بیوگرافی سرژ داسو – Serge DASSAULT صنعتگر و تاجر موفق فرانسوی

سرگ داسلو سرژ داسو (Serge DASSAULT) کارآفرین، سیاست‌مدار، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی و فرزند صنعتگر و مخترع مارسل داسلو است . او گروه Dassault را تا سال 2000 به عنوان شهردار کوربی-اسونز (1995 تا 2009) و سپس سناتور اسون (2004 تا 20174) رهبری کرد.

وی در سال 1925 در پاریس متولد شد ، وی به همراه خانواده اش توسط گشتاپو دستگیر شد و در حالی که پدرش به بوخنوالد تبعید شد ، در اردوگاه های فرانسه زندانی شد.

پس از جنگ ، او قبل از پیوستن به گروه خانوادگی ، در دانشکده ملی هوانوردی تحصیل کرد. ده سال بعد ، او به عنوان مدیر صادرات و سپس مدیر کل الکترونیک منصوب شد. وی سپس در سال 1982 سرپرستی بخش هوانوردی را بر عهده گرفت ، پیش از آنکه این گروه را در مورد مرگ پدرش در سال 1986 تا 2000 بر عهده بگیرد.

سرژ داسو در آن زمان رئیس افتخاری گروه بود ، اما با خرید روزنامه های مختلف ، فعالیت خود را به عنوان تاجر ادامه داد. او بیشترین سهام را در Socpresse (لو فیگارو ، اکسپرس و غیره) در اختیار دارد. او در ماه مه سال 2018 درگذشت.

سرژ داسو در سال ۲۰۱۳ با دارایی خالص ۱۵٫۳ میلیارد دلار بعنوان چهارمین فرد ثروتمند فرانسه شناخته شد. داسو در سال ۲۰۱۴ در رتبه ۶۵ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت

    لینک کوتاه: