فیبوناچی زمانی

بررسی دوره های زمانی فیبوناچی در آموزش تحلیل تکنیکال

از دیگر ابزارهایی که در آموزش تحلیل تکنیکال قصد بررسی آن را داریم معروف به فیبوناچی زمانی یا دوره های زمانی فیبوناچی یا Fibonacci Time Zones می باشد که در آن تعیین نقطه های بازگشت قیمت مبتنی بر زمان می باشد. در آموزش تحلیل تکنیکال عنوان می کنیم که این ابزار را به دو روش می توان استفاده کرد. شیوه ی اول، فاصله ی زمانی که بین دو قله وجود دارد را صفر و یک در نظر می گیرند و در هر نقطه ای که زمان به خطوط عمودیِ 1-2-3-5-8 تا آخر، برسد، باید منتظر افت مجدد قیمت باشیم.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، رسم دوره های زمانی فیبوناچی برای پتروشیمی خارک

روش دوم استفاده از دوره های زمانی فیبوناچی مانند شکل ارائه شده در بالا از سری موارد آموزش تحلیل تکنیکال می باشد. همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، فاصله ی زمانی که بین پایین ترین (Low) و بالاترین (High) قیمت یک موج وجود دارد را محاسبه می کنید. پس از محاسبه، باید انتظار داشته باشید که در خطوط عمودی 1-2-3-5-8 و تا آخر، شاهد تغییر جهت قیمت و تشکیل موج های جدید باشید.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، تغییر جهت قیمت در بازه های زمانی در رابطه با سرمایه گذاری توکا فولاد

بررسی کانال فیبوناچی در آموزش تحلیل تکنیکال

ابزار آخر گروه فیبوناچی که در آموزش تحلیل تکنیکال بررسی می کنیم مربوط به کانال فیبوناچی یا Fibonacci Channel می باشد که به کمک چندین خط موازی روند ترسیم می گردد. برای اینکه بتوانید کانال فیبوناچی را رسم کنید ابتدا عرض واحد را کانال هم فاصله در نظر می گیرید و سپس مبتنی بر اعداد فیبوناچی یعنی 61.8، 100، 161.8 و 261.8 خطوطی موازی با خط کانال گفته شده، رسم می کنید. طبق آموزش تحلیل تکنیکال ل در مواردی که قصد تخمین منطقه های حمایتی و مقاومتی را برای روند آینده داشته باشند از کانال فیبوناچی استفاده می کنند.

برای اینکه بتوانید این ابزار را رسم کنید، مطابق با آموزش تحلیل تکنیکال، دو خط موازی رسم شده در کانال فاصله ای دارند که این فاصله، تحت عنوانِ واحد تلقی می گردد. فاصله های موجود در کانال که مبتنی بر آن خطوط موازی رسم می گردند توسط نسبت های فیبوناچی مشخص شده اند. برای رسم کانال فیبوناچی باید دو نقطه و عرض اولیه ی کانال مشخص شده باشند.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، کاربرد کانال فیبوناچی در رابطه با قیمت گاز طبیعی (ایالات متحده)

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، رسم کانال برای مس شهید باهنر

یکی از موارد کاربرد کانال فیبوناچی طبق موارد بیان شده در آموزش تحلیل تکنیکال، در بازار دارای روندهای صعودی، نزولی، کوتاه مدت و بلند مدت می باشد.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی کانال فیبوناچی در رابطه با پتروشیمی خارک

 


 

• فایل های مرتبط

آموزش هم ترازی نقاط مهم فیبوناچی با الگوها (۳ صفحه)

آموزش ترسیم سطوح فیبوناچی نکات و اهداف قیمتی آن (۴ صفحه)

استفاده از خطوط فیبوناچی (۴ صفحه)

فیبوناچی امیرحسام میری (۹ صفحه)

پترنھای ھارمونیک (فیبوناچی) (۵ صفحه)

تحلیل تکنیکال فیبوناچی (۶۸ صفحه)

فیبوناچی (1) (۴ صفحه) 

فیبوناچی (2) (۹ صفحه)

سطوح فیبوناچی (۳ صفحه)

لینک کوتاه: