علم روانشناسی در بازار بورس پله ای برای صعود

علم روانشناسی در بازار بورس تسکین ذهن آشفته:

علم روانشناسی در بازار بورس بیان می دارد که، ذهن آشفته در این بازار کارآمد نیست. یک معامله گر برای ماندن در بازار بورس باید بر رفتار بازار و هیجانات خود تسلط چشمگیری داشته باشد. تصمیم گیری آنی و مقتدرانه در معاملات در گرو روانشناسی بازار نهفته است.

بازاریابان حرفه ای نیز به دنبال شناخت رفتار مصرف کننده و گروه هدف خود هستند،بزرگان بورس نیز باید اهداف برنامه ریزی شده و استراتژی مشخصی برای ورود و ماندن در بازار سرمایه اتخاذ کنند،اولویت های خود را مشخص کنند و بر ان تمرکز ویژه ای داشته باشند.

به نظر می رسد اولویت اول، در مبحث سرمایه گذاری حفظ سرمایه است فارغ از واژه های سود و زیان. و این امر به آگاهی از قدرت بنیادی شرکت ها، که آن هم از تحلیل دقیق صورت های مالی نشات میگیرد و همچنین به تشخیص روند صعودی و نزولی سهام، مرتبط است.

همین‌الان آموزش‌های سایت ما را دنبال کنید تا در پایان دوره‌های آموزشی بورس به یک فرد کاملاًحرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بورس تبدیل شوید.

روانشناسی در بازار بورس

روانشناسی در بازار بورس پله ای برای صعود:

یقینا روانشناسی در بازار بورس به انتخاب بهینه سبد پرتفوی کمک شایانی خواهد کرد، سبدی که اکثر کارشناسان بازار داشتنش را برای یک سرمایه گذاری موفق لازم می دانند. حال تشخیص اینکه گونه سازی و انتخاب سهام چگونه و چطور امکان پذیر است؟

در جواب روشهای مختلفی پیش روی سرمایه گذار قرار می گیرد، از جمله استفاده از روش تحلیل تکنیکال و روش تحلیل فاندامنتال(بنیادی)، و توجه به سیگنال های خرید و فروش سهام، که چشم پوشی از آنها روند موفقیت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

در هر محیطی که وارد می شوید، شناخت افراد فعال و غیر فعال و تمییز دو طرف از هم مورد تاکید است. حقوقی ها و سرمایه گذاران با اهداف بلند مدت در یک طرف طیف بورس، و سفته بازان و نوسان گیران در طرف دیگر طیف قرار دارند. آیا روانشناسی در بازار بورس چیزی به غیر از شناسایی رفتار طرفهای ذکر شده است.؟

روانشناسی در بازار بورس مستلزم انعطاف پذیری لازم، در درک و انتخاب استراتژی مناسب با توجه به نوع معامله، بازه زمانی، شرایط بازار و …. است. به عبارت ساده تر یک استراتژی منحصر به فرد و خاص را نمیتوانید در تمام معاملات و شرایط مختلف بازار بورس تکرار کنید، زیرا که پویایی از مشخصات بارز تمام معاملات بورسی و بازار سرمایه است. ایستادن و نگاه کردن در این بازار جایی ندارد.

البته منظورمان تفکر نکردن نیست. ایستادن به معنای تفکر و سپس انتخاب استراتژی مناسب با به کارگیری علم روانشناسی در بازار بورس، به شدت مورد تاکید است. شایعات منتشر شده در بازار بورس آن هم به طور کاملا غیر رسمی گاهی اثری بالاتر از یک خبر واقعی دارد. آنچه مسلم است علم روانشناسی در بورس در تمایز بین شایعات رسمی و غیر رسمی و پرحرفی در بازار بورس ابزار پرقدرتی به شمار می آید.


 

• فایل های مرتبط

آموزش روانشناسی بورس (۲ صفحه)

    لینک کوتاه: