لبه معاملاتی چیست؟ – آشنایی با مراحل ایجاد لبه معاملاتی (edge trading)

لبه معاملاتی

یک لبه معاملاتی ترکیبی از استراتژی های تجاری می باشد که به شما در کسب نتایج بهتر و سود بیشتر کمک خواهد کرد. شما می توانید با در نظر گرفتن نقاط قوت خود برای تجارت مورد نظر یک لبه مناسب انتخاب نمایید. داشتن یک edge trading یکی از عوامل مهم تمایز بین شما و دیگر تاجران خواهد بود.

 

یک لبه معاملاتی یک روش، نظریه یا رویکرد که برای تجارت شما یک مزیت مالی را به همراه خواهد داشت. هر چیزی که برد در یک معامله پولی را برای شما به همراه داشته باشد لبه معاملاتی می باشد که اغلب دارای طول عمر بلند مدت می باشد.

اکثر تاجران از وجود لبه های معاملاتی آگاهی ندارند. هوشیاری عده ای از افراد یکی از دلایل اصلی سود تعداد کمی از تاجران می باشد در صورتی که دیگران با سود کم و یا منفی مواجه می شوند. به همین دلیل است که می توان گفت تعیین لبه معاملاتی (edge trading) برای شرکت و تجارت شما از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در ادامه با مراحل ایجاد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

لبه معاملاتی

 

 

اهمیت لبه معاملاتی در تجارت

در حقیقت یک لبه معاملاتی فراتر از یک استراتژی مجزا می باشد البته تا حدودی می توان گفت این موضوع از ترکیب چندین استراتژی نیز فراتر می باشد. به طور کلی این استراتژی ترکیبی از عوامل بسیار زیادی می باشد که با همکاری یکدیگر مزایای مالی زیادی را به شما ارائه می دهند.

لبه معاملاتی مورد استفاده توسط شما به عوامل مختلفی از جمله سبک مورد نظر شما و شخصیت شما وابسته می باشد. حال که با اهمیت لبه معاملاتی آشنا شدید بهتر است مراحل ساخت آن را نیز آموزش ببینید.

اگر در اجرای تجارت خود از همان استراتژی هایی استفاده می کنید که دیگران استفاده می کنند قطعا به نتایجی دست خواهید یافت که دیگر افراد دست می یابند؛ اما لبه معاملاتی در واقع همان چیزی است که باعث ایجاد تمایز بین شما و اکثر تاجران می شود. لبه معاملاتی در حقیقت بخشی از فرآیند اجرایی شما در تجارت می باشد که در تمامی جنبه های تجاری باعث به دست آمدن مزایا و منافع می شود. در حقیقت می توان گفت لبه معاملاتی مهمترین مولفه و استراتژی می باشد که باعث ایجاد تمایز بین شما و دیگر تجار می شود.

 

 

استفاده از لبه معاملاتی به دو دلیل از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد:

دلیل اول که آشکار می باشد این است که لبه معاملاتی در واقع یک راز تجاری می باشد که شما باید از آن به خوبی محافظت کنید. این استراتژی تجاری به شما اجازه می دهد تا منافع و درآمد زیادی کسب نمایید در صورتی که دیگر تاجران با بدهی های خود دست به گریبان هستند.

 

لبه معاملاتی

اهمیت لبه معاملاتی

اما دلیل دوم به روانشناسی تجارت و فعالیت های روزمره مربوط می باشد. اگر به طور مداوم به فکر پول درآوردن از روش های آسان هستید این امر روی ذهن شما نیز تاثیر قابل توجه خواهد گذاشت و باعث می شود به فردی بی دقت و عجول و شتاب زده خواهید بود اما اگر روی ایجاد یک لبه معاملاتی تمرکز کنید صبور، کوشا و مبادی اصول خواهید بود.

 

چطور می توان لبه معاملاتی مخصوص به تجارت خود را یافت؟

لازم به ذکر است که لبه معاملاتی خیلی پیچیده نیست. و برای ایجاد یک الگوریتم که فعالیت شما را در بازار تضمین کند نیازی ندارید تا با فرمول های پیچیده ریاضی سر و کار داشته باشید.

بهتر است کار خود را با شناسایی نقاط قوت خود آغاز نمایید بنابراین می توانید به مزایای قابل توجهی از نقاط قوت خود دست یابید. کارهایی که می توانید انجام دهید در حالی که دیگر تاجران قادر به انجام آن نسیتند.

روش های مختلف بسیار زیادی وجود دارند که از طریق آن ها می توانید لبه معاملاتی خود را بیابید. شما ممکن است چندین لبه را برای تجارت خود انتخاب نمایید. تاجران برای تعیین کاری که دقیقا دارند انجام می دهند باید لیست ماموریتی برای خود ایجاد نمایند. این لیست در هدایت فعالیت های روزانه به شما کمک خواهد کرد و باید پیرامون لبه انتخابی ایجاد شود.

 

عوامل مهم در ایجاد یک لبه معاملاتی

  • تمایل شما برای سخت کار کردن نسبت به دیگر تاجران
  • شما باید نمودارها، پرونده های SEC را مطالعه نمایید و به طور پیوسته آن ها را بررسی نمایید.
  • توانایی شما در تمرکز روی اقدامات بزرگ تر در حالی که دیگر تاجران روی اقدامات کوتاه مدت تمرکز می کنند.
  • توانایی شما در متمرکز کردن تمام حواس خود روی یک موضوع و اولویت دادن کیفیت تجارت نسبت به کمیت آن
  • داشتن دانش منحصر به فرد در رابطه با یک صنعت خاص به خاطر شغل و یا علایق شخصی
  • توانایی اختصاص دادن زمان بیشتر نسبت به سایر رقبا به تجارت
  • دستیابی بهتر به ابزارهای پژوهشی و طرح ها
  • داشتن یک فرآیند پژوهشی منحصر به فرد که از طریق آن ها بتوان به اطلاعاتی دست یافت که اکثر تاجران در رابطه با آن ها اطلاعاتی ندارند.
  • توانایی شما در تجزیه و تحلیل نمودارها و دیدن چیزی که دیگر رقبا نمی بینند.
  • داشتن یک سبک تجاری خاص

 

آغاز تجارت با یک edge trading

وقتی لبه معاملاتی خود را ایجاد کردید بهتر است اجازه دهید تا در تمامی امور تجاری شما را هدایت کند. اگر در تجارت خود یک لبه دارید بهتر است تجارت خود را آغاز نمایید و اما اگر هنوز موفق به ایجاد لبه برای خود در تجارت نشده اید توصیه می کنیم آغاز تجارت خود را تاخیر بیاندازید. این موضوع کاملا ساده است.

تمرکز روی edge trading در ساخت یک سیستم تجاری بهتر به شما کمک خواهد کرد. این سیستم به شما در شناسایی فرصت های طلایی تجاری کمک می کند اما نکته مهم و قابل توجه این است که به شما در دوری کردن از موقعیت های پایین تر از حد متوسط نیز کمک خواهد نمود. داشتن یک لبه معاملاتی به شما در اصلاح استراتژی های تجاری تان موثر خواهد بود و در این صورت است که شما خود را همواره مسئول انتخاب استانداردهای تجاری بهتر خواهید دانست.

 

لبه معاملاتی

مشکلات مهم برای یافتن یک لبه معاملاتی

Edge trading را نمی توان با استفاده از روش های ساده و مستقیم تعیین نمود بلکه برای درک آن باید روابط آن با دیگر مفاهیم تجاری مختلف را دریابیم. اکثر اوقات در تعیین یک edge trading قیمت های بازار موثر هستند زیرا قیمت های بازار اغلب انعکاس نسبی از ارزش های کالاها می باشند. در بیشتر وقت ها قیمت ها دارای نوسان هستند.

بدون استفاده از یک edge trading یک تاجر ممکن است برای مدت زمان کوتاهی به سود قابل توجهی دست یابد اما دستیابی به سود برای طولانی مدت بدون داشتن یک لبه مشخص امکان پذیر نخواهد بود. بر اساس نتایج تجاری به دست آمده یک تجارت بدون یک لبه دوام چندانی نخواهد داشت.

    لینک کوتاه: