کانال هم فاصله

آموزش تحلیل تکنیکال در مورد انواع ابزارهای رسم کانال قیمت

طبق مباحث آموزش تحلیل تکنیکال به بررسی انواع ابزارهای رسم کانال قیمت میرسیم که شامل موارد زیر میباشند:

1.کانال هم فاصله (Equidistant)
2.کانال رگرسیون خطی (Linear Regression)
3.چنگال اندروز (Andrew Pitchfork)

در آموزش تحلیل تکنیکال گفته میشود که کانال قیمت از انواع الگوهای ادامه است و کانال به حالتی گفته میشود که قیمت به شکل محدود به صورت دو خط موازی حرکت میکند که خط پایینی نقش حمایت و خط بالایی نقش مقاومت را دارد.

عادت معمول روندها این است که در کانال قیمتی خاص حرکت داشته باشند. در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال بیان میکنیم اگر در مرحلهای که خطوط روند کشیده میشوند، به اندازهی یک مرحله بالاتر رویم و هر دو خط روند رو به بالا و پایین را با زاویهی مشابه و موازی هم رسم کنیم، در واقع کانال ترسیم خواهد شد. این امر بدین معنا است که مشابه با تعویض نقش روند در صورت تغییر شیب خط روند، خروج بازار از کانال، خود سبب تغییر در روند و شیب میشود.

طبق موارد بیان شده در آموزش تحلیل تکنیکال، برای اینکه خط کانال را رسم کنید، باید موازی با خط روند، از آخرین قیمت کانال، خطی را رسم کنید. همانطور که در مباحث قبلی عنوان گردید، برای اینکه بتوانید خط روند رسم کنید حتما باید دو نقطهی برخورد قیمت را در اختیار داشته باشید در صورتی که برای رسم خط کانال قیمت، با فرض اینکه خط روند به صورت موازی استفاده شده باشد، تنها به یک نقطه نیاز خواهید داشت. در آموزش تحلیل تکنیکال تأکید میکنیم که خط کانال به هیچ وجه نباید قبل از خط روند رسم شود زیرا تابعی از خط روند میباشد.

براساس آموزش تحلیل تکنیکال، کانالهای قیمت به سه دسته، از لحاظ جهت، تقسیم بندی میشوند:

1-کانال افقی
2-کانال صعودی
3-کانال نزولی

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، رسم خط کانال قیمت

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، خطوط حمایت و مقاومت در خط کانال قیمت

براساس آموزش تحلیل تکنیکال، در کانال روند، به سطرهای بالایی و پایینی به ترتیب خط مقاومت و خط حمایت گفته میشود. در نقاطی که اوج قیمت وجود دارد، فشار فروش نسبت به خرید برتری دارد. این نقاط در مجموع با یکدیگر خطی به نام سطح مقاومتی را ایجاد میکنند. در نقطهی مقابل آن، در نقاطی که پایینترین قیمتها وجود دارد، فشار خرید نسبت به فروش برتری دارد و به مجموع این نقاط، سطح حمایتی میگویند. در روندی که صعودی است، باید به ترتیب سطوح حمایتی و مقاومتی که در حال شکل گیری هستند از هم تجاوز کنند.

توجه داشته باشید که طبق موارد بیان شده در آموزش تحلیل تکنیکال، هنگامی که قیمت از سطح حمایت عبور میکند، سیگنال اخطار در مورد واژگونی روند صعودی به ما ارسال کرده که حاکی از اعلام هشدار برای فروش سهم میباشد.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، اعلام هشدار فروش سهم در کانال قیمت

کانال قیمتی که نزولی باشد، دارای شیب منفی بوده و قیمت در آن بین محدودهی حمایتی و مقاومتی در نوسان میباشد. در این نوع کانال، خط بالایی سطح مقاومت و خط پایینی نقش حمایتی دارد و در صورت شکسته شدن خط مقاومت، سیگنالی مبنی بر خرید و تغییر روند صادر میگردد.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، ارسال سیگنال خرید و فروش و اقدام در زمان مناسب

از کانال قیمت برای خرید و فروش استفاده میگردد، در این هنگام وقتی قیمت در حدود سطح حمایت باشد سیگنال خرید و وقتی در حدود سطح مقاومت باشد، سیگنال فروش صادر میگردد. لذا طبق موارد بیان شده در آموزش تحلیل تکنیکال، در خلاف جهتی که روند پیش گرفته، اقدام به خرید و فروش نکنید.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، سرمایه گذاری توکا فولاد (هلدینگ)

در آموزش تحلیل تکنیکال، بیان میکنیم که از جمله مهمترین روندهای موجود، روندی است که متأثر از زمان و حجم معاملات باشد. به هر میزان که افزایش نرخ از سطوح حمایتی و مقاومتی که ذکر شد بیشتر گردد، به همان میزان نیز روند اهمیت بیشتری پیدا میکند. عامل مهم دیگری که در رابطه با سطوح حمایتی و مقاومتی بحرانی، بسیار حائز اهمیت میباشد، حجم معاملات است به صورتی که افزایش قیمت ناشی از حجم بالای معاملات، سبب افزایش اهمیت روند میشود.

طبق نکات آموزش تحلیل تکنیکال، عملکرد سطوح حمایتی و مقاومتی بازگو کنندهی اهمیت آنها میباشد. همچنین براساس آموزش تحلیل تکنیکال، در کل برای اینکه بتوانید قابل اعتماد بودن یا نبودن مرزهای یک کانال روند را، که در تصمیم گیری شما مبنی بر باز یا بسته کردن معاملات بسیار کمک کننده میباشند، بررسی و ارزیابی نمایید، ملزم به رعایت قوانین زیر میباشید:

1.میزان اعتماد پذیری یک کانال به میزان دوام آن ارتباط دارد.

2.میزان اعتماد شما به یک کانال به پهنای آن ارتباط داشته و رابطهی مستقیمی بین این دو وجود دارد.

3.زمانی امکان شکسته شدن یک مقاومت وجود دارد که در اثر حجم بالای معاملات در مسیر صعودی قرار بگیرد.

4.کانالی که شیب زیادی داشته باشد در مقایسه با کانالی که شیب و جهت ملایمی دارد، اطمینان بیشتری میتوان به آن داشت.

5.طبق آموزش تحلیل تکنیکال امکان شکسته شدن حمایت بدون تأثیرپذیری از حجم معاملات و به صورت خودبخودی وجود دارد.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، شکست حمایت در مورد نفت برنت

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، الکتریک خودرو شرق


 

• فایل های مرتبط

چگونه به سهولت خطوط حمایت و مقاومت را رسم کنیم؟ (۱۴ صفحه)

    لینک کوتاه: