بیوگرافی اینگوار فئودور – Ingvar KAMPRAD کارآفرین و مدیر موفق سوئدی

بیوگرافی اینگوار فئودور

بیوگرافی اینگوار فئودور

بیوگرافی اینگوار فئودور | اینگوار فئودور کامپرد (Ingvar KAMPRAD) ، کارآفرین سوئدی ، خالق غول مبلمان Ikea است. وی در حال حاضر چهارمین فرد ثروتمند جهان است.

وی در 30 مارس 1926 میلادی در سوئد متولد شد و به عنوان فروشنده مسابقات و تزئینات کریسمس و سپس بذر کار خود را آغاز کرد.

اینگوار فئودور کامپرد در سال 1943 میلادی شغلی به نام Ikea ، نام اختصاری Ingvar Kamprad ، Elmtaryd (نام مزرعه خانواده) و Agunnaryd (نام دهکده بومی خود) تأسیس کرد. او کاتالوگ سفارش پستی را تأسیس کرد و در سال 1953 بود که نخستین فروشگاه خود را که کاملاً اختصاص به مبلمان بود افتتاح کرد.

موفقیت آنقدر سریع است که فئودور کامپرد مجبور می شود برای یک دوره زمانی مبلمان خود را بسازد. او به منظور کاهش قیمت به مشتریان خود ، ایده خوبی دارد: مبلمان را برای خریداران بالا ببرد. این ایده همچنین به او امکان می دهد هزینه حمل و نقل خود را کاهش دهد.

اولین فروشگاه آن در سال 1965 میلادی در استکهلم تأسیس شد و این اولین فروشگاه زنجیره ای بین المللی خواهد بود که امروزه در بیش از 30 کشور جهان کمتر از 200 فروشگاه ندارد.

با فرار از پرداخت مالیات سوئد ، اینگوار فئودور کامپرد از سال 1974 تا 1979 قبل از اقامت دائم در سوئیس به همراه تمام خانواده به دانمارک نقل مکان کرد. با داشتن ثروت 33 میلیارد دلار تخمین زده می شود ، اینگوار فئودور کامپرد یکی از قدرتمندترین مردان جهان امروز به حساب می آید.

 

    لینک کوتاه: