آشنایی با ارز دیجیتال (کریپتو کارنسی)

 

چشم انداز ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یا ارز مجازی که از واژه Cryptocurrency برگرفته شده است که معنی currency به معنای ارز و Crypto نیز به معنای رمز می باشد و رمز ارز اطلاق می گردد. با توجه به پیشرفت شگرف فناوری و تکنولوژی استفاده از ارز دیجیتال با سرعت بالایی در میان کاربران در حال رشد است.

 

محبوبیت ارزهای دیجیتال

محبوبیت ارزهای دیجیتال

 

 

بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری بر این باورند که به زودی ارز دیجیتال به یکی از قدرتمندترین ارزهای دنیا تبدیل شده و شاهد نفوذ بیش از حد تصور این گونه از ارزها در بازارهای جهانی خواهیم بود.

ارزهای دیجیتال با ارزهای کاغذی که می شناسیم تفاوت زیادی دارد و این گونه ارزها از طریق داده های دیجیتالی مبادله می گردد.

 

دلایل استفاده از ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یا رمز ارز گونه ای ارز اینترنتی می باشد که توسط فرمول های پیچیده ریاضی رمزنگاری شده و کلیه ویژگی هایی که ارزهای کاغذی که ما می شناسیم را در خود دارد، فقط از لحاظ فیزیکی با ارزهای معمولی تفاوت دارند. این ارزهای دیجیتال به سادگی با ارزهای دیگر قابل مبادله می باشد و می توان تمامی خریدهای آنلاین را با این ارزها انجام داد.

تراکنش های دیجیتالی بر روی بلاکچین که یک پایگاه داده غیر متمرکز می باشد؛ ذخیره می گردد که منظور از غیر متمرکز این است که این پایگاه داده توسط هیچ سازمانی کنترل و رصد نمی گردد. همچنین پرداخت ها بسیار ایمن می باشد و نیازی به استفاده از وارد کردن اطلاعات شخصی و محدودیت های بانکی نمی باشد و تبادل ارزی بین دو کاربر اینترنتی بدون واسطه و با استقلال کامل انجام می گردد.

 

امنیت بالای انواع ارز دیجیتال

سطوح بالای امنیتی ارزهای دیجیتال

 

مهم ترین ارز دیجیتال که حدود نیمی از بازار ارزهای دیجیتال را در قبضه خود قرار داده است بیت کوین می باشد که با سرعت زیادی در بین کاربران در حال رشد می باشد. استخراج بیت کوین در بین کاربران ایرانی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و سودآوری زیاد آن هر کاربری را وسوسه می کند.

یکی از مزایای استفاده از ارز دیجیتال غیر قابل جعل بودن این نوع ارز می باشد و این مزیتی مهم است که کاربران را به استفاده از این ارزها تشویق می کند و همچنین در انتقال های دیجیتالی هزینه جابجایی کمتری نسبت به تبادلات بانکی اخذ می گردد.

بازارهای ارزهای دیجیتالی دارای نوسانات زیادی می باشد و ریسک پذیری بالایی دارند به طوریکه برخی افراد یک شبه به سودهای هنگفتی دست می یابند که همین دلیلی بر کسب محبوبیت ارزهای دیجیتالی در بین کاربران می باشد. البته به این نکته نیز بایستی اشاره کرد که به همین نسبت نیز احتمال ضرر و زیان وجود دارد و کاربران آماتور بایستی با علم وارد این عرصه شوند.

 

    لینک کوتاه: