بیوگرافی بنیامین گراهام – Benjamin Graham سرمایه گذار موفق آمریکایی

بنیامین گراهامبنیامین گراهام (Benjamin Graham) اقتصاددان بود و یک سرمایه گذار آمریکایی اغلب “پدر سرمایه گذاری” می دانست.

گراهام در سال 1894 در لندن متولد شد و در 21 سپتامبر 1976 درگذشت ، گراهام دانشجوی درخشانی در دانشگاه کلمبیا بود. وی پس از فارغ التحصیلی در این دانشگاه ، تا سال 1956 معلم شد.

گراهام یکی از معروف‌ترین فعالان بورس در سال‌های دهه ۶۰ میلادی بود که علاوه بر نظریه‌پردازی با خریدهای خود توانست در حرفه کارگزار (دلال) نام خود را در تاریخ بورس نیویورک برای همیشه حک نماید.

او در یک شرکت وال استریت شغل گرفت و خیلی سریع شروع به تحقیق کرد و باعث شد که وی سالانه بیش از 500000 دلار درآمد داشته باشد. 25 ساله

در سال 1926 ، او با جروم نیومن یک مشارکت سرمایه گذاری تأسیس کرد که موفق شد بدون هیچ مشکلی ، کراچ 1929 را تصویب کند و از بازنشستگی سالانه 17٪ تا سال 1956 اطمینان حاصل کند.

در سال 1934 ، بنیامین گراهام و دیوید داد ، یک دانشگاه انگلیسی ، “تحلیل امنیتی” را منتشر کردند که هنوز هم امروز کتاب مقدس برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

او مربی وارن بافت ، که یکی از شاگردان او بود ، در نظر گرفته می شود . در واقع ، بافت تا جایی پیش خواهد رفت که نام گراهام را به پسرش می دهد.

    لینک کوتاه: