بیوگرافی پاتریشیا روسو – Patricia RUSSO مدیر و بازرگان موفق آمریکایی

بیوگرافی پاتریشیا روسو

بیوگرافی پاتریشیا روسو

بیوگرافی پاتریشیا روسو | پاتریشیا روسو (Patricia RUSSO) یک بازرگان آمریکایی است که خود را به عنوان مدیرعامل آلکاتل لوسنت متمایز کرده است .

پاتریشیا روسو متولد 12 ژوئن 1952 میلادی در ترنتون ، نیوجرسی ، فارغ التحصیل علوم سیاسی و تاریخ از دانشگاه جرج تاون در ایالات متحده است. وی همچنین در سال 1989 مدرک MBA را از دانشکده بازرگانی هاروارد دریافت کرد ، یک دکترای افتخاری مهندسی از انستیتوی فناوری استیونز و یک دکترای افتخاری در مطالعات مدیریت بازرگانی از کالج کلمبیا در کارولینای جنوبی دریافت کرد.

یک ورزشکار ، او فوتبال ، بسکتبال و هاکی زمینی را تمرین می کرد.

وی پیش از تصدی مقام مدیر بازاریابی تا سال 1981 به بخش فروش و بازاریابی بین المللی IBM پیوست و در آن زمان به گروه ارتباطات AT & T پیوست. وی در سال 1992 به عنوان رئیس بخش سیستمهای ارتباطی تجاری AT & T منصوب شد. به دنبال تقسیم AT&T در سال 1996 ، این گروه مشاغل تولید تجهیزات مخابراتی خود را به Lucent واگذار کرد ، که پاتریشیا روسو ترجیح می داد از عهده آن برآید.

پس از شکوفایی در اواخر دهه 90 میلادی ، این گروه در اوایل دهه 2000 با بحرانی روبرو شد. پاتریشیا روسو ، که مدیر لوسنت شد ، یک برنامه چشمگیر را از بین برد و بیش از 115000 شغل را حذف کرد. پس از ادغام با آلکاتل در سال 2006 ، وی به مدیریت این گروه واگذار شد که از 29 ژوئیه 2008 ، وی مدیریت را ترک خواهد کرد.

    لینک کوتاه: