10 نکته برتر بورسی – هدف و انگیزه سرمایه‌ گذاران

10 نکته از نکات برتر بورسی – هدف و انگیزه سرمایه‌ گذاران

 

امروز میخواهم در مورد انگیزه و هدف صحبت کنم و در مورد یک نوع سبک زندگی از سبک بزرگان بورس صحبت کنم در مورد تاثیر از دیگران صحبت کنم که مقوله بسیار مهمی است در مورد موضوعی به دنبال معجزه نبودن با شما صحبت کنم در نهایت در مورد هوش خارق العاده و کار خارق العاده که بحث بسیار بسیار مهمی هست.

این جلسه را با یک سوال شروع میکنم:

انگیزه و هدف شما از سرمایه گذاری در بورس چیست؟؟

چرا در بورس سرمایه گذاری میکنید

چند ثانیه به این موضوع فکر کنید و جواب بدهید..

جواب درست این هست که انگیزه و هدف شما از سرمایه گذاری در بورس باید به عنوان  کار مورد علاقه شما که در آن تخصص بالایی بدست می آورید باشد اگر شما فوتبالیستی را میبینید که رشد خوبی کرده و در تیمهای خوبی بازی میکرده هدفش صرفا بازی در تیم های خوب نبوده این عاشق بازی فوتبال و کسب مهارت بیشتر در آن بوده و در درجه بعد به فکر اهداف دیگری مثل بازی کردن در تیم های خوب بوده شما نیز باید عاشق سرمایه گذاری و کسب اطلاعات بیشتر و حرفه ای تر در آن باشید عاشق این باشید که تبدیل شوید به یک سرمایه گذار حرفه ای نه اینکه به فکر صرفا سود در بازار باشید وقتی که شما صرفا به فکر سود در بازار باشید مطمئن باشید جزو بزرگان بورس نیستید و پیروز نیستید.

انگیزه و هدف - مرجع آموزش بورس

 

بزرگان بورس همه به سرمایه گذاری به عنوان یک کار دلنشین و یک بخش از زندگیشان نگاه میکنند که باید برایشان زمان و وقت بگذارند و روزانه وقت و انرژی صرف می کنند. اگر میخواهید بدون انرژی مثل کسانی که بسیاری انجام میدهند با یک حرف شنیدن خرید کنند و سود کنند سودهای کوتاه مدت فقط جزو بازندگان بورس خواهید بود بزرگان بورس به شدت علاقه مند آن فرایندی هستند که انجام میدهند برای سرمایه گذاری بررسی کلان اقتصادی ، تحلیل بنیادی ، تحلیل تکنیکال و  از انجام دادن و آموختن اینها لذت میبرند اگر یادتان باشد در جلسه قبل صحبت کردیم که سه گام را باید طی کنید طی کردن این سه گام و خرید سهم بسیار لذت بخش است.

 

از اینکه اطلاعاتی را دریافت میکنند از اینکه چیزهایی را میدانند که دیگران نمیدانند از اینکه اعتماد دارند و پیدا میکنند که روزبه روز سرمایه گذاری بهتری انجام میدهند به ایشان این انگیزه را میدهد که راه را ادامه بدهند و قطعا هم به سرمایه گذاران موفقی تبدیل میشوند.

اینجا میخواهم در مورد سبک زندگی صحبت کنم

یک سبک زندگی  سرمایه گذاران موفق و بزرگان بورس صبح که بیدار میشود با اشتیاق و علاقه اطلاعات و مطالب مختلفی که وارد بازار شده سایتهای مختلف آموزشهای مختلف همه و همه را میخواند و نتیجه گیری میکند.

در مورد دفترچه ای با شما صحبت کردم به نام دفترچه بزرگان بورس

این را کامل میکند و در مورد خرید و فروش‌هایش تحقیق میکند و تمام اینکارها برای آن ها کارهای لذت بخشی هست و بعد به این فکر میکند که در بازار میخواهد سود پیدا کند و سود خوبی هم میکند  روزانه ساعتهایی را اختصاص میدهد به سایتهای مختلف مطالب مختلف اموزشهای مختلف را بررسی می کند. و به عنوان یک بخش از زندگیش این را جا داده است. کسی که اینکارها را نکند جزو بزرگان بورس نخواهد بود.

 

وقتی که این سبک زندگی را داشته باشید تبدیل به یکی از حرفه ای های بازار بورس می شوید.

وقتی شما این سبک زندگی را دارید  از حرفه ای های بازار بورس هستید. افت بازار برای شما ناراحت کننده نیست چون شما آن را یک مقوله عادی میدانید که همیشه وجود دارد و برای آن راهکار دارید در زمان رشد بازار از دیگران خوشحال ترید چون سودهای بیشتری را دارید و از قبل خریدها را انجام دادید و از همه مهمتر اینکه شما آنقدر علم دارید بواسطه آن علم اعتماد به نفس پیدا کردید مبنی بر اینکه هر ساله درصد بسیار بالایی در بازار سود کنید چون آگاه هستید و بازار را درک میکنید.

 

مورد دیگری که میخواهم به آن اشاره کنم در این جلسه اینکه نباید تحت تاثیر نظر دیگران باشید اینکه دیگران در مورد یک سهم خیلی خوب نگویند و آن حس شما را نسبت به آن سهم خیلی بالا میبرند و آن حس مثبتی که نسبت به آن سهم پیدا میکنید و ناشی از اطلاعات و علم نیست ناشی از حس مثبتی است که یکی دیگر آنرا به شما منتقل کرده آن حس حس خوبی نیست و ممکنه آن فرد اشتباه کرده باشد شما نباید تصمیمی مبنی بر نظر دیگران بگیرید و اینرا به خاطر داشته باشید که دیگران با نظر شما موافقند تاییدی بر این نیست که نظر شما درست است و زمانی که دیگران با شما مخالفند تاییدی بر این نیست که نظر شما اشتباه هست.

 

استفاده از نظر دیگران مشورت گرفتن از دیگران به عنوان اطلاعات گرفتن از نظر دیگران بایستی خودتان پردازش کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید کار بسیار درستی هست مشورت کردن اما اینکه تصمیم گیری را به آنها بسپارید کار غلطی هست

 

 

سودهای شگفت انگیز سرمایه گذاری در بورس

 

هر فردی معیارهای خودش را دارد چون شما دارید خرید و فروش میکنید و نمی توانید با تصمیمات یک نفر دیگر خرید و فروش کنید اگر میخواهید اینکار را بکنید بهتر هست پولتان را در صندوق های سرمایه گذاری بگذارید و اصلا خرید و فروش نکنید ولی وقتی خودتان شروع کردید به خرید و فروش کردن آنوقت وقتی هست که شما نظر افراد خبره را بشنوید و از فیلترهای ذهنی خودتان عبور دهید نظر افراد خبره هر چیزی که باشد درصد خطا دارد چه حالا افرادی که خیلی خبره هستند درصد کمتری دارد بعضی ها درصد بیشتری دارد و بعضی ها هم که بسیار خطا دارند و اصلا جزو افراد خبره بازار نیستند پس در نتیجه حتما با معیارهای خودتان سرمایه گذاری کنید و دنبال معجزه هم نباشید و اینکه فردی را پیدا کنید که بتوانید به شدت به شما کمک کند نباشید.

 

 

اما موضوع آخری که میخواهم در این جلسه صحبت کنم و بسیار مهم است برای اینکه ما تبدیل به یک فرد موفق در بازار بورس شویم لازم نیست آدم عجیب و غریبی باشید لازم نیست هوش بالایی داشته باشید لازم نیست کارهای خیلی عجیب و غریب انجام بدهید کمی مطالعه و تجربه و آموزش برای موفقیت شما کافی است.

 

همین کاری که الان انجام میدهید و مطالعه میکنید جزو این افراد هستید و دارید تلاش میکنید که جزو این افراد باشید..!

بازار بورس محل گرفتن پول افراد بی علم و بی تجربه و انتقال آن پول به افراد با علم و با تجربه هست

تنها کاری که شما باید بکنید بدست آوردن مقداری علم و تجربه هست تا جزو دسته بزرگان و خبرگان بورس باشید.

 

 


تهیه شده در مرجع آموزش بورس و بازارهای مالی – آموزش صفر تا هزار بورس  www.abcBourse.ir

 کانال تلگرامی مرجع آموزش بورس –   t.me/abcBourse_ir

    لینک کوتاه: