وارن بافت | بیوگرافی + توصیه‌ها + اصول سرمایه گذاری

وارن بافت نابغه ای در اقیانوس بی کران سرمایه گذاری

 

 

 

وارن بافت بازرگان و کارآفرین برتر قرن بیستم، با متدهای سرمایه گذاری خاص خود، الگوی های ثروت آفرینی و سرمایه گذاری زیادی را در دنیای سرمایه داری رواج داده است. اینکه سرنوشت دارایی وی با سرنوشت دارایی افرادی که پول و سرمایه خود را به او سپرده اند، یکسان است، نشان از تعهد وارن بافت در امور مدیریت و برنامه ریزی است.

 

یک سرمایه گذار موفق همیشه دلیل از پیش تعیین شده ای برای برای خروج از سرمایه گذاری دارد، قبل از آنکه دیر شود. انتظار و صبر دو واژه پرکاربرد برای یافتن فعالیتی که با معیارهای سرمایه گذار سازگاری داشته باشد، این طرز فکر خاص سرمایه گذار خبره است. در نقطه مقابل سرمایه گذار ناموفق و بازنده فکر می کند که همیشه و در همه حال باید در بازار مشغول باشد.

 

تاخیر جایز نیست، زمانی که تمام معیارهای مد نظرتان فراهم بود فورا تصمیم بگیرید. و کارها را به تعویق نیندازید. نابغه سرمایه گذاری معتقد است، سرمایه گذار موفق سیستمی را برای فعالیت خود طراحی کرده است. این سیستم می تواند فقط ذهنی باشد. در حالی که سرمایه گذار ناموفق و بازنده یا سیستمی برای فعالیتش تعریف نکرده است و یا مدام اهدافش را برای توجیه کارهایش تغییر میدهد.

 

وارن بافت

 

توصیه هایی طلایی وارن بافت برای سرمایه گذاران با انگیزه:

هر انسانی ممکن است اشتباه کند، وارن بافت معتقد است زمانی که به اشتباه خود پی بردید، فورا آن را اصلاح کنید در این صورت مشکلات به وجودآمده چیزی جز زیان های ناچیز نخواهد بود و این اشتباهات را در تجربه کاری خود جای دهید. مهم نیست که سرمایه گذاری ناموفق را تجربه کنید، مهم این است که بعد از آن ذهن خود را باز بگذارید و به آن اجازه پرواز دهید اهمیت دارد که باور داشته باشید سود بیشتر با تجربه بیشتر رابطه مستقیم دارد.

تکرار و اصرار در اشتباهات برای جبران، اشتباهات دیگری را پیش روی شما خواهد گذاشت که نتیجه اش زیان های بزرگ و ضررهای هنگفت است. وارن بافت قاطعانه بیان می دارد که سرمایه گذار موفق تصمیمات خود را درگیر نظرات سایرین نمی کند، بلکه آن را با واقعیت موجود ارزیابی می کند.

وی تاکید میکند که برای موفقیت و با اشتیاق فراوان به دنبال سرمایه گذاری بروید، نه صرفا برای پول. رضایت و خرسندی از کاری که انجام می دهید باعث خواهد شد تمام تمرکز خود را صرف سرمایه گذاری کنید.

 

وارن بافت

وارن بافت شاه کلید بازار سرمایه :

وارن بافت بیان می کند که، ایده های ثروت اندوزی و سرمایه گذاری موفق از تجربه نشات می گیرد. تجربه سرمایه گذاران حرفه ای می تواند، دریچه ای به روی سرمایه گذاران مبتدی باز کند. وارن بافت برخلاف نظر اکثر کارشناسان اقتصادی به تنوع سازی در سرمایه گذاری انتقاد می کند. و بیان می دارد سرمایه گذاری که، در شرکت های مختلف سرمایه گذاری می کند، نمی تواند نظارت جامع و کاملی بر عملکرد شرکت داشته باشد.

درصدد شناسایی توان خود باشید و بر روی ان تمرکز کنید، در این صورت است که ضریب اعتماد و اطمینان در روحتان پرورش خواهد یافت. وی معتقد است پیگیری اخبار موثق و راستین بیشتر از آنچه به نظر می آید اهمیت دارد.

 

یک سرمایه گذار موفق باید بداند که با خرید سهام یک شرکت، جزیی از آن می شود و باید تمام جنبه های یک کسب و کار را مد نظر قرار دهد. وارن بافت معتقد است نگاه چند بعدی به بازار سرمایه و سرمایه گذاری رمز موفقیت سهامداران در راه ثروت اندوزی است.

 

ایده های ثروت اندوزی وارن بافت غوغایی در عالم سرمایه گذاری:

وارن بافت معتقد است درس گرفتن از اشتباهات ذخایر تجربه رو در فرد افزایش خواهد داد. همین ذخایر است که در ادامه راه سرمایه گذار را هدایت می کند. وی تاکید بر اهداف بلند مدت دارد. او معتقد است ارزش واقعی سهامی که خریده اید، سرانجام با صبوری خود واقعی را نشان خواهد داد و به سود دهی خواهد رسید بنابراین وی معتقد به گسترش افق دید است.

بازار سرمایه یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد است، انچه در بازار بورس اتفاق می افتد بی شک در معاملات جهانی و اقتصاد بین المللی نمود پیدا می کند.

 

وارن بافت معتقد است در این بازار لازم است درآمدهای حاصله از سرمایه گذاری های پیشین نیز به درستی و مجددا سرمایه گذاری شود. به نظر می رسد راهبرد وی بر این نکته تاکید دارد که، توقف در بازار را نمی پسندد.

وارن بافت رعایت خونسردی را لازمه موفقیت در معاملات به ویژه در مراحل حساس و بحرانی می داند. وی معتقد است بازار سرمایه متعلق به افرادی نیست که علاقه وافری به ورود و خروج مداوم دارند. بنابراین سفته بازی در بازار بورس جوابگوی یک سرمایه گذاری موفق نخواهد بود.

وی تاکید دارد که هم سرمایه گذار و هم تحلیلگر باشید،شرکت هایی را مد نظر قرار دهید که قادرند کالا و خدمات مورد نیاز بازار را فراهم کنند. در واقع شرکت هایی که به گروه هدف و مصرف کنندگان خود ارج می نهند. شرکت هایی که مزیت رقابتی اشکاری نسبت به سایر رقبای بازار دارند می توانند انتخاب برتر باشند.

 

 

اصول سرمایه گذاری وارن بافت معجزه ای در عصر معاملات تجاری:

بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار باید با درک صحیحی از اصول سرمایه گذاری همراه شود. وارن بافت معتقد است زمانی که در کاری تبحر دارید، تمرکز و انرژی خود را برای ان کار صرف کنید، و از ورود به کار دیگری که تبحری ندارید و قرار است انرژی زیادی را صرف ان کنید بپرهیزد.

به عبارت دیگر اگر شناخت کافی از یک کسب و کار ندارید به سراغ آن نروید. وارن بافت در زمینه تکنولوژی مهارتی نداشتوی زمانی وارد عرصه تکنولوژی شد که ابتدا مهارت های لازم برای ان را فرا گرفت.

شاید عجیب باشه بگوییم ثروتمندترین فرد جهان دیگر چه نیازی داشت برای یادگیری و مهارت؟ولی واقعیت این است که با تمام ثروت و مهارتی که یک سرمایه گذار موفق دارد،باز هم کسب مهارت و یادگیری برایش یک اولویت است.

همین‌الان آموزش‌های سایت ما را دنبال کنید تا در پایان دوره‌های آموزشی بورس به یک فرد کاملاًحرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بورس تبدیل شوید.

 

وارن بافت

 

معجزه سرمایه گذاری موفق با وارن بافت:

سود در سرمایه گذاری با صبر به دست می آید. نیازی نیست که با کوچکترین تغییر به فکر فروش سهام خود باشید. بافت به شدت طرفدار خریدن سهام و نگهداری و حفظ آن به مدت طولانی است

 

بارها این سوال از او پرسیده شده است که چرا در فلان شرکت سرمایه گذاری کرده است، وارن بافت در جواب اظهار می دارد که شرکت مورد نظر قطعا در 10 سال پیش رو سودآوری باارزشی خواهد داشت، زیرا که وی سیستم طراحی شده و منحصر به خود را دارد،و آنچه که بر پایه آن تصمیم گیری می کند، قاطعیت و اعتماد به نفس است.

احساسات آنی و لحظه ای را از خود دور کنید، سرمایه گذاری نیز مانند زندگی و روزمرگی هایش فراز و نشیب دارد. یک روز به نفع شما است و روز دیگر به نفع شما نیست. تصمیمات لحظه ای می تواند اشکالات اساسی رقم بزند و سر اغاز ضررهای غیر قابل جبران شود. وارن بافت معتقد است برای ورود به دنیای سرمایه گذاری نیازی نیست حتما یک نابغه ذهنی باشید، بلکه کافی است اهداف خود را مشخص کنید و با اطمینان گام بردارید.

درک تمایز بین قیمت و ارزش به شما کمک خواهد کرد، ارزش محصول یا خدمتی را که خریداری می کنید، در قبال وجهی که، بابت این ارزش دریافتی، پرداخت کرده اید مقایسه و ارزیابی کنید. وارن بافت معتقد است تشویق و ترغیب دیگران را فقط گوش دهید، و در نهایت تصمیم گیرنده خودتان باشید.

گاهی این تشویق ها به سرمایه گذاری در کسب و کاری خاص افراطی هستند، سعی کنید همیشه به خطرات احتمالی در آینده بها دهید و فکر کنید.تحقیق و بررسی راهی برای درک خطرات احتمالی است.

 

 

سرمایه گذاری و ثروت اندوزی از نگاه وارن بافت:

اینکه کدام شیوه سرمایه گذاری جالب است خیلی مهم نیست، اینکه کدام روش سرمایه گذاری مناسب شما است اهمیت دارد. وارن بافت معتقد است یک سرمایه گذار خبره ابتدا برای حفظ سرمایه خود تلاش می کند. در واقع به دست اوردن پول زیاد، اگر صرفا تنها هدف سرمایه گذاری باشد، غالبا با حفظ سرمایه در تضاد است.

سرمایه گذار موفق اینگونه نمی اندیشد که، پذیرش ریسک های بزرگ الزاما به وجود آورنده سودهای کلان و فوری است. وارن بافت به فلسفه سرمایه گذاری منحصر به فرد ارج می نهد، وی معتقد است فرد موفق در سرمایه گذاری همیشه طرحی دارد که با ویژگیهای شخصیتی، توانایی، و اهداف وی همسو است. عدم وجود طرحی مشخص بر مبنای فلسفه سرمایه گذاری، حتی اگر صفت بازنده را به سرمایه گذار تحمیل نکند، نماد یک سرمایه گذار موفق هم نیست.

زمانی که فردی در نقش یک سرمایه گذار ظاهر می شود، اغلب باید تمایزی بین او و فرد عادی که نگاهی به سرمایه گذاری ندارد دیده شود. این تمایز بین یک سرمایه گذار عادی و یک سرمایه گذار موفق و ثروتمند نیز به وضوح قابل مشاهده است.

می خواهیم بگوییم کسی که صرفا قصد سرمایه گذاری دارد، در صورتی که حتی چارچوبی از اصول انتخاب و سیستم خرید و فروش سرمایه گذاری را برای خود تعیین نکرده است، در زمره سرمایه گذاران موفق قرار نمی گیرد. وارن بافت معتقد است درصورتی که یک سرمایه گذاری، معیارهای مورد نظر سرمایه گذار را داشته باشد وی بی درنگ اقدام خود را عملی خواهد کرد، حال آنکه این بحث درباره سرمایه گذاری که، هیچ معیاری ندارد صدق نمی کند.

 

وارن بافت

 

 

پیش نیاز یک سرمایه گذاری موفق از نظر وارن بافت درک عمیق است:

وارن بافت باور دارد سرمایه گذاری موفق، با ادراک فرد رابطه مستقیم دارد. “آنچه را که درک میکنی برایش سرمایه کن“. ادراک صحیح و به موقع، فرصت ها و تهدیدها را نمایان می کند. وارن بافت در ادامه بحث مربوط به معیارها، بیان می کند سرمایه گذاری که، با درک و معیارهای سرمایه گذار سر ناسازگاری دارد را رها کنید. واژه “نه” راحت ترین راه برای گذر کردن از ناسازگاری هاست.

وارن بافت سرمایه گذار را یک محقق می داند، که هنری شگرف در مطالعات عمیق دارد. وی معتقد است، شناخت فرصت های جدید معاملاتی در سایه تحقیق، تمرکز بر صحبت ها و دلایل پرمحتوای سرمایه گذاران و تحلیلگران دیگر است.وارن بافت گوشزد می کند تحقیقات خود را منحصر به چارچوب نکنید و به ان پرو بال دهید.

 

سرمایه گذاری وارن بافت

حاشیه ایمنی در سرمایه گذاری وارن بافت:

اصل حفاظت و نگهداری از سرمایه به عنوان اولین قانون سرمایه گذاری وارن بافت، در تمام مقاله ها و کتاب های منتشره شده از ایشان به وضوح مورد تاکید قرار گرفته است. این موضوع منطبق بر دیدگاهی است که وی نسبت به کاهش میزان ریسک دارد. در واقع رویکرد اصلی وارن بافت در سرمایه گذاری تمرکز بر کاهش میزان ریسک می باشد.

وارن بافت فقط زمینه ای را که قدرت درک آن را دارد، انتخاب می کند او ریسک را بخشی از معیارهای مورد تاکید روش سرمایه گذاری خود قرار داده است. و واژه حاشیه ایمنی را در مورد آن به کار میبرد. وارن بافت معتقد است با داشتن چارچوبی از ایمنی هر لحظه که فرایند خرید انجام می شود دقیقا در همان لحظه سرمایه گذارحرفه ای سود خود را به دست آورده است. وارن بافت به دنبال رویدادهایی با احتمال بالا حرکت می کند.

 

 

مدیریت ریسک اصل تداوم در سرمایه گذاری وارن بافت و شوارتز:

شوارتز و وارن بافت دو نابغه برتر جهان سرمایه گذاری، در بسیاری از موارد رویکردها و عملکردهای مشابهی دارند.آنها معتقدند ریسک باید به طور فعال و مداوم مدیریت شود. و تاکید دارند که مفهوم مدیریت ریسک با کاهش ریسک متفاوت است. در مدیریت ریسک خیالتان از هر نظر راحت است. زیرا مدیریت صحیح ریسک، ناشی از نظارت دایم بازار و حتی نظارت نقطه به نقطه است.

 

زمانی که مدیریت می کنید قادر خواهید بود، مسیر را به درستی طی کنید، و در هر شرایطی روند امور را به خاطر داشته باشید.

وارن بافت معتقد است تا حد امکان وارد ریسک نشوید و از آن دوری کنید. اگر به هر دلیلی وارد شدید، عاقلانه تر ان است که تمام سرمایه خود را درگیر نکنید، رعایت این موضوع موجب خواهد شد راه برگشت داشته باشید. به اصطلاح عامیانه خودمان” تمام پل های پشت سرتان را خراب نکنید”.

 

شوارتز نابغه جهان سرمایه گذاری، نیز معتقد است زمانی که بازار فرضیه های شما را به هر دلیلی رد می کند، نیازی نیست که به دنبال تغییر شرایط و یا به فکر برگشت بازار به شرایط بهتر باشید، فقط کافی است که از این وضعیت خارج شوید.

وارن بافت، معتقد است راهبرد قطع احساسات با بازار موجب خواهد شد یک سرمایه گذار حرفه ای همیشه منطقی فکر کند، و سپس اقدام کند. اگر چه کنترل احساسات تا حدی سخت به نظر میرسد، ولی نتیجه ای که در بر دارد بسیار پر با خواهد بود. احساسات همچون پدال گاز ریسک پذیر است، کنترل احساسات و عواطف و غلبه منطق، همچون ترمزی اسیب پذیری را کاهش می دهد.

 

24 درس وارن بافت به سهامدارانش

 


 

• فایل های مرتبط

چگونه همانند وارن بافت سرمایه گذاری کنیم؟ (۴ صفحه)

معرفی وارن بافت دومین ثروتمند دنیا (۱۱ صفحه)

وارن بافت ، بورس بازی با ۵۲ میلیارد ثروت (۱۲ صفحه)

23 اصل موفقیت وارن بافت و دیگر نابغه های سرمایه گذاری (۱۵ صفحه)

    لینک کوتاه: