هلدینگ ها و فرصت های حضور در صندوق های بازارگردانی

هلدینگ ها و فرصت های حضور:

مطابق قانون بازار اوراق بهادار، هلدینگ ها، به عنوان بخشی از نهاد های مالی، به دو گروه هلدینگ های خاص که موظف به حضور در یک صنعت خاص هستند و هلدینگ های عام که امکان حضور در صنایع مختلف را دارند، تقسیم می شوند

به عبارت ساده تر زمانی که برای نخستین بار تصمیم به سرمایه گذاری می گیرید با مفهوم هلدینگ مواجه خواهید شد. این شرکت ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد مدرن ایفا می کنند. در واقع در شرکت هلدینگ هیچ گونه فعالیت یا کسب و کار فعالی انجام نمی شود، بلکه این شرکت دارای سهام مالکیت چندین کسب و کار مجزا است. وقتی شرکت های فرعی زیر مجموعه شرکت هلدینگ، سودهای سهام را بپردازند شرکت هلدینگ می تواند مبالغ دریافتی را در موقعیت های دیگر سرمایه گذاری کند.

بنابراین هلدینگ یک نهاد مالی است، که منابع حاصل از انتشار گواهی سپرده گذاری را در موضوع فعالیت مصوب خود سرمایه گذاری می کند. به طور کلی کنترل و راهبری شرکت های فرعی و سرمایه پذیر، از راهکارهای اصلی تحقق اهداف هلدینگ ها می باشد.

همین‌الان آموزش‌های سایت ما را دنبال کنید تا در پایان دوره‌های آموزشی بورس به یک فرد کاملاًحرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بورس تبدیل شوید.

هلدینگ ها

ابزار هلدینگ ها برای تحقق اهداف:

ابزار هلدینگ ها برای تحقق اهدافشان، شرکت های زیر مجموعه ای هستند، که کمک می کنند هلدینگ ها به اهداف خود دست پیدا کنند. در کنار سرمایه گذاری های صورت گرفته در شرکت های زیر مجموعه، شرکت های هلدینگ امکان سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری را نیز در بازار سرمایه دارند. در رابطه با صندوق های سرمایه گذاری و مزایای آن می توان به مدیریت حرفه ای، تنوع سازی، صرفه جویی ناشی از مقیاس، نقد شوندگی، کاهش هزینه ها، و در نهایت سهولت در سرمایه گذاری اشاره کرد.

با توجه به نوع صندوق و ویژگی های صندوق سرمایه گذاری، صندوق ها ممکن است ارکان متعددی از جمله مجمع ، مدیر صندوق، مدیر ثبت، ضامن نقد شوندگی، مدیر اجرا، متولی، حسابرس، بازارگردان، ناظر و متعهد پذیره نویس را در ساختار خود داشته باشند. آنچه مهم است، این است که هلدینگ ها در صورت حضور در صندوق های سرمایه گذاری مجاز، چه مزایایی را بدست خواهند آورد.

شرکت های هلدینگ و صندوق های بازارگردانی:

صندوق های بازارگردانی با جمع آوری سرمایه اشخاص مایل به حیطه سرمایه گذاری، و با معامله اوراق بهادار، امکان ایجاد نقدشوندگی برای اوراق را فراهم می کنند و در اخر منافع مد نظر خود را کسب می کنند. در واقع شرکت های هلدینگ،با ایجاد صندوق های بازار گردانی می توانند ضریب اطمینان به نقد شوندگی سهام شرکت های زیر مجموعه، را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهند. و به پشتیبانی از سهام خود با هزینه کمتر بپردازند، همچنین اقدام به خرید شرکت های سهامی عام نمایند. البته این حضور نیازمند رعایت ضوابط شروط تعیین شده ای است.


 

• فایل های مرتبط

شرکت هلدینگ چیست و چه تفاوتی با شرکت سرمایه گذاری دارد؟ (۶ صفحه)

هلدینگ و شرکت های سرمایه گذاری چیستند و تفاوت آنها در چیست؟ (۵ صفحه)

 


• فایل های صوتی مرتبط

۱- شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ

 

    لینک کوتاه: