شاخص کانال کالا Commodity ChanneL Index) CCI)

شاخص کانال کالا انحراف قیمت از میانگین را به عنوان یک متغیر آماری محاسبه می کند. محدوده تغییرات این شاخص معمولا بین 100 + تا 100 – است. زمانی که این شاخص از پایین 100 + را به سمت بالا قطع می کند، علامت خرید و هرگاه از بالا 100 – را به سمت پایین قطع کند، علامت فروش است.

  1. بیشتر تحلیل گران تکنیکی از این شاخص فقط به عنوان شناسایی نقاط خرید و فروش هیجانی استفاده می کند
  2. یک میانگین متحرک 20 روزه به عنوان یک مبنا برای محاسبه استفاده می شود
  3. اگر بازار روند دار بود ازسیگنال مناطق اشباع خرید و فروش استفاده نشود
  4. اگر شیب میانگین متحرک کم ونزدیک به صفر بود بازار بدون روند است

 

سیگنال خرید

  1. بهترین زمان خرید هنگامی است که نمودار شاخص با شیب صعودی ومثبت از منطقه اشباع فروش خارج شود یعنی شاخص با شیب صعودی خط 100 – را قطع کند وبالاتر از آن قرار گیرد
  2. زمانی یک واگرایی صعودی مثبت میان نمودار وشاخص پدیدار گردد(روند دار)

 

 

سیگنال فروش

  1. بهترین زمان فروش هنگامی است که نمودار شاخص با شیب نزولی ومنفی از منطقه اشباع خرید خارج شود یعنی شاخص با شیب نزولی خط 100 + را قطع کند وپایین تر از ان قرار گیرد
  2. زمانی یک واگرایی نزولی منفی میان نمودار وشاخص پدیدار گردد (روند دار)
همچنین بخوانید :  اندیکاتورها

 

 

01 12 - شاخص کانال کالا - پله 71

 

 

 

 ضرب آهنگ یا MOMENTUM

  • بین یک محور افقی بین یک مقدار حداقل و حداکثر در نوسان است.
  • مبنای محاسباتی در این نماگر قیمت بسته شدن است.
  • نماگر مومنتوم قدرت حرکت گرایشی قیمت را در بازار اندازه گیری می کند و واحد آن بر حسب درصد است.

 

MOMENTUM

Ci قیمت بسته شدن فعلی

Ci-1 قیمت بسته شدن در دوره قبل

دوره متعارف برای این اندیکاتور معمولا 14 است.

 

هنگام گذر منحنی نماگر مومنتوم از تراز 100 به سمت بالا روند قیمتها صعودی ، و در صورت عبور از خط به سمت پایین روند نزولی تلقی می گردد و مقدار معرف خط وسط عدد 100 است.

قله شدن منحنی مونتوم و حرکت در جهت مخالف نشانه تضعیف روند گرایش است نه تغییر حهت و تا هنگامی که منحنی به خط 100 نرسیده و از آن عبور نکرده زود است در مورد تغییر ورند قیمت قضاوت کنیم.

02 9 - شاخص کانال کالا - پله 71

 


 

• فایل های مرتبط

شاخص خط مشی کالا (۴ صفحه)

مفهوم مومنتوم و استراتژی مومنتوم در بورس (۴۶۳ صفحه)


مطالب مرتبط :


  1. استراتژی های معاملاتی – پله 80  ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
  2. الگوهای ادامه دهنده روند – پله 79  ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
  3. الگوهای ترکیبی سه شمعی – پله 78  ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
  4. الگوهای ترکیبی دو شمعی – پله 77  ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
  5. اصول الگوهای نزولی – پله 76  ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
همچنین بخوانید :  میانگین های متحرك

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست