موج های انگیزشی را بشناسیم

بررسی موج های انگیزشی از نوع انبساطی در آموزش تحلیل تکنیکال

طبق آموزش تحلیل تکنیکال(موج های انگیزشی) ، در شرایطی که موجهای 1، 3 و 5 دارای 5 ریزموج باشند، به طور معمول یکی از آنها بزرگتر شده و انبساط پیدا میکند که به چنین وضعیتی، موج انگیزشی از نوع انبساط یافته گویند. اگر بازار مربوط به سهام و تبادلات ارزی باشد معمولا موج 3 دچار حالت انبساط میگردد و اگر بازار مربوط به کالا باشد، معمولا انبساط یافتگی در موج 5 مشاهده میگردد.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی) ، امواج 1، 3 و 5 و بررسی موج انبساط یافته

بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، هر سری 5 موج تمایلی دارد که امکان بسط داده شدن هر سه موج انگیزشی یعنی امواج 1، 3 و 5 وجود دارد (به عبارت دیگر، در هر تک موج مثلا موج اول، ایجاد شدن الگوی 5 موج الیوت را داشته باشیم) و در نتیجه هر موج بتواند تبدیل به یک دورهی کامل موج الیوت شود. همانطور که در نمودار بالا از آموزش تحلیل تکنیکال آورده شده، در حالات مختلف، گسترش و انبساط امواج نشان داده شده که تعیین کنندهی اهمیت یکسان کل مجموعه در هر مورد است.
بر اساس آموزههای آورده شده در آموزش تحلیل تکنیکال، به منظور شناخت طول موجهای آتی، گسترش امواج راهنمای خوبی است. گسترش اکثر امواج انگیزشی، فقط از طریق یکی از خرده موجها رخ میدهد. این امر به این معنی است که گسترش و بسط یافتن آنها فقط از طریق یکی از سه موج انگیزشی امکان پذیر است. بنابراین بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی)، در صورتی موج 5 میتواند گسترش پیدا کند که امواج 1 و 3 اندازهی یکسانی داشته باشند، این امر مخصوصا زمانی که میزان معاملات زیاد باشد مشهود بوده و ساختار موج 5 میتواند ساده و شبیه به موج اول باشد.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی) ، بسط یافتگی موج 3 در رابطه با توکاریل

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، امواج الیوت در رابطه با تایدواتر خاورمیانه

بررسی جهش ناقص در آموزش تحلیل تکنیکال

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، در برخی از حالتها پیش میآید که وقتی موج 3 انبساط پیدا میکند، قلهی مربوط به موج 5 فراتر از قلهی موج 3 نمیشود. در این حالت گفته میشود موج 5 کوتاه شده یا دچار جهش ناقص شده است. در چنین وضعیتی، موج 5 کوتاه شده، باید دارای ریزموجهای 5 تایی باشد که در محدودهی موج قبلی خود است؛ لذا نباید موج 5 فراتر از موج 3 حرکت کرده و بعد از موج سوم انبساط یافته تشکیل گردد.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی) ، موج 5 کوتاه شده

همانطور که در شکل زیر از آموزش تحلیل تکنیکال مشاهده میکنید، موج 5 که پس از موج 3 انبساط یافته تشکیل شده، نتوانسته به سقف جدید دست پیدا کند و در چنین وضعیتی اصطلاحا، موج 5 دچار جهش ناقص یا Truncation شده است.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی) ، موج 5 کوتاه شده در رابطه با فولاد مبارکهی اصفهان

بررسی امواج مثلثی در آموزش تحلیل تکنیکال

طبق یک قانون همیشگی در آموزش تحلیل تکنیکال، مثلثهای قطری، ریز موجهای 1، 3 و 5 از سه موج تشکیل یافتهاند. وقتی مثلثهای قطری شکل میگیرند یعنی الگوی یک درجه بزرگتر از آنها، به اتمام رسیده یا نشانهی خستگی آن است و در غالب موارد نیز، دو خط، حالت امتداد یافتهی نقطههای سقف و کف یک مثلث همگرا میباشند.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی) ، مثلثهای قطری

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال (موج های انگیزشی) ، بررسی مثلثهای قطری در رابطه با لیزینگ خودرو غدیر

خلاصهی مطالب گفته شدهی این قسمت از آموزش تحلیل تکنیکال

-اصول امواج معادل با وضعیت روانشناسی تودهی مردم
-طبق آموزش تحلیل تکنیکال، امواج حرکتی دارای ساختار 5 تایی بوده و حرکت روند این ساختارها، موج حرکتی یک درجه بزرگتر را نشان میدهد
-امواج حرکتی به موجهای انگیزشی و مثلثهای سه گوش تقسیم بندی میگردد
-امواج انگیزشی 1، 3 و 5 دارای 5 ریز موج هستند که به دو حالت انبساط یافته و کوتاه شده وجود دارند.
-بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، هیچ موقع شاهد ورود موج 4 به درون محدودهی موج 1 نخواهیم بود.
-مطابق با آموزش تحلیل تکنیکال، امواج 1، 3 و 5 در مثلثهای قطری دارای 3 ریزموج هستند. موج 4 میتواند وارد محدودهی موج 1 شود و سیگنال مناسب در رابطه با نقطهی برگشت قیمت، در محل برخورد با خط روند اصلی است.

  1. mahdi گفته؛
    ۰۸:۵۲ ۱۴۰۱/۰۱/۲۷

    سلام وقت بخیر من متوجه نشدم امواج ایمپالس الیوت که میگن اگه بسط یافته بشه ینی مثلا خود سه به صورت پنج موجی در بیاد میشه بسط یافته؟ خب اصولش همینه که خود موج 1 و 3 و 5 در درجه پایین تر باید از 5موج تشکیل بشن این جوری که همه ی امواج ایمپالس بسط یافته هستن

  2. olgoo گفته؛
    ۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳

    دراخرین خط موج چهار اجازه ورود به موج یک را ندارد

    به اشتباه دارد نوشته شده

    • ََAlireza گفته؛
      ۰۴:۳۳ ۱۳۹۹/۰۶/۰۷

      اتفاقا کلیت مطلب درست است ، ایمپالس ها هم بصورت امواج شتابدار روند دار هستند هم بصورت مثلث های شروع کننده و خاتمه دهنده ، در مثلث های خاتمه دهنده یا همون ترمینال ها ، موج 4 می تواند به محدوده موج 1 نفوذ کند ولی نباید ابتدای موج 3 را رد کند ( قانون کلی الیوت که موج 4 تحت هیچ شرایطی نمیتواند کل موج 3 را اصلاح کند ) ، ولی در کل نمودار اخر تحلیلش اشتباه است و ایرادش این است که در مثلث های خاتمه دهنده همواره موج 3 باید از موج 1 فراتر رود و همچنین یکی از مهمترین قانون های الیوت هم نقض شده که موج 3 در انواع موج های شتابدار ( چه روند دار و چه مثلث ) هیچگاه نباید همزمان هم از موج 1 کوچکتر باشد هم از موج 5 و تحلیل مثلث خاتمه دهنده در تصویر اخر غلط است ، در اصل ریز موج های 3و4و5 ، همان ریز موج های 1و2و3 از موج 3 مثلث خاتمه دهنده هستند

لینک کوتاه: