لوگوی الف بورس
Search
Close this search box.

بیوگرافی آلبرت فره – Albert Frere تاجر و سرمایه گذار موفق بلژیکی

آلبرت فرهآلبرت فره (Albert Frere) یک تاجر و میلیاردر بلژیکی است.

او که در 4 فوریه 1936 در بلژیک متولد شد ، هرگز فارغ التحصیل نشد. در اینجا و آنجا گفته می شود که وی کار خود را به عنوان فروشنده ناخن آغاز کرد.

او کار خود را از 30 سالگی شروع کرد و هنگامی که شرکت هایی در صنعت فولاد به دست آورد. بنابراین ثروت وی به لطف تجارت صنعت فولاد و آهن و فولاد تأمین می شود.

در پی بحران فولاد دهه 1970 ، او تمام شرکتهای فولادی خود را به کشور بلژیک فروخت و سپس تصمیم گرفت در زمینه های مختلفی از جمله بانکداری ، بیمه ، انرژی یا رسانه سرمایه گذاری کند.

در سال 1981 ، او یک شرکت هلدینگ سوئیس Pargesa ایجاد کرد ، سپس یک سال بعد تصمیم به خرید GBL (گروپ بروکسل لامبرت) گرفت. این شرکت 25 درصد سهام در Bertelsmann را دارد ، که در سال 2006 آن را به 4.5 میلیارد یورو فروخت ، و سپس تعداد زیادی از آنها در شرکتهای بزرگ فرانسوی (توتال ، GDF سوئز ، لافارژ ، ایمیر و غیره).

او همچنین مالک شرکت Compagnie Nationale à Portefeuille) CNP) است که یک شرکت سرمایه گذاری و یک شرکت هلدینگ بلژیکی با گردش مالی 22 میلیارد یورو است.

آلبرت فره گروه رستوران Flo را در سال 2005 خریداری کرد ، اما تصمیم گرفت در سال 2007 سریع فروش مجدد کند. در این میان ، او با برنارد آرنو ، یکی از بنیانگذاران صندوق سرمایه گذاری میلیارد یورو است.

با داشتن ثروت 3.1 میلیارد یورو تخمین زده می شود ، مجله Forbes آن را در بین بزرگترین ثروت های جهان ، اما همچنین به عنوان ثروتمندترین فرد در بلژیک قرار می دهد.

    لینک کوتاه: