نکات مهم در ترید که برای موفقیت باید بدانید

این مقاله‌‌، پس از بررسی و تحلیل رفتار تریدرها نگارش شده است. بنابراین برای موفقیت در بازار، کافی است این نکات مهم در ترید را مطالعه کرده و به آن ها عمل نمایید.

 

نکات مهم در ترید

نکات مهم در ترید

 

نکات مهم در ترید که باید رعایت کنید

در این بخش از از الف بورس، قصد داریم تا شما را  با 80 نکته‌ی مهم آشنا کنیم:

  1. برای موفقیت در ترید، یکی از مهمترین چیزهایی که باید انجام دهید، یادگیری اصول پایه است. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از افراد حتی نمی‌دانند در بازار چه کاری انجام می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید جزو تعداد اندک تریدر های موفق باشید، باید مفاهیم اولیه را بشناسید. فراموش نکنید مدرک دانشگاهی اصلا مهم نیست.

 

  1. بدون در نظر گرفتن اسپرد، ترید کردن فعالیتی است که در مجموع صفر خواهد بود. 80 درصد از تریدر ها در حال خرید هستند و از سوی دیگر 20 درصد دیگر می‌خواهند سهام خود را بفروشند. بنابراین می‎‌توان پی برد که این فروشندگان 20 درصدی سرمایه بیشتری داشته و تمایل به حفظ پوزیشن بازار دارند. لذا 80 درصد باقی افراد ناگزیر، عرصه را به افراد سرمایه دار واگذار می‌کنند.

 

  1. یکی دیگر از نکات مهم در ترید در یک جمله خلاصه میشود. هیچ کسی بزرگتر از مارکت نخواهد بود.
  2. فراموش نکنید که رقابت در حاضر بودن در مارکت خلاصه نمی‌شود. بلکه بخش مهمی از رقابت در فهمیدن مارکت است. بهتر است به جای ایستادن در مقابل امواج، از آن سواری بگیرید.

 

  1. داشتن یک روند برای ورود به معامله، بسیار مهم‌تر از انتخاب کف و سقف است.

 

  1. انتخاب کف و سقف برای ورود به بازار از اشتباهات رایج در بین معامله گر هاست. این روش ترید، می‌تواند بسیار پر‌خطر باشد. به همین جهت استفاده از این روش فقط به افرادی توصیه می‌شود که با بازار آشنایی داشته باشند. در این صورت تشخیص این نقاط برای تریدر راحت تر بوده و شانس فرد را برای موفقیت افزایش خواهد داد.

 

  1. لازم است بدانید که حداقل سه نوع مارکت وجود دارد: مارکت صعودی، نزولی و باند رنج.

 

  1. یکی دیگر از نکات مهم در ترید، عدم انجام هیچ کاری در مواقع خاص است.در کنار ایستادن خود یک نوع روش است.

 

  1. یک تریدر باید بداند که در روند صعودی در قعرترین نقطه اقدام به خرید کند و در روند نزولی در قله بفروشد.

 

  1. در زمان راکد شدن بازار، پس از سیر صعودی نفروشید و متقابلا بعد از روند نزولی نخرید.

 

نکات مهم در بازار

نکات مهم در بازار

 

  1. روند صعودی و نزولی در یک زمان وجود خواهند داشت. ولی همیشه یکی پیروز خواهد بود. در روند صعودی بسیار ساده خواهد بود که بخواهیم به سیگنال های فروش بفروشیم. اما در انتها زمان ما را متوقف خواهد کرد. بهترین راهکار استفاده از روند در ترید است.

 

  1. از دیگر نکات مهم در ترید سیگنال های بی نتیجه است. سیگنال خریدی که نتیجه نداده است، سیگنال فروش و سیگنال فروشی که موفق نشده است، احتمالا سیگنال خرید برای شما بوده است.

 

  1. سعی کنید سودهای خود را افزایش داده و همزمان، ضررهای خود را محدود کنید.

 

  1. برای موفقیت در بازار باید به سود خود اجازه‌ی رشد بدهید. اما این به این معنی نیست که طمع کنید. در صورتی که سود خوبی کسب کردید، پول خود را جمع کنید و برای معاملات بعدی آماده شوید. شاید با خود فکر کنید که ترید مانند یک قمار یا بلیت بخت آزمایی شما را ثروتمند می‌کند، اما واقعیت ندارد. بلکه برای موفقیت در این راه باید تلاش کرده و از برنامه درستی پیروی کنید. نگه داشتن بیش از حد یک پوزیشن، می‌تواند به از دست رفتن شانس شما برای سود بالا منجر شود.

 

  1. یکی دیگر از نکات مهم در ترید که باید حتما بدانید، استفاده از استاپی حفاظتی است. برای محدود کردن ضرر ها آن را فراموش نکنید.

 

  1. برای محدودسازی ضرر های خود از یک استاپ استفاده کنید و هرگز آن را عقب نکشید تا ضرهای شما گسترش نیابد. بسیاری از تریدرها این اشتباه را مرتکب می‌شوند و به امید بازگشت دوباره قیمت، استاپ خود را تغییر می‌دهند. در اکثر اوقات این روش ها منجر به خسارت بزرگتر خواهد شد. فراموش نکنید برای اینکه به چیزی برسید، باید یک چیزی از دست بدهید. اشکالی ندارد که یک ضربه بخورید و دوباره برگردید.

 

  1. استاپ های حفاظتی خود را در قیمت های رند قرار ندهید. در پوزیشن های خرید باید استاپ شما زیر اعدادی مانند 10، 20، 25، 50، 75، 100 باشد. همچنین برای پوزیشن های فروش اعداد بالاتری از این اعداد را در نظر بگیرید.

 

  1. اگر بخواهیم یک لیست کوتاه از نکات مهم در ترید بنویسیم، تعیین نقطه‌ی مناسب برای خروج با ضرر یا همان استاپ لاست، در آن قرار دارد. انتخاب این نقطه یک هنر است. با یادگیری تکنیک‌ها و مدیریت سرمایه‌ی خود، این نقطه را به راحتی شناسایی خواهید کرد.

 

  1. یک تریدر باید از باخت‌های خود درس بگیرد. باخت ها همیشه درس هایی هستند که بابت آن ها هزینه‌ی گزافی پرداخت کرده‌اید. بسیاری از معامله‌گر ها از اشتباه خود درس نمی‌گیرند. این خود یک اشتباه بزرگ دیگر است.

 

  1. دنبال دردسر نباشید. اولین باخت شما کوچکترین باخت شما خواهد بود. (منظور خروج به موقع از پوزیشن های ضررده است)

 

ترس از شکست در ترید

ترس از شکست در ترید

 

  1. موفق ترین تریدر‌ها در بازار معمولا کسانی هستند که در اطراف بازار صبر می‌کنند و منتظر رسیدن زمان مناسب برای حرکت‌های بزرگ می‌مانند. پس زنده بمانید.

 

  1. از نکات مهم در ترید برای تازه کارها، توصیه به کوچک ماند، حداقل در یک سال اول است. تلاش کنید در یک سال اول بیشتر به کسب تجربه بپردازید و بعد از آن با تحلیل معامله های بد و خوب خود، به صورت حرفه‌ای وارد بازار شوید.

 

  1. برای شروع ترید باید پول خوبی داشته باشید. عدم داشتن شرایط مالی مناسب سبب خواهد شد که تحت فشار حرکات مقطعی بازار کم بیاورید.

 

  1. به جای معامله از روی احساسات، واقع بین باشید.

 

  1. بکارگیری قوانین مدیریت سرمایه، از دیگر نکات مهم در ترید است.

 

  1. برای افزایش بقا تریدر و در نتیجه رسیدن به موفقیت، مدیریت سرمایه را فر‌ابگیرید.

 

  1. سعی کنید از ارزهای گوناگون در سبد خود قرار دهید اما مراقب باشید زیاده روی نکنید.

 

  1. از R/R 3 به 1 برای ترید های خود انتخاب کنید.

 

  1. قبل از شروع ترید، ابتدا مقدار R/R را محاسبه کنید.

 

  1. بدون برنامه به معامله نپردازید. برنامه داشته باشید.

 

برنامه ریزی برای معامله از نکات مهم در ترید

برنامه ریزی برای معامله از نکات مهم در ترید

 

  1. داشتن هدف عینی و واقعی از دیگر نکات مهم در ترید موفق است.

 

  1. ساختن سیستم ترید با 5 قدم را به یاد داشته باشید:1. با مفهوم شروع کنید 2. مفهوم را به قوانین عینی تبدیل کنید 3. به طور چشمی آن را روی چارت چک کنید 4. آزمایش روی دمو را نیز انجام دهید 5. به ارزیابی نتایج بپردازید.

 

  1. برنامه ریزی برای کار ها و همچنین اجرای صحیح آن ها را یاد بگیرید.

 

  1. به جای امید، ترس و یا طمع، از برنامه در ترید خود بهره ببرید. خیلی مهم است که برای ورود به بازار مقدار سود و ریسک مشخصی تعیین کنید.

 

  1. برنامه‌های خود را پیاده سازی کنید و از آن خارج نشوید. اگر برای ترید خود استاپی مشخص کرده‌اید، هرگز به صورت دستی از آن خارج نشوید. تنها در صورتی مجاز به این کار هستید که شرایط فاندامنتال تغییر کرده باشد.

 

  1. هر سیستم ترید مناسبی سه فاکتور اساسی دارد: 1. پیش بین قیمت که به پیش بین جهت روند می‌پردازد 2. زمان که نقطه ورود و خروج شما را تعیین می‌کند 3. مدیریت سرمایه که مبلغ ورودی به بازار را مشخص می‌کند.

 

  1. پرهیز از گزینش سلیقه‌ای سیگنال‌های درست سیستم از دیگر نکات مهم در ترید است.

 

  1. اگر یک سیستم تریدی در روند صعود به خوبی کار کرد، دلیل ندارد تا در روند نزولی نیز نتایج مثبتی داشته باشد.

 

  1. برنامه‌های خود را پیش از باز شدن بازار مشخص کنید. کسی در ترید موفق است که عمل کند نه اینکه به عکس العمل بپردازد. به همین جهت، پیش از ورود به بازار، اهداف و نقاط ورود و خروج را شناسایی کنید. چرا که در حین باز شدن بازار تنها باید تغییرات جزیی اعمال کنید.

 

  1. همه چیز را چندین بار چک کنید. این یکی از نکات مهم در ترید است.

 

چک کردن کار ها از نکات مهم در ترید

چک کردن کار ها از نکات مهم در ترید

 

  1. برنامه‌های تریدی خود را قطعی نپندارید. نگاه شما به بازار باید با احتمالات باشد و نه از روی قطعیت. در واقع معامله در بازار، بازی احتمالات است. هرچقدر که وظایفتان را به خوبی انجام دهید و برنامه‌ای بی نقص داشته باشید، باز هم دلیل برای پیش رفتن بازار مطابق میل شما وجود ندارد. فراموش نکنید که شما همیشه نباید برنده باشید. باخت نیز بخشی از بازی ترید است و در این راه بار ها با معاملات ضررده مواجه خواهید شد.

 

  1. آنالیز بازار از روند‌های بزرگ شروع خواهد شد.

 

  1. یک استراتژی آزمایش شده انتخاب کنید و تنها با آن به ترید بپردازید.

 

  1. وارد شدن به صورت پله‌ای باعث افزایش حجم پوزیشن خواهد شد. بنابراین باید: 1. حجم پوزیشن‌های شما مدام کاهش یابد. 2. تنها پوزیشن های برنده را افزایش دهید. 3.از افزایش پوزیشن های ضررده دوری کنید.

یکی از قوانین مدیریتی معامله و نکات مهم در ترید، که باید همیشه به آن عمل کنید، عدم اضافه کردن حجم پوزیشن های بازنده است. معامله به دو دسته برنده و بازنده تقسیم می‌شود. اگر ترید بازنده باشد، شانس برگشت آن بسیار کم خواهد بود. حتی اگر یک پوزیشن بازنده در لباس یک پوزیشن بازنده باشد، باید ابتدا با کمی صبر اجازه دهید تا اثبات شود و سپس بر حجم آن بیفزایید.

 

  1. نکات مهم در ترید را برای کنترل ریسک به یاد داشته باشید: 1.هرگز بیش از 3-4 درصد از اکانت خود را روی ترید سرمایه گذاری نکنید 2. نقاط خروج باید قبل از نقاط ورود تعیین شوند 3. در صورتی که مقداری از سرمایه خود را از دست دادید، مدتی ترید را کنار بگذارید و با آنالیز اشتباهات خود به بازار برگردید.

 

  1. پولی که تحمل از دست دادن آن سخت است را وارد ترید خود نکنید. اگر پولی رهن کرده‌اید، یا اینکه از لحاظ اقتصادی مشکل دارید، ترید نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این کار باعث بر هم خوردن دقت و نظم شما شده و استرس شما را افزایش خواهد داد. ترید کردن به مقداری ریسک و در برابر آن دریافت پاداش ختم می‌شود. به همین جهت نباید ریسک پرداخت قبوض و یا سایر موارد را به معاملات خود وارد کنید.

 

  1. باید بدانید که چرا در بازار حضور دارید. برای رفع دلزدگی یا برای ضربه زدن به بازار می‌خواهید این کار را انجام دهید. تنها هنگامی که پاسخی صادقانه و درست به این پرسش پیدا کردید، می‌تواند موفق شوید.

 

  1. دیدن مارجین کال را فراموش کنید.

 

  1. سعی کنید پوزیشن های بازنده را قبل از برنده ببندید.

 

  1. برای بازار در نبود آن تصمیم نگیرید. البته این کار برای پوزیشن های کوتاه مدت مستثنی است.

 

تصمیم گیری برای بازار در نبود آن

تصمیم گیری برای بازار در نبود آن

 

  1. برای موفقیت در بازار باید تمرکز خود را از تایم فریم بالا به تایم فریم پایین متمرکز کنید.

 

  1. استفاده از تایم های پایین تر برای ورود و خروج انتخاب بهتری است.

 

  1. قبل از ترید در تایم های کوچک، در تایم های بالاتر مهارت خود را افزایش دهید.

 

  1. در تایم فریم ترید نکنید. پترن ها، پترین های بازگشتی، تردیدی، بریک اوت و .. ایجاد خواهند شد. بهتر است به دنبال این پترن ها باشید.

 

  1. یکی دیگر از نکات مهم در ترید، اهمیت ندادن به اطلاعات رسانه‌ها می‌باشد.

 

  1. وظایف خود را با دقت انجام دهید و سعی در آگاهی از رویدادها داشته باشید.

 

  1. همیشه در اقلیت بودن بد نیست. اگر راه انتخابی شما درست باشد، دیگران احتمالا به مخالفت خواهند پرداخت. به یاد داشته باشید که 90 درصد بازنده و تنها 10 درصد برنده وجود دارد.

 

  1. با مطالعه و تجربه‌ی زیاد، تحلیل تکنیکال خود را بالا ببرید. شما باید همواره خود را مانند یک دانش آموز تشنه یاد‌گیری نگه دارید.

 

  1. اطلاعات دریافتی خود را فیلتر کنید و پس از تایید بازار از آن‌ها استفاده کنید. در واقع وقتی اطلاعات شما امتحان خود را پس داد، پوزیشن باز کنید.

 

  1. از نکات مهم در ترید باید بدانید که شایعه خریدنی و اخبار فروختنی است.

 

شایعات موجود در بازار

شایعات موجود در بازار

 

  1. پیچیده عمل کردن حتی در بازار نمی‌تواند همیشه نتیجه بخش باشد.

 

  1. زمان در فارکس عامل مهمی است.

 

  1. زمان از نکات مهم در ترید، به خصوص در بازار فارکس می‌باشد. زمان ورود و خروج باید دقیق باشد. چرا که اگر این زمان ها یک دقیقه جابجا شود، می‌تواند برنده را به بازنده تبدیل کند.

 

  1. در بازار فارکس از استراتژی بخر و نگه دار دوری کنید.

 

  1. هنگامی که در یک بروکر حسابی افتتاح کردید، فقط به میزان پول سرمایه گذاری شده، نباید توجه کنید. بلکه زمان نیز فاکتور مهمی برای شما خواهد بود. طبق تجربیات، باید بگوییم کسانی که قادر به حفظ حساب خود در بلندمدت بوده‌اند، موفق تر شده‌اند.

 

  1. برای یک تریدر بسیار مهم است که یک دفترچه تهیه کند و اطلاعات خاصی را در آن یادداشت کند. این اطلاعات می‌تواند شامل بازشدن بازار، میزان رنج، استاپ اوردر و همچنین مشاهدات شخصی شما باشد. این مطالب را نوشته و بار ها و بار ها مطالعه کنید.

 

  1. در تریدهای اولیه، به عنوان مثال 20 ترید ابتدایی، به جای محاسبه سودهای خود، تعداد بردها را تعیین کنید. با این کار می‌توانید تشخیص دهید که آیا جهت بازار را به درستی یافته‌اید. اگر جواب بله بود، در ترید های بعدی باید با افزایش استاپ سودهای خود را چندین برابر کنید. در مراحل اول، بهتر است به مدیریت سرمایه بپردازید.

 

  1. در ادامه نکات مهم در ترید، باید یک ضرب المثل را بدانید. رم یک روزه ساخته نشده است. این جمله بیانگر موفقیت در طول زمان است.

 

  1. هیچگاه بیش از حد ترید نکنید.(اور ترید)

 

  1. همیشه دو اکانت داشته باشید. این یکی دیگر از نکات مهم در ترید است. یک اکانت ریل و یک اکانت دمو می‌تواند موفقیت شما را بیشتر کند. با شروع ترید روی اکانت ریل، از اکانت دمو استفاده کرده و ترید و استاپ‌های خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

اکانت دمو و اکانت ریل در بازار از نکات مهم در ترید

اکانت دمو و اکانت ریل در بازار از نکات مهم در ترید

 

  1. همیشه صبر از اهمیت خاصی برخوردار است. این اهمیت نه تنها برای تشکیل یک ترید خوب، بلکه در زمان نتیجه دادن ترید نیز بسیار مهم بوده و نقش پر‌رنگی دارد.

 

  1. به نکات مهم در ترید، پرهیز از خرافاتی بودن را اضافه کنید. اگر خرافاتی هستید و چیزی شما را آزار می‌دهد، ترید نکنید.

 

  1. حرکات بازار را مطالعه کنید و روند آینده قیمت‌ها را بر حسب چارت پیش بینی نمایید. به این کار، تحلیل تکنیکال گویند.

 

  1. از دیگر نکات مهم در ترید، شناسایی صعودی نزولی بودن بازار است. چارت روانشناسی این روند را به خوبی نشان می‌دهد.

 

  1. هدف اصلی از تحلیل چارت رفتار قیمت، شناسایی روند در نقاط ابتدایی ترید، به منظور شروع معامله در جهت آن است.

 

  1. مطالعات فاندامنتال، دلایل حرکت بازار را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، از سوی دیگر تکنیکالیست، تاثیر اخبار را پیش بینی می‌کند.

 

  1. در بیشتر اوقات افزایش نرخ CPI به پیشرفت اقتصاد و کاهش تورم منجر می‌شود. کاهش این مقدار، سبب آهسته شدن پیشرفت اقتصادی خواهد شد.

 

  1. افزایش بازه زمانی قیمت پیرامون حمایت و مقاومت، بر اعتبار آن حمایت یا مقاومت می‌افزاید.

 

  1. از دیگر نکات مهم در ترید که باید بدانید، این است که همواره سه گزینه پیش رو دارید. خرید، فروش و کنار ایستادن. اگر بازار صعودی بود، خرید بهترین گزینه است. در بازار نزولی فروش معقول تر به نظر می‌رسد. اما در بازار ساکن بهتر است در گوشه ای بایستید.

 

  1. برای یک ترید موفق باید به اندازه گیری عرض کانال بپردازید و مقدار ترند لاینی که شکسته را بالا ببرید. فراموش نکنید وقتی بریک اوت رخ دهد، قیمت به اندازه عرض کانال تغییر خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    لینک کوتاه: