لوگوی الف بورس
Search
Close this search box.

بیوگرافی مایکل دل – Michael Dell تاجر موفق و بنیانگذار شرکت Dell

مایکل دلمایکل دل (Michael Dell) یک تاجر آمریکایی ، بنیانگذار و رهبر شرکت رایانه ای (Dell) است .

وی که در 23 فوریه 1965 در هوستون متولد شد ، در دانشگاه تگزاس در رشته فیزیک تحصیل کرد. در دانشگاه ، او یک شرکت کامپیوتر ، PC’s Limited تأسیس کرد و تمام وقت خود را وقف ایجاد رایانه های سفارشی کرد.

تنها با 1000$ در جیب خود، او در سال 2004 شرکت خود را ایجاد کرد . برای منطقی کردن هزینه های خود ، وی تصمیم گرفت ایده خود را از رایانه های ساخته شده سفارشی دنبال کند ، با تنظیم استراتژی اجازه می دهد با جمع آوری رایانه های شخصی و به صورت سفارش ، از مدیریت موجودی خودداری کند.

با بهره گیری از رونق اینترنت ، دل حدود نیمی از فعالیت خود را در وب انجام می دهد و روزانه حدود 40 میلیون دلار درآمد دارد.

در سال 2004 وی ضمن حفظ کرسی رئیس هیئت مدیره ، سمت مدیرعامل را به کوین رولینز واگذار کرد. با توجه به چالش های اساسی از جمله تاخیر در تحویل و مشکلات باتری معیوب ، دل جایگاه رهبری خود را به HP از دست می دهد.

کوین رولینز اخراج شده است و مایکل دل این سمت را به دست می گیرد و این شرکت را قادر می سازد تا بدون مشکل ، این شرکت را جبران کند.

وی همچنین بنیانگذار بنیاد مایکل و سوسن دل است که در زمینه آموزش و بهداشت فعالیت می کند. ثروت وی توسط مجله Forbes 12.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

    لینک کوتاه: