بریک اوت Break Out 

یادگیری سیگنال تا چرخه های زمانی بازار با آموزش تحلیل تکنیکال

از جمله سیگنال هایی که در زمینه ی شکست سطوح حمایت یا مقاومت بسیار قابل اعتماد می باشد، سیگنال Break Out می باشد که در این مبحث از آموزش تحلیل تکنیکال آن را بررسی می کنیم. این الگوی سیگنالی زمانی تشکیل می شود که در روند صعودی (افزایشی) یا نزولی (کاهشی)، یکی از سطوح حمایت یا مقاومت شکسته شوند. در آموزش تحلیل تکنیکال بیان می کنیم که معمولا دو نوع شکست بیرونی برای بازارهای صعودی و نزولی وجود دارند:

1) شکست در بازار خریداران یا Bullish Break Out
2) شکست در بازار فروشندگان یا Bearish Break Out

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال ، نحوه ی عملکرد سیگنال Break Out در رابطه با سرمایه گذاری صنعت و معدن

نحوه ی عملکرد سیگنال Break Out بدین صورت است که، اگر سیگنال Bullish Break Out دریافت شود، به معنای شکسته شدن رو به بالای سطح مقاومت توسط خریداران می باشد. در این مواقع اگر بخواهیم هدف قیمت را تعیین کنیم باید فاصله ای که بین سطح حمایت قبلی با سطح مقاومت وجود دارد را اندازه گیری کنیم که دقیقا به همین میزان اندازه گیری شده، سطح مقاومت قیمت، رشد به سمت بالا خواهد داشت.

به عبارتی دیگر در آموزش تحلیل تکنیکال بیان می کنیم که هدف قیمت، به حداقل فاصله ای که بین نقطه ی شکست و خط مقاومت وجود دارد گفته می شود و هیچ فوریتینیز برای کمتر کردن روند آن در آینده وجود ندارد.

 آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال ، تعیین هدف قیمت برای مس شهید باهنر

آموزش تحلیل تکنیکال در مورد تحلیل بالا به پایین در انتخاب سهام

در آموزش تحلیل تکنیکال عنوان می کنیم بسیاری از افرادی که تکنیکی محسوب می گردند، برای انجام تحلیل خود از دیدگاه کل به جزء یا به عبارتی بالا به پایین استفاده می کنند،در واقع در این نوع دیدگاه یک فرد تحلیل گر، با تحلیل در سطح کلان آغاز به کار کرده، بخش های کلی را از هم جدا و سپس مبنایی به منظور تقسیم بندی کوچک تر شکل می دهد. در آموزش تحلیل

تکنیکال سه قدمی که برای انجام چنین تحلیلی انجام می گیرد را ذکر می کنیم:

1- تحلیل بازار به صورت وسیع به کمک شاخص های اصلی آن که عبارتند از: شاخص کل بازار، شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم، شاخص صنایع و غیره.

2- تشخیص گروه های قوی و ضعیف موجود در بازار به منظور تحلیل نمودن صنایع (صنعت برتر)

3- تشخیص سهام قوی و ضعیف موجود در گروه های منتخب به منظور تحلیل نمودن منفرد سهام (سهم برتر)

سرمایه گذار اگر مایل باشد تا موفق عمل کند، باید به معیارهای مشخصی دست پیدا کند که برای رسیدن به این هدف باید نمودارهای بلند مدت و کوتاه مدت را برای بازار، صنایع و سهام های منفرد تجزیه و تحلیل نماید. شیوه ی کاری که در آموزش تحلیل تکنیکال به آن اشاره می کنیم بدین صورت است که فرد تحلیل گر در ابتدای کار برای تحلیل بازار، شاخص کل بازار را در نظر می گیرد، اگر مشخص شود که بازار روندی مثبت دارد، فرد تحلیل گر شروع به بررسی نمودارهای صنایع خواهد نمود.

در این بخش صنایعی که پیام شرایط بهتر از خود نشان دهند، برای مرحله ی بعدی که تجزیه و تحلیل سهام های منفرد می باشد انتخاب می گردند. البته در صورتی وارد بخش انتخاب سهام های منفرد می شود که تعداد صنایع انتخاب شده به 3 تا 4 گروه برسد. در این قسمت از آموزش تحلیل تکنیکال یادآور می شویم که برای محدود کردن 3 تا 4 سهام از هر صنعت (بهترین ها)، باید 10 تا 20 نمودار مورد بررسی قرار گیرند.

این موضوع که چه تعداد سهام و گروه صنعتی انتخاب خواهند شد به دقت و قوی بودن معیارهایی بستگی دارد که فرد تحلیل گر انتخاب کرده تا براساس آن، تصمیم گیری نهایی اتخاذ گردد. اگر به همین منوال به پیش برود، نهایتا به 9 تا 12 سهام خواهیم رسید. در این مرحله نیز تعداد سهام ها به 3 تا 4 عدد محدود خواهد شد. طبق مطالب آموزش تحلیل تکنیکال ،از اندیکاتور OVERLAY CHART زمانی استفاده می گردد که مایل باشیم تغییرات نمودارهای شاخص صنعت محصولات شیمیایی را با شاخص کل بازار سهم مقایسه نماییم.

شدت همگرائی وواگرائی روندها به وسیله ی مقایسه نمودن تغییرات عمومی که در روند عمومی بازار، صنایع و سهام های منفرد رخ می دهد به دست آمده و در نتیجه،سیکل حرکتی یک سهم منفرد، در قیاس با صنعت مرتبط و کل بازار مشخص می شود.

 آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال ، شدت همگرائی و واگرائی نمودارها

 آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال ، نمونه ای دیگر از شدت واگرائی و همگرائی نمودارها

در آموزش تحلیل تکنیکال بیان می کنیم که موقعی یک سرمایه گذار به صورت پله ای، اقدام به ورود و خروج می نماید که به نظر او، شواهد مبنی بر رشد یا افت یک سهم کنده شده باشند. به عنوان مثال اگر سهام شرکتی را حداکثر 4100 ریال برآورد سازد و 6000 سهم از آن را در اختیار داشته باشد، برای کم کردن خطر ناشی از کاهش ناگهانی قیمت، می تواند 2000 سهم را در 4000 ریال، 2000 سهم دیگر را در 4050 ریال و 2000 سهم باقی مانده را نیز در 4075 ریال به فروش برساند. در این شرایط میانگین قیمتی که برای فروش او تمام می شود معادل 4041 ریال می باشد.


 

• فایل های مرتبط

استراتژی بریک اوت یا شکست (۲ صفحه)

  1. حسن گفته؛
    ۱۱:۳۶ ۱۳۹۷/۰۶/۲۲

    با سلام وخستهدنباشید، واقعا از مطالب آموزشی نویسنده و مطالب سای ممنون هستم برای بنده موثر بود.دو کتاب در مورد تحلیل تکنیکی خوانده بودم ولی هیچ کدام به شیوایی وسادگی این مطالب نبود. بویژه نمودارها و مثال ها از شرکت های ایرانی نوشته شده با درک بهتر مطالب شده

    • مدیرسایت گفته؛
      ۱۷:۵۴ ۱۳۹۷/۰۶/۲۲

      خواهش میکنم
      برای استفاده از مطالب آموزشی تخصصی به کانال تلگرامی ما بپیوندید..
      موفق باشید..

لینک کوتاه: