قوانین و توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران

ویلیام گن یکی از افراد صاحب‌نظر در بورس و به خصوص معامله‌گری در بورس است. او با داشتن سال‌ها تجربه و کار تحقیقی توانسته است به بسیاری از معامله ‌گران بازار کمک کند. وی کتاب‌های زیادی را منتشر کرده است. آنچه نیازی به گفتن ندارد این است که توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران می‌تواند در رشد آن‌ها بسیار مؤثر باشد. از این رو یکی از مقالات الف بورس به این توصیه‌ها اختصاص‌یافته است. از دیگر این مقالات می‌توان به سود آورترین سهام های بورس را از آن خود کنید.، اهمیت حدضرر تا کجاست؟، زنجیره ضرر چیست؟، هر آنچه باید درباره اوراق تسه بدانیم، ضریب بتای سهام و تمام چیزهایی که باید بدانید! و… اشاره کرد.

توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران در باب حد ضرر

ویلیام گن یکی از افرادی است که موافق پروپاقرص حد ضرر است. وی معتقد است حد ضرر می‌تواند شما را از یک منجلاب به بیرون بکشد. برای مطالعات بیشتر در این باره می‌توانید به مقالات دیگر الف بورس که درباره اهمیت حد ضرر تا کجاست؟همیت حدضرر تا کجاست؟ است مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که حد ضرر همان خطی است که اگر سهام از آن پایین‌تر آمد؛ باید از سهام دست بکشید و به دنبال مشکل بگردید.

فراموش کردن حد ضرر ممنوع

اولین توصیه‌ای که ویلیام دلبرت گن برای معامله‌گران دارد این است که حد ضرر را هیچگاه فراموش نکنید. می‌توانید از روش‌های مختلفی برای به یادآوری آن استفاده کنید. نکته مهم این است که هیچگاه آن را فراموش نکنید. همچنین باید حد ضرر یک معامله را به درستی اندازه‌گیری کنید تا بتوانید از آن معامله سود به دست آورید. از این رو بهتر است هوشیار باشید.

تعیین حدضرر برای سفارشات

حتی برای سفارش‌ها نیز حد ضرر تعیین کنید. ویلیام معتقد است حد ضرر باید جایگاه مشخصی داشته باشد. برطبق محاسبات او این اندازه میان 3 و 5 واحد است. توجه داشته باشید که این عددی است که او بر اساس تجربه و دلایل علمی مخصوص خود به دست آورده است. همچنین این عدد می‌تواند درباره بسیاری از سفارش‌ها صادق نباشد؛ بنابراین بهتر است بر اساس معامله بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

معاملات دیگر مسئول جبران زیان قبلی ها نیستند!

همان‌طور که اشاره کردیم حد ضرر از مهم‌ترین المان‌هایی است که یک سرمایه‌گذار و معامله‌گر بورسی باید رعایت کند. از توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران این است که در صورتی که قیمت سهامی که خریداری کرده‌اید از حد ضرر پایین‌تر آمد؛ شما آن سهام را به فروش برسانید. اما نکته مهم این است که به منظور جبران زیان معامله قبلی کار اشتباهی انجام ندهید. هر معامله‌ای مسئول ضرر و زیان خودش است. یک معامله دیگر و یک سهام دیگر مسئول جبران زیان معاملات قبلی خود نیست. به یاد داشته باشید بعد از یک زیان ناشی از افت قیمت سهام، بهتر است کمی از بازار دور بمانید.

توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران درباره سرمایه آن‌ها

حراست از سرمایه اولین گام ورود به بورس

حفظ سرمایه از توصیه های ویلیام گن به معامله گران

حفظ سرمایه

سرمایه تمام آن چیزی است که می‌تواند شما را در بازار زنده نگه دارد؛ بنابراین حفظ و حراست از آن حتی از سود کردن در معاملات بزرگ نیز مهم‌تر است؛ بنابراین تا زمانی که سرمایه شما در خطر است؛ هیچ اقدامی مبنی‌بر خرید سهام دیگر انجام ندهید. سرمایه شما همچنین باید از مکان درستی تأمین شده باشد. این اشتباه بزرگی است که برخی با ضروری‌ترین هزینه‌های زندگی خود وارد بازار سهام می‌شوند. آن‌ها تنها روی خوب سکه را دیده‌اند. نمی‌دانند این بازار می‌تواند زیان‌ده هم باشد.

سرمایه بخش بندی کنید.

ویلیام گن معتقد است سرمایه شما برای ورود به بورس باید به ده بخش تقسیم شود. این کار به حفظ و حراست از سرمایه کمک می‌کند. او می‌گوید معامله‌ای که بیشتر از یک‌دهم سرمایه در آن وارد کنید؛ ریسک بسیار بالایی است. البته بهتر است سعی کنید با روش‌های دیگر از جمله فروش سهام ، مدل های ریسک در اقتصاد و…. هم آشنا شوید. کاهش ریسک یعنی احتمال سود بیشتر از یک معامله؛ بنابراین ریسک خود را کنترل کنید.

دخل بیشتر از خرج ممنوع

از دیگر قوانین ویلیام گن این است که هیچ‌گاه بیشتر از سرمایه اقدام به خرید نکنید. درست است که در بحث‌های مربوط به هوش مالی… گفتیم برخی بدهی‌ها سودآور هستند. اما این بدان معنی نیست که می‌توانید خرید بیشتر از سرمایه انجام داده و بدهکار بازار شوید. در واقع این مانند این است که دخلتان بیشتر از خرجتان باشد و شما نیز نتوانید این دو را به هم نزدیک کنید.

تمام تخم‌مرغ ها را در یک سبد نگذارید!

یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای می‌داند نباید تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد بچیند. این کار باعث می‌شود اگر اشتباه کوچکی هم در یک معامله داشتید؛ تمام سرمایه را به هدر دهید. در صورتی که سهام های متفاوتی خریداری می‌کنید؛ ویلیام گن به شما توصیه می‌کند ریسک را نیز میان سهام ها تقسیم کنید. وی می‌گوید بهتر است در سبد سهام شما حداقل 4 یا 5 سهم متفاوت وجود داشته باشد که ریسک میان آن‌ها توزیع شده است.

توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران در معاملاتی که انجام می‌دهید.

توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران در معاملات آن ها

توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران در معاملات آن ها

معاملات سودده و معاملات زیان ده

سود همیشه خوب است. البته به طبع زیان هم همیشه ناخوشایند است؛ بنابراین چرا معامله‌ای که برای شما سود زیادی به همراه دارد را تبدیل به معامله‌ای زیان‌ده می‌کنید؟ یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که سرمایه‌گذاران در بازار بورس مرتکب می‌شوند این است که وقتی سود به سه واحد و بیشتر رسید؛ نقطه توقف ضرر را به جایی که نه سود دارد و نه زیان نمی‌آورند. این کار می‌تواند از شما معامله‌گر بهتر و از معامله‌ای که کرده‌اید یک معامله امن‌تر بسازد. این یکی از اشتباهاتی است که افرادی که تازه‌وارد بازار بورس شده‌اند مرتکب می‌شوند.

سهام کند و ساکن

سهام نیز همانند انسان است. آن هایی که ساکن یک جا نشسته‌اند و هیچ ریسکی را پذیرا نیستند؛ نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. آن هایی هم که هدف‌های بزرگی ندارند؛ نمی‌توانند قدم‌های بزرگی بردارند. ویلیام دلبرت گن می‌گوید همیشه سهام های فعال را خریداری کنید. سهام فعال همانند انسان فعال رشد می‌کند. این در حالی است که سهام‌هایی که متوقف شده یا حرکت کندی دارند؛ نمی‌توانند سود زیادی آید کنند.

روند بازار

روند بازار از مهم‌ترین اصولی است که در هر معامله باید به آن توجه کرد. از این رو باید قبل از انجام معامله روند بازار را بشناسید؛ بنابراین بهتر است از نمودارهایی که در گذشته به شما معرفی کرده‌ایم در این باره استفاده کنید. در واقع معامله‌گری که روند بازار را به خوبی شناسایی نکرده باشد؛ نتوانسته است مفهوم بازار بورس را به خوبی درک کند. چرا که در بورس از اولین چیزهایی که می‌آموزید؛ این است که بازار به شکل مستقیم بر سهم تأثیر می‌گذارد.

محدود نباشید

بازار بزرگ است. پس چرا برخی از ما ترجیح می‌دهیم تنها از بخش کوچکی از بازار استفاده کنیم تا سود ببریم؟ پاسخ این سؤال در بطن معاملات ما نهفته است. بسیاری از معامله‌گران سفارشاتی که می‌دهند را بدون دلایل منطقی محدود می‌کنند. آن‌ها باید بدانند چه سودهای بزرگی را از دست می‌دهند. البته بسیاری از ما هم ترجیح می‌دهیم در یک قیمت خاص و ثابت خریدوفروش انجام دهیم که این کار هم از نظر ویلیام گن بسیار زننده است. چرا که تورم را در این حالت در نظر نگرفته‌ایم. تورم روی بازار بورس نیز تأثیرگذار است.

دلایل ورود و خروج ژرف

درست است که دلایل مالی یکی از قدرتمندترین دلایل ورود به بازار بورس و خرید سهام است. اما باید در نظر داشت که این دلایل مهم‌ترین دلیل نیستند؛ بنابراین بهتر است قبل از اینکه به سود فکر کنید به چیزهایی که از آن معاملات می‌آموزید بیندیشید. در واقع دلیل ورود به معامله تنها سود کلانی نیست که از آن به دست می‌آورید. بلکه آموزش در کنار سودی است که به دست می‌آوردید.

میانگین زیان

از جمله توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران این است که از زیان میانگین نگیرید. وی معتقد است این کار بزرگ‌ترین اشتباه در بازار بورس به شمار می‌رود.

دلایل ورود و خروج منطقی

برای وارد شدن و خارج شدن از بازار دلایل محکمی داشته باشید. متأسفانه بسیاری از افرادی که در بورس فعالیت می‌کنند؛ به دلیل اینکه صبر ندارند از بورس خارج یا به آن وارد می‌شوند. این کار می‌تواند یک معامله سودده را تبدیل به بزرگ‌ترین اشتباه مالی‌تان کند. همچنین می‌تواند باعث شود دیگر نتوانید در این بازار معامله کنید. منظور این است که سرمایه شما ممکن است به کلی از بین برود.

خرده سود در برابر زیان غول

خرده سودها خیلی به چشم نمی‌آیند. اما اگر یک زیان بزرگ داشته باشید؛ آن‌وقت تا زمانی طولانی ملکه عذاب شما خواهد بود؛ بنابراین دقت کنید سودهای کوچک را به بهای زیان‌های بزرگ خریداری نکنید. بسیاری از معاملات هستند که سود کمی دارند اما زمان زیادی از شما می‌گیرند. این معاملات از جمله معاملاتی هستند که بهتر است آن‌ها را فراموش کنید.

حجم عرضه

یکی از دلایلی که می‌تواند دلیل خوبی برای خرید سهامی باشد؛ کم بودن حجم عرضه است. البته همان‌طور که می‌دانید باید شاخص‌های بسیاری برای سهام در نظر گرفت. اما این یکی از ساده‌ترین و بهترین شاخص‌ها است. سهام‌هایی برای خرید مناسب‌تر هستند که عرضه کمی دارند. در مقابل بهتر است سهام‌هایی را به فروش برسانید که عرضه آن‌ها بسیار بالا است.

دلیل قانع کننده برای هر کار

دلایلی که برای کارهایتان در بازار دارید باید قانع‌کننده باشند. در صورتی که دلیل خوبی برای تغییر موقعیت در بازار ندارید؛ بهتر است این کار را انجام ندهید. توجه داشته باشید تا زمانی که سیگنال خروج یا ورود از بازار دریافت نکرده‌اید؛ بهتر است در بازار یا خارج از آن بمانید. این کار به بهبود روند معاملاتی شما کمک شایانی می‌کند. دقت کنید که یک معامله‌گر خوب معامله‌گری است که همیشه با برنامه و با دلایل موثق کار کند.

توصیه‌ های ویلیام گن به معامله ‌گران از جمله توصیه‌هایی است که هر معامله‌گر می‌تواند در بازار با استفاده از آن به بهترین روش ممکن معامله و سود ببرد. البته توجه داشته باشید که بازار هیچگاه قابل ‌پیش‌بینی نبوده و نیست؛ بنابراین بهترین راه این است که علاوه بر مطالعه، کمی تجربه نیز به دست آورید. پیشنهاد ما برای مطالعه مقالات سود آورترین سهام های بورس را از آن خود کنید.، اهمیت حدضرر تا کجاست؟، زنجیره ضرر چیست؟، هر آنچه باید درباره اوراق تسه بدانیم، ضریب بتای سهام و تمام چیزهایی که باید بدانید! و… است.

    لینک کوتاه: