نحوه خرید سهام در بورس را با ما بیاموزید

این سوال بارها برای شما پیش آمده است که بورس چیست؟ افراد در بورس چه کارهایی انجام می‌دهند؟ و سوالاتی از این دست. چه بسا بسیار افرادی باشند که در باطن در این زمینه تخصص داشته باشد, اما به دلیل عدم آگاهی این فرصت را از خود گرفته باشند. بعد از این که اطلاعاتی را از بورس کسب کنید، نحوه خرید سهام در بورس بزرگترین جای سوال برای شما خواهد بود.

 پس از این که جواب  این سوالات را یافتید، شاید شما هم یک متخصص بورس شده و از سود آن بهره مند شوید. همه ما اطلاعاتی را از بورس داریم اما برای ما نهفته است در واقع دلیل این صحبت این است که بورس و بازار وجه تشابهاتی با یکدیگر داشته و همه ما از بازار اطلاعاتی در دست داریم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا شما را از نحوه خرید سهام در بورس آگاه سازیم.

جهت دریافت کد بورسی رایگان اینجا را کلیک کنید!

 

بورس چیست؟

اگر قرار است از نحوه خرید سهام در بورس اطلاعاتی را کسب کنیم, پیش مقدمه آن داشتن دانش کافی از بورس است. ما باید بورس را به خوبی بشناسیم و بعد از شناخت بورس, خرید سهام در بورس را بیاموزیم.

در قدیم از بورس خبری نبود در واقع راه‌های سرمایه گذاری و خرید و فروش بسیار محدود بود, علاوه بر این مطالب روش‌های اطلاع رسانی بسیار محدود بود.

سرمایه گذاری در قدیم اغلب به صورت سپرده گذاری در بانک‌ها صورت می‌گرفت و این روش سود چندان قابل قبولی را برای سرمایه گذاران در پی نداشت.

نحوه خرید سهام در بورس

بازار و ارتباط آن با بورس چیست؟

برای این که نحوه خرید سهام در بورس را بشناسید, باید با بازار آشنایی داشته باشید چرا که بورس به نوعی بازار محسوب می شود. بازاری با قوانین خاص خود.

تعریف بازار را که می‌دانیم, در واقع همان مکانی که فروشندگان کالای مورد نظر خود را عرضه کرده و مطابق آن خریداران به جستجوی محصول مورد نظر خود هستند.

اگر خرید و فروشی شکل بگیرد و معامله ای صورت پذیرد, بازار تشکیل شده است,و این اتفاق هر روز و به طور دائم در حال شکل گیری است.

بازار متوقف نمی‌شود. بازار هر لحظه در حال معامله است. همچنین در قبال این معاملات سود و زیان صورت می‌پذیرد. سود حاصل از معاملات را بازار ایده‌آل گویند و این همان چیزی است که هدف بازار است. گاهی زیان اتفاق می‌افتد و این هم قسمتی از بازار است.

 

سهام و بورس

انواع بازار

شما هر روز در بازار با چه صحنه هایی روبرو هستید؟ بسته به نوع بازاری که انتخاب کردید, اجناس مربوط به آن بازار در حال خرید و فروش است. بازار کفش, بازار پوشاک, بازار خودرو و بازار لولزم خوراکی همگی نمونه ای از این محصولات است که در بازار مربوط به خود در حال خرید و فروش است.

این تعریفی که ما از بازار داشتیم, بازاری است که در آن محصولات فیزیکی به خرید و فروش می‌رسند, و برای ما کاملا ملموس است.

اما سوال این است که آیا بازار به این نقطه محدود می‌شود؟ یعنی بازار فقط مخصوص خرید و فروش‌های فیزیکی است؟. جواب این سوال در قدیم، بله بود اما امروزه جواب این سوال منفی است.

سهام شرکت و اوراق بهادار کالای فیزیکی نیستند اما برای خود بازاری داشته که به آن بازار محصولات غیر فیزیکی اطلاق می‌شود.

در بازار کالای غیر فیزیکی همان طور که از نام آن پیداست محصولاتی خرید و فروش می‌شوند که ماهیت فیزیکی نداشته, که اوراق بهادار و سهام شرکت عمده این محصولات است. یکی از المان هایی که باید با آن آشنا باشید نحوه خرید سهام در بورس است.

ارز بین المللی نیز بازاری برای خود دارد که به آن بازار بورس ارز گفته می‌شود اما از آنجا که کشور ما شرایط خرید و فروش ارز بین المللی را ندارد, این امکان برای ما محیا نیست.

تا این قسمت از مقاله به اندازه کافی با بورس آشنا شدیم و دانستیم بورس نیز برای خود بازاری است که یکسری از محصولات به فروش می‌رسند.

بورس کالا, محصولات خام و پایه را به معرض فروش می‌گذارد به عنوان مثال بازار بور نفت, بازار بورس گندم و یا مثال‌های متنوع دیگر.

حال وقت آن رسده تا با سهام در بورس و همچنین نحوه خرید سهام در بورس آشنا شویم, به همین منظور از این قسمت مقاله تا انتها را پیرامون این مبحث صحبت می‌کنیم.

اصول خرید و فروش سهام

سهام در بورس چیست و نخوه خرید سهام در بورس به چه شکل است؟

 

 قبل از این‌که نحوه خرید سهام در بورس را برای شما توضیح دهیم, باید مفهوم سهام را بدانیم و برای درک بهتر مطلب با ذکر یک مثال این مطلب را توضیح می‌دهیم.

فرض کنید سه دوست تصمیم گرفته که شغلی راه اندازی کنند و به همین منظور هر کدام مبلغی را تهیه کرده و کاسبی خود را راه اندازی می‌کنند. نکته اول این که به پولی که هرکدا آورده, سرمایه گفته می‌شود و در نهایت پس از راه اندازی شغل هر کدام, صاحب سهام شده اند.

هر کدام از این سه نفر از شغلی که راه اندازی کرده اند سهم دارند اما نکته این است که نمی‌توانند به صورت انفرادی برای کار تصمیم بگیرند, پول خود را برداشت کنند. در واقع هر یک از طرفین فقط در سهم شریک بوده و در سود و ضرر مشترک هستند.

این مثال برای درک بهتر موضوع مفید بود و حال که مفهوم سهم را دانستیم به سراغ سهام شرکت‌ها می‌رویم. نحوه محاسبه سهام شرکت به این صورت است که اگر سرمایه شرکت مطابق با سرمایه گذاران آن را به قسمت مساوی تقسیم کنیم, به هر کدام از آن یک سهم گفته می‌شود.

خرید سهام در بورس چگونه است؟

دیگر مثل برای خرید سهام در بورس, نیاز به حضور فیزیکی شما نیست. اگر شما اطلاعات کافی از بورس داشته باشید, با داشتن یک لپ تاپ و اینترنت قادر خواهید بود سهام مورد نظر خود در بورس را خریداری نمایید.

نحوه خرید سهام در بورس با خرید کالا کمی متفاوت است چرا که سهام بورس به منزله اوراق بهادار بوده و برای خرید آن باید به سیستم سامانه معاملات بورس مراجعه کنید.

به این منظور ابتدا به ساکن شما باید با مراجعه به کارگذاران رسمی و مورد تایید سازمان بورس, کد معاملاتی خود را دریافت کرده و با استفاده از کد خرید سهام در سامانه معاملاتی بورس را انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید که خرید سهام به غیر از مراجعه به سامانه معاملاتی بورس, غیر ممکن است.

 

جهت دریافت کد بورسی رایگان اینجا را کلیک کنید!

    لینک کوتاه: