارد.
  • او می‌گوید: اگر کسی قرار باشد شرکت مرا تصاحب کند، امیدوارم آن شخص کسی جز بیل گیتس نباشد.
  • او همواره خود پشت فرمان می‌نشیند و راننده ندارد و هیچگاه جت شخصی سوار نمی‎شود، با اینکه او صاحب بزرگترین کارخانه جت شخصی است.
  • شرکت بافت از 63 شرکت ایجاد می‌شود که وارن هر ساله به مدیران اجرایی آن ها طی نامه‌ای اهداف سال را ابلاغ می‌کند. او همیشه دو قانون خود را که پیشتر به آن اشاره شد به مدیران خود تاکید می‌کند.
  • وارن از کارهای شلوغ پرهیز می‌کند. پس از آمدن به خانه کار او، درست کردن پاپ کورن و تماشای تلویزیون است.
  • از نکات جالب زندگی وارن بافت، عدم حمل گوشی و رایانه است. او همیشه جوانان را تشویق می‌کند که از کارت های اعتباری استفاده نکنند و به خود اتکا کنند. او نصایح جالبی به جوانان می‌کند. همیشه افراد کم سن را به ساده زیستی، دوری از مادی‌گرایی و عدم توجه به صحبت های دیگران دعوت می‌کند. همچنین او می‌گوید که دنبال مارکهای برند نباشید و پول خود را صرف چیزهای بی ارزش نکنید. در واقع تمام صحبت های او پیرامون یک زندگی بدور از تجمل‌گرایی و توجه به حرف دیگران است.
  • بافت که از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده است، بسیاری از چیز ها را از استاد خود بنجامین گراهام آموخت. از سوی دیگر فیلیپ فیشر نیز تاثیر زیادی روی زندگی او گذاشته است.
  • او مخالف سرسخت انتقال ثروت به نسل بعدی است. به همین دلیل نیز بخش قابل توجهی از ثروتمش بعد از مرگ وقف بنیاد بیل گیتس شده است.
  • ارزش هر سهام او حدود 83 هزار دلار است. وارن بافت درباره‌ی سرمایه گذاری یک جمله معروف دارد: شناختن یک سرمایه گذاری خوب و پیگیری آن، بهتر است از تعویض پی در پی سرمایه گذاری.
  • رستورانی که وارن همیشه به آن سر می‌زند، در اوماها قرار دارد و غذای مورد علاقه‌ی او استیک استخوان و خوراک گوشت با سبزی است.
  • ماشین وارن بافت یک کادیلاک DTS می‌باشد.
  • هیچ کامپیوتری در میز شخصی وارن دیده نمی‌شود.
  • او در خانه‌ای که 31500 دلار خرید زندگی می‌کند و آن را حماقت خود نام گذاری کرده است. قیمت این خانه هم اکنون چیزی حدود 700000 دلار است.
  • وارن دو بار ازدواج کرد. بار اول با سوزان و پس از مرگ وی در سال 2004، وارن در سال 2006 با آستریدمنکس ازدواج مجدد نمود.
  • او در سال 1969 توسط گروه کارسون به عنوان پولدارترین مدیر قرن بیستم معرفی شد.

    لینک کوتاه: