روش مارتینگل در بازار

پیشگفتاری در مورد روش مارتینگل

در این قسمت از سری آموزش های مربوط به آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادین با یکی دیگر از روش هایی در بازار بورس آشنا می شویم که می تواند بر اساس تحلیل های شما و با بهره گیری از تجربه بالای شما برایتان سودآوری داشته باشد. روش مذکور به روش مارتینگل معروف گشته است. در ادامه با ذکر مثال های عینی و با زبانی ساده و قابل فهم این روش را توضیح می دهیم تا در نهایت بتوانید به سوددهی دست یابید.

روش مارتینگل

شاید بتوان در یک تعریف ساده روش مارتینگل را شبیه روش قماربازان در دهه های گذشته بیان داشت که آن ها در صدد تضمین فرآیند سوددهی بدون کمترین ریسکی بر می آمدند.

حاصل کار و نتایج آن ها را می توان با بهره گیری از آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادین با بهره گیری از فکر خلاق خود در سرمایه گذاری های بازار پر حرارت این روزها به مرحله اجراء در آورد و در این راه به سود دست یافت. برای جا افتادن مطلب، توجه شما را به ذکر یک مثال جلب می نمایم تا راحت تر بتوان این روش را هضم نمود.

روش مارتینگل

یک مثال از روش مارتینگل

به فرض مثال که شما یک سهم را با قیمت 100 تومان خریداری نموده اید و به انتظار نشسته اید تا سهم خریداری شما رشد کند ولی علی رغم انتظار شما به یکباره قیمت آن سهم 5 درصد افت می کند و به 95 تومان می رسد. ممکن است در نگاه اول مأیوس شوید و به خیال ضرر در این بازار صحنه را ترک کنید. ولی اگر خوب به دوره های آموزشی تحت عنوان آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادین گوش فرا دهید، می توانید تحت این شرایط هم به سود برسید.

روشی که شما را در این راه کمک می کند

روشی که شما را در این راه کمک می کند، روش مارتینگل نام دارد که بر اساس این روش و طبق شرایط بالا شما با قیمت جدید 2 عدد سهم جدید می خرید. یعنی میزان خرید خود را به دوبرابر می رسانید. با این کار میانگین خرید کلی شما به 96.7 تومان کاهش می یابد و در صورتی که قیمت از این عدد فراتر رود، هر چند هم که به 100 تومتن اولیه نرسد، باز هم شما سود کرده اید. در صورتی که اگر منتظر می ماندید شاید هیچ گاه به این سود دست نمی یافتید.

با درنظر گرفتن اینکه قیمت مذکور باز هم 5 درصد افت نمایدو به 90.25 تومان برسد، بنا بر رو مارتینگل شما 2 برابر خرید قبلی یعنی 4 سهم را بر اساس این قیمت جدید بایستی خریداری نمایید تا میانگین قیمت تمام شده برای شما در هر سهم به 93 تومان کاهش یابد. پس قیمت تمام شده در اینجا نسبت به قیمت اولیه افت 10 درصدی را به خود دیده است. ولی با این وجود اگر فقط 3.5 درصد قیمت رشد یابد شما در نهایت به عنوان سرمایه گذار سود آور از بازار بورس خارج می شوید. پس با وجود در نظر گرفتن حد ضرر و حتی با وجود افت قیمت سهم زیر قیمت اولیه هر سهم شما با بهره مندی از روش مارتینگل می توانید در معامله خود سود کنید.


 

• فایل های مرتبط

بازشناخت مارتینگل (۲ صفحه)

    لینک کوتاه: