اخبار بورس را از چه منابعی تهیه کنیم؟

اینکه اخبار بورس را از چه منابعی تهیه کنیم؛ نشانگر این است که ما بورس را می‌شناسیم و یا در حال ورود به آن هستیم و یا اینکه سرمایه گذاری خود را آغاز کرده ایم. اما به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از افراد هنوز با بورس غریبه هستند و هیچ اطلاعاتی از آن ندارند.

 نقطه مقابل جمله قبلی این است که افراد از بورس آگاهی دارند اما به دلیل شرایط ریسک پذیری آن, تن به این نوع سرمایه گذاری نمی‌دهند. درست است که برای ورود به بازار بورس نیاز است افراد از قدرت ریسک پذیری برخوردار باشند. اما عده ای به طور غلط بر این باورند که ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در آن، لزوما با شکست همراه است. ما با تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اخبار لازم از بازار بورس را به اطلاع شما برسانیم.

 

منابع بورس خارجی

منابع بورس خارجی

 

بازار و اخبار بورس 

شما قبل از ورود به هر کار یا سرمایه گذاری باید از شرایط حاکم بر آن اطلاع داشته باشید. بورس نیز از همین قانون تبعیت کرده و برای ورود به این سرمایه گذاری باید از شرایط آن به طور دقیق آگاهی داشته باشید.

سرمایه گذاری در قدیم بسیار محدود بود و در واقع حول محور پس انداز سرمایه در بانک در گردش بود. چرا که افراد تمایل زیادی برای سرمایه گذاری‌های پر خطر نداشتند.

سرمایه گذاری در بانک، سود چندان زیادی را برای سرمایه گذاران در پی نداشت و علاوه بر آن باعث رکود اقتصادی و عدم فعالیت مناسب اقتصاد کشور بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل محدودیت سرمایه گذاری‌های متنوع در قدیم, عدم اطلاع رسانی‌های گسترده در سطح کشور بود. شبکه‌های خبر گذاری و جراید مانند امروز فعالیت گسترده ای نداشته و سطح آگاهی مردم نسبت به اینگونه از اخبار بسیار پایین بود.

پس از ورود به بورس و اقدام به شروع فعالیت, حتما برای شما سوال پیش خواهد آمد که اخبار بورس را از چه منابعی تهیه کنیم؟ در واقع ما در این مقاله پیرامون همین سوال مهم برای شما صحبت خواهیم کرد اما لازم است تا قبل از آن تعدادی پیش نیاز از بازار بورس را برای شما بازگو کنیم.

بازار چیست؟

پاسخ هر کس به این سوال ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی همه جواب‌ها یک معنی و مفهوم واحد در بر دارد. چرا که همه ما هر روزه با بازار سر و کار داریم.

به طور کلی بازار به بستر یا مکانی اطلاق می‌شود که در آن فروشندگان کالای خود را عرضه و خریداران در جستجوی نیاز خود هستند. پس از خرید و معامله، واژه بازار به حقیقت پیوسته و بازار تشکیل می‌شود. بازار شرایط و قوانین خاص خود را دارد و باید از این قوانین پیروی کند.

بازار پیوسته در حال فعالیت است و این امر باعث می‌شود تا سرمایه موجود در بازار به سود تبدیل شود. اما از این نکته نباید قافل شویم که ضرر نیز در کمین بازار است.

بورس چیست؟

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش امده باشد که بورس چیست؟ و در آن چه نوع سرمایه گذاری‌هایی صورت می‌گیرد.

بورس یک بازار است که در آن اقلام مختلفی به فروش می‌رسد, در بورس تنها کالای فیزیکی معامله نمی‌شود و همین علت باعث شده تا بازار بور به سه گروه تقسیم شود.

بازار بورس کالا

در این بازار بورس کالای فیزیکی در معرض فروش قرار می‌گیرد اما شرایط به این صورت است که این کالاها به صورت مواد اولیه بوده و هرکدام در یک گروه قرار می‌گیرد.

بازار بورس اوراق بهادار

این نوع از بازار بورس شامل حال کالای فیزیکی نمی‌باشد و در آن سهام مشارکت و و اوراق بهادار شرکت‌ها از اصلی‌ترین موارد فروش به شمار می‌آیند.

بازار بورس ارز

در بازار بورس ارز خرید و فروش پول رایج هر کشور صورت می‌پذیرد. اما با توجه به شرایط حاکم بر کشور ما، بازار بورس ارز برای ایران غیر فعال است.

 

"یکی

 

شرایط ورود به بازار بورس و اطلاع از اخبار بورس

برای شروع کار در بازار بورس , پس از مطالعه دقیق از شرایط موجود و کسب دانش از این بازار, با مراجعه حضوری به کارگذار های رسمی و مورد تایید سازمان بورس, یک کد معاملاتی دریافت می‌کنیم.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها راه آغاز معاملات در بورس, داشتن کد معاملاتی یا همان کد بورس است که شما را به عنوان یک سرمایه گذار تلقی می‌کند.

پس از دریافت کد معاملاتی شما می‌توانید خرید و فروش در بازار بورس را شروع کنید. در گذشته برای معامله در بورس نیاز به حضور فیزیکی شما بود اما امروزه نیازی به حضور شما نیست.

شما می‌توانید در هر کجا که هستید با استفاده از یک لپ تاپ و یک اینترنت, معاملات خود در بازار بورس را انجام دهید و این یک مدیریت زمان برای شما تلقی می‌شود.

شاید بسیاری از افراد بورس را برای شغل دوم خود انتخاب کنند اما تجربه ثابت کرده است که در صورت کسب آگاهی کامل از این بازار, سود بورس از شغل اولیه آن‌ها بیشتر است.

 

"<yoastmark

 

منابع اخبار بورس کدامند؟

اخبار بورس را از چه منابعی تهیه کنیم, سوالی بود که در ابتدای مقاله نیز آنرا عنوان کردیم و پاسخ به این سوال را به به زمانی موکول کردیم که اطلاعات کافی از بورس به دست آوریم.

تا این قسمت از مقاله اطلاعان مناسبی از بازار بورس به دست آورده ایم و اکنون زمان مناسبی است که به سوال فوق پاسخ دهیم.

امروزه اینترنت بزرگترین پایگاه خبری در دنیا شناخته می‌شود, پس اینترنت را اصلی‌ترین منبع کسب اطلاعات مربوط به بازار بورس می‌دانیم.

حال اینکه از چه پایگاه‌های خبرگذاری استفاده کنیم که امنیت کافی را داشته باشد, موردی است که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد.

سایت سازمان بورس یا Seo اطلاعات کامل و دقیقی از شرایط و قیمت‌های حاکم بر بازار بورس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر درگاه‌های اینترنتی که اطلاعات بازار سرمایه را به درستی منتشر می‌کند, درگاه اینترنتی بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد.

سایت خبری بازار سرمایه ایران به نشانی sena یکی از کامل‌ترین خبرگذاری‌های فعال در این زمینه است که با مراجعه به آن بسیاری اخبار را به دست می‌آورید.

سایت‌های دیگری نظیر سامانه قیمت بورس و موارد مشابه دیگری وجود دارد که شما با مراجعه به آن، می‌توانید اخبار بورس را تهیه کنید.

یکی از بهترین سایت هایی که می توانید از آن اطلاعات موردنیاز خود را بدست آورید؛ بورس 724 است. این سایت به روزترین اخبار بورس را در لحظه قرار میدهد. بنابراین تا به اینجای مقاله باید فهمیده باشید اخبار بورس را از چه منابعی تهیه کنیم؟

    لینک کوتاه: