نوری – پتروشیمی نوری

نوری – پتروشیمی نوری

صنعتی که شرکت در آن فعالیت دارد

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال 1389 توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با سرمایه گذاری بالغ بر 800 میلیارد تومان راه اندازی شد. شرکت پتروشیمی خلیج فارس هم اکنون با دارا بودن 15 شرکت، به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های پتروشیمی در خاورمیانه شناخته میشود.
اکثر تولیدات این شرکت متکی بر خوراک مایع و گاز است. این شرکت دومین شرکت در خاورمیانه از جهت تولید و اولین شرکت ایرانی در تولید محسوب میشود.

پتروشیمی نوری بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده آروماتیک در سال 1377 به مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینی به مساحت 61 هکتار تاسیس شد . این مجموعه به عنوان یک شرکت دولتی در سال 1386 به بهره برداری تجاری رسید. در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی بخش عمده سهام پتروشیمی نوری همراه چندین شرکت پتروشیمی دیگر به هلدینگ خلیج فارس به عنوان یک شرکت غیر دولتی واگذار گردید. بموجب مصوبه جلسه مجمع عمومی محترم شرکت مورخ 20 / 11 / 92 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و مراحل ثبت آن در اداره ثبت کنگان در سال 92 انجام شد.

پتروشیمی نوری با ظرفیت اسمی 4،458 هزار تن در سال در رده اول صنعت تولید مواد آروماتیک قرار دارد. شرکت بوعلی سینا، شرکت پتروشیمی بندر امام و شرکت پتروشیمی اصفهان به ترتیب در رده های بعدی این صنعت قرار دارند. شرکت پتروشیمی نوری با توجه به سهم 21 درصدی از فروش کل مجموعه پتروشیمی خلیج فارس بعنوان یکی از وزنه های مهم و سرآمد در عرصه تولید محصولات پتروشیمی در شرکت پتروشیمی خلیج فارس است.


محصولات و خدمات اصلی

محصولات آروماتیک شرکت پتروشیمی نوری شامل بنزن، پارازایلین و ارتوزایلین می باشند و جزو محصولات اصلی و نهایی این مجتمع طبقه بندی می گردند.  این محصولات عموما در صنایع پایین دستی مورد مصرف قرار می گیرند. میتوان به تولید در سموم دفع آفات، صنایع رنگسازی، رزینها، بطری های یکبار مصرف، تهیه نایلون، ترکیبات دارویی اشاره کرد. از تهیه اتیل بنزن و فنل، مواد شوینده و تولید پلی استرها، الیاف مصنوعی و حلالهای صنعتی هم یاد می شود. همچنین محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهمترین خوراکهای واحدهای الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمیائی و سوخت میباشند.


نشانی دفتر :  تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از خیابان وحید دستگردی ، نبش خیابان شهید ناصری ، پلاک 2551 ، برج کیان ، طبقه 5 غربی


نشانی امور سهام :  استان بوشهر ، شهرستان کنگان ، عسلویه ، منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس


تلفن امور سهام :    37324065 (077)


وب سایت :    www.bpciran.com

    لینک کوتاه: