بیوگرافی برنارد تاپی – Bernard TAPIE سیاستمدار و تاجر موفق فرانسوی

بیوگرافی برنارد تاپی

بیوگرافی برنارد تاپی

بیوگرافی برنارد تاپی | برنارد تاپی (Bernard TAPIE) مردی است که جنبه های بسیاری دارد. وی تاجر ، سیاستمدار ، بازیگر ، مجری تلویزیون و خواننده بوده است.

برنارد تاپی متولد 26 ژانویه 1943 در پاریس ، هیچگاه واقعاً تحصیل نکرده است ، و تسلط بر گفتار قبل از فارغ التحصیلی را ترجیح می دهد.

او با رفتن به درب به عنوان یک فروشنده تلویزیون شروع به کار کرد. خیلی سریع ، تکنیک و زبان او باعث شده و مردم را به خود جلب کنید. در سال 1967 ، او مدارس فروش را افتتاح کرد. او به سرعت می فهمد که خریدن شرکتهای مضطرب برای فروش مجدد آنها پس از صحیح ساختن آنها می تواند پول زیادی به همراه آورد. وی پیاپی SAFT-Mazda ، Teraillon ، Testut و Manufrance را به دست آورد.

اما آنچه که برای همیشه داستان او را نشان خواهد داد ، بدون شک ماجرای آدیداس است. گروه برنارد تپی گروه آدیداس را در سال 1990 با کمک مالی از زیرمجموعه Crédit Lyonnais به دست آورد. پس از یک ضرر بسیار بزرگ در سال 1992 ، کردیت لیونن تصمیم به فروش این شرکت به رابرت لوئیس – دریفوس گرفت. و در زمان فروش این بود که تجارت بین برنارد تاپی و کردیت لیونن آغاز شد. این سریال قضایی تازه با پیروزی برنارد تاپی و جبران 100 میلیون یورو به پایان رسید.

بین سالهای 1988 و 1992 ، وی سمتهای معاون Bouches du Rhône ، عضو پارلمان اروپا ، وزیر شهر یا مشاور منطقه ای را به دست آورد. در همان زمان ، او همچنین مدیریت فوتبال باشگاه المپیک دو مارسی را تا سال 1993 ، هنگامی که مشکلات حقوقی وی آغاز شد ، مدیریت کرد. وی به اتهام سوءاستفاده از خیر اجتماعی ، فرار مالیاتی ، به زندان محکوم شد و از نظر مالی تحت تأثیر کل امور قرار گرفت.

از این پس ، برای احیای او ، صنایع دستی هنری را امتحان کرده است. وی به ویژه در فیلم ها و آهنگ ها حضور پیدا کرد. او همچنین بین سالهای 2005 تا 2006 رادیو را با RTL پخش کرد.

برخی از نقل قول های وی همچنان مورد احترام خواهد بود ، به خصوص در زمان دادگاه وقتی او گفت “من دروغ گفتم ، اما با حسن نیت” یا “چرا وقتی می توانید یک روزنامه نگار بخرید ، یک روزنامه بخرید”.

    لینک کوتاه: