سامانه ثبت نام کد بورسی سجام بورس کالا کد آنلاین کد معاملاتی

سوالات متداول در مورد ثبت نام در بورس

کد بورسی یا کد معاملاتی، یک کد که از سه حرف اول نام خانوادگی + پنج رقم عدد تشکیل شده است.

این کد مانند کد ملی شما ثابت است.

و سازمان بورس شما را باید این کد میشناسد.

افرادی که دولت برای آن‌ها سهام‌عدالت اختصاص داده در واقع برای شما نیز کد بورسی باز‌ کرده لذا ممکن است کدبورسی شما از سه حرف اول نام‌خانوادگی شما تشکیل نشده باشد. و هیچ مشکلی از این بابت نیست.

ارائه کد بورسی وظیفه کارگزاری هاست.

کد آنلاین در اصطلاح به  «نام کاربری» و «رمز عبور» گفته می شود که کارگزار جهت استفاده از سامانه‌های معاملاتیآنلاین به شما ارائه میدهد. شما با این سامانه‌ها میتوانید به صورت اینترنتی و غیر حضوری در بازار بورس و فرابورس اقدام به خرید و فروش سهام نمایید.

این سامانه میتواند نرم افزار قابل نصب روی موبایل تبلت و یا نرم افزارهای آنلاین باشد.

کلمه سجام مخفف عبارتسامانه جامع اطلاعات مشتریاناست.

ثبت نام در سجام اجباری بوده و مربوط به سازمان بورس است. و ربطی به کارگزاری ندارد ولی اگر از طریق سایت ماثبت نام کنید هزینه ثبت نام در سجام برای شما رایگان خواهد بود.

کارگزاری ها شرکت های معتبر و تایید شده توسط سازمان بورس هستند که امکان ارسال سفارش توسط مشتریان راانجام میدهند.

در واقع سهامداران از طریق چانل کارگزاری‌ها در بورس فعالیت میکنند.

چنتا کارگزاری داریم و‌ کدومش بهتره؟

بیش از ۵۰ تا کارگزاری بورس داریم

فرآیند فعالیت همه کارگزاری ها یکیه

و کارمزدی که اخذ میکنند یکسان است.

هیچ کدوم از کارگزاری ها نبست به یکدیگر برتری ندارند بجز در ارائه خدمات جانبی

دوستان عزیز دقت کنند برخی از‌ کارگزاری ها سابقه بهتری ندارند مثلا یکی از‌ کارگزاری های معروف چند سال پیش بهمدت یک هفته تعلیق شده بود و مشتریان همان کارگزاری امکان معامله نداشتند.

ما بررسی کردیم با توجه به کیفیت خدماتی که‌ کارگزاری‌ها میدن ، ثبت نام در کارگزاری اقتصاد بیدار رو‌ به شما توصیه میکنیم.

خیردر واقع شما با یک بار ثبت نام هم در کارگزاری و هم‌ در سجام ثبت نام می‌کنید و هزینه سجام شما توسط کارگزاری پرداخت می‌شود.

نام و نام خانوادگی
تاریخ تولد
محل صدور
کد ملی
شماره شناسنامه
سریال شناسنامه
آدرس منزل
کدپستی منزل
تلفن منزل

شماره موبایل
ایمیل

شماره حساب به نام شخص
شماره شبا (از اینترنت میشه گرفت)
کد شعبه (از اینترنت میشه گرفت)

عکس از صفحه اول شناسنامه
عکس از صفحه توضیحات شناسنامه
عکس از کارت ملی پشت و رو

اگر مطالب سایت مارا دنبال کرده باشید و اکنون به این نتیجه رسیده‌اید که سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند برای شما مفید واقع شود و آینده‌ی درخشانی را با خریدوفروش سهام برای خود رقم بزنید باید بدانید که اولین قدم برای خریدوفروش سهام و شرکت در بازار بورس و معاملات آن دریافت کد بورسی است!
با دریافت کد بورسی شما می‌توانیدبه‌صورت مستقل از طریق شرکت‌های کارگزاری و سامانه‌های آنلاین خریدوفروش سهام نسبت به انجام معاملات و ثبت سفارشات خود اقدام کنید، اما اگر تاکنون اطلاعاتی نسبت به این کد ندارید و نمی‌دانید چگونه باید آن را دریافت کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همین‌الان آموزش های بورس سایت ما را دنبال کنید. 

کد بورسی چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

برای انجام معامله در بازار بورس شما باید حتماً از طریق یک کارگزار رسمی اقدام کنید، این کارگزار رسمی پس از بررسی درخواست شما مبنی بر دریافت کد معاملاتی یا همان کد بورسی در صورت کامل بودن مدارک، کد مربوط به برای شما صادر خواهد کرد.
شرکت‌های کارگزاری بورس در واقع یک واسطه برای معامله بین شما و بازار بورس هستند و تنها وظیفه آن‌ها انتقال سفارشات و ثبت آن‌ها در بازار خریدوفروش سهام به سامانه معاملاتی بورس کشور است.
روند انتقال سفارشات شما به سامانه معاملاتی بورس می‌تواند توسط کارگزار به‌صورت دستی و یا به‌صورت خودکار با ثبت درخواست توسط کاربر پس از ورود به سامانه آنلاین کارگزار انجام گیرد.

کد بورسی

کد بورسی در بازار معاملات بورس مانند کد ملی است که هویت شما را تعیین می‌کند، شما برای دریافت کد معاملاتی می توانید به‌صورت حضوری به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید و یا می‌توانید از روش‌های غیر حضوری دریافت کد بورسی استفاده کنید.
پس از ثبت نام و ثبت درخواست شما معمولاً پس از گذشت 3-4 روز کاری کد معاملاتی به تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی وارد شده در فرم درخواست کد معاملاتی ارسال خواهد شد و از آن پس می‌توانید نسبت به خریدوفروش سهام اقدام کنید.

شروع معاملات پس از دریافت کد بورسی

پس از دریافت کد بورسی و با در اختیار داشتن آن از لحاظ تکنیکی شروع معاملات اصلاً سخت نخواهد بود و تنها کافی است وارد حساب کاربری خود شده و میزان خریدو یا فروش خود را انتخاب نمایید، خریدوفروش سهام و کار با سامانه آنلاین معاملاتی بورس اصلاً کار سختی نیست و حتی افرادی که دانش کمی دارند می‌توانند این کار را انجام دهند.
البته فراموش نکنید که این کار نیز نیاز به دانش دارد اما در بدو ورود آن چنان ضروری نیست در نتیجه سعی کنید همواره اطلاعات و مطالعات خود را در زمینه معاملات و سرمایه‌گذاری بورس افزایش داده و مسیر پیشرفت را در پیش گیرید.
برای مطالعه آموزش‌های رایگان سرمایه‌گذاری در بورس می‌توانید از مقالات سایت استفاده کرده و همواره اطلاعات خود را بروز کنید.

برای تغییر کارگزار ناظر یا همان انتقال دارایی سهام از یک کارگزاری به کارگزاری دیگه نیازی به فروش سهام خود ندارید

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- وارد سایت زیر شوید :

                                        https://ddn.csdiran.com

اگر نمیتوانید وارد این سایت شوید پس حتما در سجام ثبت نام نکرده اید. یکی از مزایای سجام یا همان سامانه جامع اطلاعات مشتریان همینه که یک جا میتونین کل دارایی های خودتون رو از جنس بازار سرمایه و سهام را ببینید 

 2- از صفحه اول به بخش گزارش دارایی ها مراجعه کنید.

نحوه انتقال سهام از یک کارگزاری به یک کارگزاری دیگر

 

اینجا کل دارایی های سهام شما رو نشون میده به پایین صفحه بیایید و کشوی  بخش مربوطه را به سمت چپ بکشید و روی دکمه دریافت کلیک کنید.

شما با این کار گواهی برگه سهام خود را دریافت میکنید.

نحوه انتقال سهام از یک کارگزاری به یک کارگزاری دیگر

 

3- آپلود فایل دریافتی در سیستم معاملاتی کارگزاری جدید

وارد پنل معاملاتی کارگزاری که میخواهید دارایی خود را منتقل کنید می شوید و از منوی اصلی وارد بخش تغییر کارگزار ناظر  شوید.   فایل دریافتی را در آنجا آپلود کنید.

نحوه تغییر ناظر کارگزاری

 

در احراز هویت غیرحضوری و الکترونیکی سجام از شما خواسته میشود که یک کلیپ ویدئویی 5 ثانیه از خود بگیرید. که فرایند بارگذاری ویدیو سلفی مجهز به الگوریتم های تشخیص زنده بودن تصویر و تشخیص چهره می باشد. و این تصویر با تصویر ثبت شده شما در ثبت احوال مطابقت داده می شود.

 

هزینه احراز هویت الکترونیکی 10 هزار تومان می باشد.