بیوگرافی جان دیویسون راکفلر – John Davison ROCKEFELLER تاجر موفق آمریکایی

بیوگرافی جان دیویسون راکفلر

بیوگرافی جان دیویسون راکفلر

بیوگرافی جان دیویسون راکفلر | جان دیویسون راکفلر (John Davison ROCKEFELLER) در دهه 1860 قبل از شروع کار با صنعت نفت و تأسیس استاندارد نفت ، تاجر بود و اسسون و سپس اکسون موبیل شد.

راکفلر متولد 8 ژوئیه 1839 و درگذشت 23 مه 1937 ، به سرعت با شریک زندگی خود شروع به کار کرد. در سال 1960 آنها یک کارگزاری مواد غذایی ایجاد کردند.

وی تصمیم گرفت سهام شریک زندگی خود را که نمی خواست در مزارع نفت سرمایه گذاری کند خریداری کند و با یک متخصص در زمینه مسائل نفت همکاری کند. 

بسیار دقیق ، او هیچ چیز را کنار نمی گذارد ، و تجارت وی به سرعت زنده می ماند ، تا زمانی که نتواند تمام تانکرهای آمریکایی را به زیر بکشد.

از سال 1870 بود که وی تصمیم گرفت تمام پالایشگاه ها را در ایالات متحده به دست آورد. اما عدالت گسترش آن را کندتر می کند. در حقیقت ، قانون ایالات متحده تجارت و بازرگان را در خارج از ایالت خود منع می کند.

وی موفق شد تا سال 1911 تاریخ را بیرون بکشد ، هنگامی که مجبور شد این شرکت را به سی شرکت (Exxon ، Mobil ، شورون ، آمریکایی ، Esso) تقسیم کند. در همین حال ، Standart Oil توانسته است بیش از 90٪ از حجم روغن تصفیه شده در ایالات متحده را کنترل کند.

وی پس از جمع آوری ثروت عظیم ، تصمیم به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، به ویژه در محله ای از نیویورک گرفت ، و سپس در پروژه ای برای ساختن مجموعه ای به نام مرکز راکفلر ، با شرکت اپرا متروپولیتن پیوست.

 این پسرش است که این پروژه را به عهده خواهد گرفت زیرا جان دیویسون راکفلر قبل از پایان کار درگذشت.

وی که هنوز ثروتمندترین مرد در تمام دوران محسوب می شود ، با ثروت حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

    لینک کوتاه: