نحوه خرید سهام در آمریکا ممکن یا غیر ممکن؟

نحوه خرید سهام در آمریکا کار بسیار سختی است. این کار آن‌قدر سخت است که برای برخی غیرممکن به نظر می‌رسد. در این حالت است که افرادی که به این کار اقدام می‌کنند می‌توانند پس از مدتی دارای ثروت هنگفتی شوند. البته توصیه ما این است که قبل از شروع به خرید سهام در آمریکا، ابتدا این کار را در کشور خودمان انجام دهید. دلیل هم این است که خرید سهام در کشورهای دیگر نیازمند تجربه و تبحر کافی شما است.

 

How to Buy US Stocks

How to Buy US Stocks

 

خرید سهام در بازارهای ایران

خرید سهام در بازارهای ایران بسیار ساده است. البته درگذشته اینطور نبود. در گذشته باید حضور فیزیکی شما در تالار بورس تهران انجام می‌گرفت. سپس مذاکرات خود را با شرکت مربوطه شروع کنید. اما امروزه این کار بسیار ساده‌تر شده است. شما می‌توانید به‌راحتی یک خرید اینترنتی ساده یک برگ سهام بخرید.

خرید یک برگ سهام به شکل اینترنتی کار بسیار ساده‌ای است. البته بهتر است این کار را انجام ندهید. یعنی بسیاری از کارگزاران بورسی این کار را انجام نمی‌دهند. چراکه این کار نه برای کارگزار و نه برای شما منفعتی ندارد. البته لازم است بدانید این کار ازنظر قانونی هیچ ایرادی ندارد.

بسیاری می‌پرسند چقدر سهام در بورس ایران می‌توان خرید؟ ازنظر قانونی و عرفی شما هیچ محدودیتی ندارید. شما می‌توانید تا زمانی که بورس و کارگزار هست، سهام بخرید. البته یک محدودیت بزرگ نه برای بورس بلکه برای شما وجود دارد. تا زمانی که پول داشته باشید می‌توانید سهام بخرید. خرید هر سهام بسته به نوع شرکت متفاوت است. در ادامه این مقاله و بعد از آموزش خرید سهام از بازارهای ایران، به نحوه خرید سهام در آمریکا خواهیم پرداخت.

آموزش آنلاین بورس و خرید سهام بازارهای ایران

در حال حاضر می‌توان به‌راحتی آب خوردن سهام خرید. این کار به‌راحتی پر کردن یک فرم خرید ساده در یک سایت کارگزاری است. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون حظور فیزیکی در تالار بورس تهران سهام خریداری کنید. البته اگر می‌خواهید سرمایه کلانی را بخرید؛ بهتر است در تالار بورس حظور پیدا کنید.

اولین گام خرید سهام در بورس ایران ورود به یک حساب کارگزاری است. این کار نیز به‌سادگی صدور یک کارت‌بانکی است. این کار به‌منظور احراز هویت شما و دریافت کد بورسی انجام می‌شود. کد بورسی اولین و مهم‌ترین کاری است که در مسیر خرید سهام بازارهای ایران باید انجام گیرد. کد بورسی یکی از مفهوم‌های پایه درباره خرید سهام است. چه در حال آموزش نحوه خرید سهام در آمریکا باشیم؛ و چه در حال آموزش خرید سهام در ایران.

بعد از دریافت کد معاملاتی باید وارد سامانه معاملاتی کارگزار شوید. این کار با نام کاربری و رمزعبوری که به تلفن همراه شما ارسال می‌شود امکان‌پذیر خواهد بود.

در آخرین مرحله شما می‌توانید حساب کاربری خود را به‌اصطلاح شارژ کنید. پس از شارژ کردن حساب کاربری خود خریدوفروش آغاز خواهد شد.

نحوه خرید سهام در آمریکا نیز نسبتاً با خرید سهام در ایران مشابه است. در ادامه مقاله به خرید سهام در دیگر کشورها به‌خصوص آمریکا خواهیم پرداخت. با ما همراه بمانید.

 

نحوه خرید سهام در آمریکا

نحوه خرید سهام در آمریکا

 

 

نحوه خرید سهام در بورس اروپا

قاره اروپا برای بسیاری قاره آرزوها است. کشورهای این قاره ازنظر اقتصادی بسیار پیشرفته هستند. بنابراین بسیاری از ایرانیان فکر می‌کنند با خرید سهام در بورس اروپا می‌توانند سود بیشتری به‌دست بیاورند. باید بگوییم هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد! به این معنی که هرکسی می‌خواهد پیشرفت کند، باید به همان اندازه تلاش خود را نیز بیشتر کند.

خرید سهام از شرکت‌های اروپایی برای افراد مقیم ایران کار آسانی نیست. در گام اول باید تلاش کنید به کشورهای خارجی مهاجرت کنید. البته بعد از مهاجرت نیز این کار برای شما بسیار سخت خواهد بود. با وجود اینکه بعد از مهاجرت می‌توانید حساب بانکی و تابعیت بگیرید؛ اما بسیاری از کارگزاری‌ها ترجیح می‌دهند با افراد مقیم ایران کار نکنند. 

ایران و کره شمالی تحت تحریم‌های بین المللی و اروپایی قرار دارند. این مورد باعث می‌شود تبادلات بانکی در این کشورها به شکل قابل‌توجهی کاهش‌یافته یا در برخی موارد از بین برود. این مورد برای افراد مقیم این کشورها نیز صدق می‌کند.

آیا نحوه خرید سهام در آمریکا کار ساده‌ای است؟

باید بگوییم نه تنها کار ساده‌ای نیست؛ بلکه کار بسیار سختی است. سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا و اروپا برای مردم سرزمین پارس بسیار سخت است. آن‌هم به این دلیل است که در اولین گام باید از یکی از کارگزاری‌های مجاز خریدوفروش اقدام به بازکردن حساب بانکی در یکی از این کارگزاری‌ها کنید.

بازکردن حساب در کارگزاری برای ایرانیان نیازمند داشتن حساب بانکی بین المللی است. این حساب باید توانایی‌هایی داشته باشد. برای مثال باید بتواند به مستر کارت و ویزا کارت شما اتصال مستقیم برقرار کند. این کار برای افراد مقیم ایران و کره شمالی بسیار سخت است. تحریم‌های کشورهای متفاوت باعث شده تا این کار بسیار سخت باشد.

برفرض اگر حساب بانکی بین المللی داشته باشید که به‌شدت سخت است؛ بازهم یک مرحله سخت دیگر در پیش دارید. مرحله‌ای که اگر بگوییم غیرممکن است دروغ نگفته‌ایم. شما باید یک کارگزار معتبر پیدا کنید که با شما مشکلی نداشته باشد. بسیاری از کارگزاری‌های معتبر با ایرانی‌ها کار نمی‌کنند. 

البته اگر این کارها را هم انجام دادید، باید درباره بورس شرکت موردنظر اطلاعات کافی به‌دست آورید. برای مثال اگر می‌خواهید در بخش نحوه خرید سهام در آمریکا در بورس نیویورک سرمایه‌گذاری کنید؛ باید تغییرات قیمت آنها را رصد کنید. البته توانایی تحلیل اخبار را نیز داشته باشید. بنابراین بسیار مهم است که انواع تحلیل به‌خصوص تحلیل تکنیکال را بیاموزید.

 

نحوه خرید سهام در آمریکا

نحوه خرید سهام در آمریکا

 

حرف آخر

نحوه خرید سهام در آمریکا بسیار سخت است. تحریم‌ها دست‌وپا گیر شما خواهند شد. این مورد درباره سهام دیگر کشورهای اروپایی نیز صدق می‌کند. تنها دو کشور در دنیا هستند که تحریم‌های این‌چنین سخت گیرانه و ظالمانه درباره آنها است. نحوه خرید سهام در آمریکا و اروپا برای هردو کشور بسیار سخت است. در این مقاله به برسی این کار پرداختیم. امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری و سود سرشارتان باشیم.

  1. mmd گفته؛
    ۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

    داداش تنها نیستی منم باهات موافقم ادم باید سهام فملی و فولاد و خودرو بگیره یا تسلا و امازون و اپل واقعا مزخرفه که تو بورس ایران سرمایه گذاری کنی

    • mmd گفته؛
      ۱۷:۴۴ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

      داداش تنها نیستی منم باهات موافقم ادم باید سهام فملی و فولاد و خودرو بگیره یا تسلا و امازون و اپل واقعا مزخرفه که تو بورس ایران سرمایه گذاری کنی

لینک کوتاه: