ترفندهای خرید و فروش سهام که باید بدانید!

ترفندهای خرید و فروش سهام و آموزش آنها باید توسط تمام افرادی که در بورس هستند آموزش‌دیده شود. این مورد بسیار مهم است. چراکه درصورتی که  این موارد را آموزش ببینید می‌توانید به سودسازی و معامله‌گری در بورس بپردازید. در غیر اینصورت باید بگوییم متاسفیم که ممکن است تمام سرمایه خود را در یک معامله اشتباه ببازید.

خرید و فروش سهام بلاخره باید از جایی شروع شود. بنابراین ابتدا درباره آماده شدن برای خرید و فروش سهام صحبت می‌کنیم. امیدواریم این مقاله نقطه عطف شما نسبت به دیگر سرمایه‌گذاران و معامله گران باشد.

 

"<yoastmark

 

 

نحوه خرید و فروش سهام در بورس

اولین گام برای ورود به دنیای بورس؛ یادگیری درباره آن است. این کار درواقع مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. شما می‌توانید این کار را با سایت ما انجام دهید. ABC بورس، آماده آموزش به شماست. اولین مقاله‌ای که می‌توانید با آن بورس را شروع کنید؛ هرم معامله‌گری بورس است.

گام بعدی انتخاب یک کارگزار است. در هر شهری که بگردید می‌توانید کارگزارهای متفاوتی پیدا کنید.

در سومین گام باید کد بورسی دریافت کنید. این کار به‌سادگی و با استفاده از سایت‌های متفاوت انجام می‌گیرد.

گام چهارم شارژ کردن حساب است. درصورتی‌که این کار را انجام ندهید؛ اعتباری برای خرید و فروش ندارید. 

آخرین گام مهم‌ترین گام است. شما باید تحلیل کنید. باید بازار و افرادی که می‌خواهید با آنها معامله کنید را تحلیل کنید. بعد از تمام این کارها می‌توانید اقدام به خرید و فروش سهام کنید. این کار باید با دقت تمام انجام گیرد. چراکه می‌تواند بسیار تایین کننده باشد.

مهم‌ترین ترفندهای خرید و فروش سهام

به نقد شوندگی توجه کنید.

سرمایه شما باید در بازار گردش کند. این کار باعث می‌شود به‌اصطلاح پول شما کار کرده و برایتان پول‌سازی (سودآوری) کند. بنابراین باید به میزان نقدشوندگی پول توجه بسیاری کنید.

نقد شوندگی یعنی چه؟

نقد شوندگی سهام، به معنی سهولت در خرید و فروش آن است. یعنی زمانی که شما سهام یک شرکت را خریداری می‌کنید؛ چقدر احتمال دارد به‌راحتی بتوانید آن را بفروشید. این عامل بسیار تأثیر پذیر از دیگر عوامل است. عواملی همچون افزایش تعداد معاملات درون یک شرکت باعث می‌شود نقدشوندگی آن افزایش یابد. برای همین است که نقد شوندگی یک عنصر مهم در ترفندهای خرید و فروش سهام به شمار می‌رود.

 

هرم آموزش معامله گری

هرم آموزش معامله گری

 

سبد سهام متنوعی داشته باشید

برای داشتن یک سبد سهام خوب، باید آن را متفاوت بچینید. به این معنی است که انواع متفاوتی سهام درون یک سبد داشته باشید. برای این کار می‌توانید از این المان‌ها پیروی کنید:

  • اولین گام درباره صنایع و شرکت‌های درون آن تحقیق کنید.
  • اصول حسابداری شرکت را چک کنید. (صورت‌ها و گزارشات مالی)
  • در آخرین گام از هر صنعت یک یا چند شرکت برای سرمایه‌گذاری برگزینید.

از مهم‌ترین مزیت‌هایی که این کار دارد می‌توان به مدیریت سرمایه اشاره کرد. این کار بسیار مفید است چراکه به سرمایه‌گذاری شما در آینده کمک می‌کند.

درون سبد سهام به زمان توجه کنید. این در ترفندهای خرید و فروش سهام مهم است.

بهتر است تمام سهام‌های شما زودبازده نباشد. این کار می‌تواند باعث شود شما در یک لحظه سود سرشاری ببرید و در یک لحظه ضربه مالی بسیار بالایی ببرید.

استراتژی دقیقی داشته باشید.

شما قرار است یک سرمایه‌گذار شوید. یک سرمایه‌گذار باید اطلاعات کافی درباره مفاهیم اقتصاد خرد و اقتصاد کلان داشته باشد. در این راستا نیاز است تمام منابع اطلاعاتی خود را گردهم آورید. باید از تمام آنها استفاده کنید. از اوضاع کلان کشور آگاه باشید. منظورم اوضاع سیاسی اقتصادی است.

حالا که تمام اطلاعات موردنیاز را به دست آوردید؛ می‌توانید قدرت تجزیه‌وتحلیل خود را افزایش دهید. بنابراین بسیار مهم است که اطلاعات شما موصق و دقیق باشد.

خودتان را بشناسید.

خیلی مهم است که در ابتدای راه آموزش ترفندهای خرید و فروش سهام خودتان را بشناسید. برای این کار باید سؤالات بسیاری از خود بپرسید. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  1. تا چه حد انسان ریسک‌پذیری هستید؟ باید دقت داشته باشید ریسک‌پذیری با دیوانگی کاملاً متفاوت است.
  2. قصد معامله‌گری دارید یا سرمایه‌گذاری؟ معامله‌گری در بورس سوددهی بیشتری دارد اما ریسک‌پذیری بیشتری هم می‌طلبد.
  3. مهم‌ترین دیدگاه شما در سرمایه‌گذاری چیست؟ آیا با دید بلندمدت به موضوع نگاه می‌کنید یا به دید کوتاه‌مدت؟

نظرات قالب بازار را بشناسید.

در هر زمان هر چیزی به اندازه خودش محبوبیت پیدا می‌کند. در برخی زمان‌ها هم سهام شرکت‌های خاصی موردتوجه مردم قرار می‌گیرد. بنابراین بسیار مهم است که بدانید مردم در حال حاظر به سمت کدام بازار سوق داده شده‌اند. باید بدانید آنها بیشتر تمایل دارند در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانید میزان نقدشوندگی خود را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهید.

به صف و پدیده صف دقت کنید.

بهتر است جزو افرادی نباشید که در صف خرید و فروش هستند. یکی از مهم‌ترین ترفندهای خرید و فروش سهام این است که صف برایتان وجود نداشته باشد. افرادی که در صف هستند؛ به قولی پیروان بازار به شمار می‌روند. در پدیده صف افرادی که پشت آن هستند؛ همانند کف روی آب هستند. هیچ بهره‌ای از دیگران ندارد.

قدرت پیش‌بینی خود را زیاد کنید.

در بازار بسیار مهم است که بتوانید پیش‌بینی کنید. شما باید بتوانید چرخش قیمتی هر بازار را حداقل در یک هفته آینده پیش‌بینی کنید. در این حالت باید بدون توجه به علایق شخصی عمل کنید. قدرت پیش‌بینی باید تا حداقل یک هفته باشد. اما باید بدانید این پیش‌بینی‌ها ممکن است همیشه هم درست از آب در نیاید.

خرید پلکانی از ترفندهای خرید و فروش سهام ایران است.

خرید پلکانی حسن‌های زیادی دارد. یکی از آن‌ها این است که اگر پس از خرید ما سهام افت قیمتی داشت؛ بازهم فرصت برای خرید سهام است. چرا که قبل از این کار برای خرید سهام سرمایه کنار گذاشته‌اید. البته این کار می‌تواند برای شما سودی هم نداشته باشد. اگر سهامی بخرید و بعدازآن سهام شما رشد کند؛ شما متضرر خواهید شد که چرا بیشتر سهام نخریده‌اید.

فروش پلکانی می‌تواند برایتان سود ساز باشد.

بسیاری از معامله گران بازار بورس، با استفاده از این ترفند سود سرشاری به‌دست آورده‌اند. شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. البته ممکن است برایتان ضرر رسان هم باشد. به این شکل که اگر سهامی در کف بخرید و قبل از آنکه آن سهام رشد کند آن را بفروشیم؛ می‌تواند برایمان حسرت داشته باشد. چراکه سود سرشاری از دست داده‌ایم.

 

ترفندهای فروش سهام

ترفندهای فروش سهام

 

 

ترفندهای خرید و فروش سهام در بازار بسیار کاربردی است. شما با استفاده از آن به‌سادگی می‌توانید وارد بازار بورس شده و همچون یک حرفه‌ای به خرید و فروش بپردازید. اما باید سخت‌کوش باشید. سخت‌کوشی مهم‌ترین المانی است که می‌تواند برایتان سودآور باشد. 

  1. فایزه گفته؛
    ۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۰۵/۱۲

    کاملا با ابراهیم موافقم گاهی تصور میشه مردم و سرمایه هاشون به بازی گرفته شده اند. بوی گند فساد از بازار پر رونق سرمایه به مشام می‌رسد. هر که مدتی رو تو بورس باشه به خوبی میفهمه این سودهای بادآورده وهمی نصیب چه کسانی میشه. نمایشی بزرگ که سیاهی لشکرش مردمند.

  2. ابراهیم ص گفته؛
    ۲۰:۱۵ ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

    سلام وقت بخیر
    مدتی است دارم بازار بورس را دنبال و مطالعه میکنم واحساس میکنم فروش اوراق اولیه عرضه سهام با آنچه می‌گذرد متفاوت است یعنی اگر قرار است درصدی از سهام واگذار شود کامل واگذار نمی‌شود بلکه درصدی از آن عرضه اولیه می‌شود و باقی در مراحل مختلف با افزایش قیمت که ترغیب به عدم فروش است واگذار می‌شود بعبارتی واحد بورس یا واگذار کننده با افزایش بهای سهم سود سرشاری از باقیمانده سهام می‌برد و بعد از اتمام کامل عرضه مشتریان را بجان هم می‌اندازد طبق فرمایش شما افزایش و کاهش ارزش برگها سهام متاسی از عوامل خاصی است آیا در این دو سه ماه مورد مثبتی اتفاق افتاده که اینهمه ارزش افزوده داشته است بنظر من با توجه به این انفعالات دستهای پشت پرده در حال چپاول نقدینگی مردم هستند
    البته شرمنده من فقط نظر خودم را گفتم نه سرمایه گذارم نه معامله گر فقط در این ایام سرگرمی خوبی پیدا کردم ارزش 5 میلیون برای سرگرمی و گذران دوران قرنطینه را دارد

لینک کوتاه: