سؤالات متداول و نکات مهم هنگام اولین خریدوفروش سهام

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به‌تازگی وارد بازار سرمایه‌گذاری بورس و خریدوفروش سهام شده است و به عبارتی کاربر مبتدی محسوب می‌شوید، قطعاً مجموعه از سؤالات تخصصی و غیرتخصصی در ذهن شما وجود دارد که هنوز به جواب آن‌هانرسیده‌اید و یا اینکه این مفاهیم کمی برای شما نامفهوم است و علی رغمی که اطلاعاتی کافی دارید اما هنوز اصل ماجرا را در هنگام خریدوفروش سهام متوجه نشده‌اید.
باید این نکته را جدی بگیرید که در هنگام خریدوفروش سهام موارد بسیار زیادی هستند که باید در نظر گرفته شود و توجه به آن‌ها امری ضروری محسوب می‌شود درنتیجه در این مقاله قصد دارید در جهت تکمیل آموزش‌های سایت خود برخی از این نکات تشریح کرده و برخی سؤالاتی که ممکن است برای شما مطرح شود را پاسخ دهیم، در ادامه با ما همراه باشید. همین‌الان آموزش های بورس سایت ما را دنبال کنید. 

سؤالات متداول هنگام اولین خریدوفروش سهام

در مطالب گذشته ذکر شد که بهتر است برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار معاملات بورس و خریدوفروش سهام بهتر است از سرمایه‌های مازاد و همچنین مبالغ کمتر شروع کنیم اما شاید برای شما نیز جای سؤال باشد که دلیل این موضوع چیست؟!

سؤال اول خریدوفروش سهام

چرا باید همواره برای شروع سرمایه کمتری را وارد بازار بورس کنیم؟
• جواب این سؤال بسیار ساده است و باکمی تأمل می‌توانید شما نیز جواب ما را تأیید نمایید، زمانی که شروع به سرمایه‌گذاری در بازار بورس کرده و رأی اولین بار خریدوفروش سهام را تجربه می‌کنید ممکن است به دلیل نداشتن تجربه کافی، ضرر کنید درنتیجه اگر مبلغی که با آن سرمایه گاری را آغاز کرده‌اید محدود باشددرنتیجه ضرری که شامل حال شما خواهد شد نیز کمتر است.
• به‌عنوان‌مثال اگر شما 3 میلیون تومان سرمایه اولیه داشته و 10 درصد ضرر کرده باشید، این بدان معنی است که شما تنها 300 هزار تومان را ازدست‌داده‌اید و هنوز جای جبران وجود دارد.

سؤال دوم خریدوفروش سهام

سؤال دومی که ممکن است حتی پس از دریافت کد معاملاتی برای شما پیش آید این است که چگونه باید درخواست و سفارش خریدوفروش سهام را ثبت کنید؟ آیا نیاز به مراجعه حضوری است؟ برای پیگیری روند معاملات از چه طریقی می‌توان عمل کرد؟
• همان‌طور که پیش‌تر و در مطالب قبلی سایت اشاره شد برای پیگیری معاملات سهام قیمت‌های آن می‌توانید از مرجع اصلی بورس کشور یعنی سایت مدیریت فناوری بورس ایران به آدرس tsetmc.com مراجعه کنید.
• همچنین برای انجام معامله و ثبت درخواست خریدوفروش سهام می‌توانید به سامانه آنلاین معاملاتی کارگزاری خود واردشده و درخواست خود را ثبت نمایید.

نکات مهم و ضروری هنگام خریدوفروش سهام

دو مورد از اصلی‌ترینسؤال‌های پیش روی کاربران عادی در ابتدای این مقاله پاسخ داده شد اما در هنگام خریدوفروش سهام در سامانه‌های آنلاین به نکات زیر نیز توجه کنید.
بازار بورس همواره روند صعودی نداشته و باید تحمل ضررهای مالی را نیز داشته باشد.
• اطلاعات خود را در جهت کسب موفقیت همواره بروز کرده و بالا ببرید.
• اولویت اصلی در بازار بورس حفظ سرمایه و سپس سودآوری است.
• از تجربیات دیگران استفاده کرده و اشتباهات خود را بپذیرید و بر آن اصرار نورزید.
• برای یادگیری انجام معاملات می‌توانید از تالار مجازی بورس ایران استفاده کنید.
• هیچ‌گاه در هنگام معاملات حرص و طمع نداشته باشید.

جهت دریافت کد بورسی رایگان اینجا را کلیک کنید!

 


 

• فایل های مرتبط

نکات هوشمندانه برای خرید سهام سودآور (۱۳ صفحه)

16 نکته در خرید و فروش سهام (۶ صفحه)

اصول های طلایی در فروش سهام (۱۰ صفحه)

 


• فایل های صوتی مرتبط

۱- خرید و فروش سهام؛ گام به گام 

 

۲- آشنایی با عملیات خرید و فروش در بورس

 

۳- سفارش (خرید یا فروش) در بازار

 

 

 

    لینک کوتاه: