استراتژی هایکن آشی در معاملات

استراتژی هایکن آشی

هایکن آشی یکی از استراتژی هایی است که در صنعت بورس مورد توجه معامله گران قرار گرفته است و از جمله استراتژی هایی بوده است که از قدیم در بازار کار حوزه بورس وجود داشته است و هم اکنون نیز کارایی خاص خود را حفظ نموده است. به واقع هایکن آشی اندیکاتوری می باشد که فرمت کندل استیک ها را نویزگیری می نماید تا در نهایت آن ها را به شکلی همگون و برابر درآورد.

استراتژی هایکن آشی فرآیند نویزگیری را تا پایان روند مسیر هموار نموده است. هایکن آشی اصطلاحی ژاپنی به معنای نوار متوسط است. تکنیک هایکن آشی در رابطه با نمودار شمعدان هنگام اوراق بهادار تجاری برای نشان دادن و ترسیم روند بازار بورس و پیش بینی نمودن قیمت های آتی مورد کاربست واقع می گردد.

این تکنیک در راستای ساخت نمودار شمعدانی قابل خواندن و روند مسیر آسانتری برای تجزیه و تحلیل بسیار مفید و کارآمد است. شاخص هایکن آشی با به نمایش گذاشتن قیمت ها روی نمودار تغییر می کند.

همین‌الان آموزش‌های سایت ما را دنبال کنید تا در پایان دوره‌های آموزشی بورس به یک فرد کاملاًحرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بورس تبدیل شوید.

هایکن آشی

تفاوت نمودار هایکن آشی با نمودار کندل استیک

نمودار هایکن آشی و نمودار کندل استیک(شمعدانی)تقریبا مشابه هستند. ولی نحوه محاسبه نمودن و ترسیم کندل ها در نمودار هایکن آشی با نمودار کندل استیک متفاوت می باشد.

بدین منظور که در نمودار کندل استیک در واقع هر کندل، چهار مورد را نشان می دهد که عبارتند از: قیمت آغازین، قیمت پایانی، بالاترین قیمت و پایین ترین قیمت ولی کندل های هایکن آشی بر اساس اطلاعات کندل قبل از خود مشخص و مورد محاسبه واقع می شوند بدین منظور که مثلا برای قیمت پایانی کندل هایکن آشی میانگینی از قیمت آغازین، بالاترین قیمت و پایین ترین قیمت است و به همین ترتیب قیمت آغازین نیز میانگینی از قیمت آغازین و پایانی از کندل قبلی می باشد و بالاترین قیمت نیز از بالاترین قیمت و قیمت آغازین و پایانی مورد گزینش واقع می گردد که بیشترین ارزش را دربردارد.

پایین ترین قیمت نیر در کندل هایکن آشی از پایین ترین قیمت، قیمت آغازین و پایانی مورد گزینش واقع می شود که برعکس مورد بالایی از کمترین ارزش برخوردار است. پس بدین صورت این دو کندل با یکدیگر متفاوت می باشند.

به تعبیری دیگر می توان گفت که کندل های هایکن آشی دائما با یکدیگر در تعامل هستند. چرا که به عنوان مثال قیمت آغازین و پایانی هر کندل می بایست بر حسب قیمت آغازین و پایانی کندل قبلی مورد محاسبه واقع گردد و بالاترین و پایین ترین قیمت هر کندل نیز در این استراتژی تحت تأثیر کندل قبل از خود می باشد. از دیگر تفاوت ها می توان گفت که نمودار هایکن آشی نسبت به کندل استیک ها آهسته تر حرکت می کند و سیگنال را به تأخیر می اندازد و در بسیاری از حرکت های ناپایدار قیمت ها نیز می تواند مفید و کارآمد واقع گردد.

هایکن آشی

تنظیمات خرید و فروش هایکن آشی

بر اساس این استراتژی تنظیمات خرید و فروش بورس شکل می گیرد. خرید بورس در صورتی است که قیمت بعد از کندل های قرمز در دو کندل سبز متوالی واقع گردد که روند از حالت نزولی خارج می شود و احتمال برگشت زیاد است و برای فروش نیز کاملا برعکس روش قبلی قیمت در دو کندل متوالی قرمز بعد از یک سری کندل سبز واقع می گردد که روند از حالت صعودی خارج احتمال برگشت زیاد است.


 

• فایل های مرتبط

چگونه از استراتژی ترید هیکن اشی استفاده کنیم؟ (۱۰ صفحه)

    لینک کوتاه: