تفاوت کد بورسی و کد آنلاین چیست؟

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین یکی دیگر از مباحثی است که در سلسله مقالات کد بورسی چیست و آموزش گام‌به‌گام بورس به شما آموزش می‌دهیم. شما می‌توانید اولین گام‌های خود را در بازار بورس با استفاده از این سلسله مقالات بردارید. در این بخش به برسی تفاوت میان کد بورسی یا همان کد معاملاتی با کد آنلاین خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کد بورسی چیست؟

در مقالات قبلی به شکل مفصل در این باره صحبت کردیم. کد بورسی یا همان کد معاملاتی کدی است که توسط کارگزار با ارائه مدارک لازم به شما داده می‌شود تا یک حساب کاربری  داشته باشید. کد بورسی اولین لازمه ورود به بازار بورس و معامله سهام در آن است. این کد در گذشته دارای ساختاری شامل نام یا نام خانوادگی شما در کنار تعدادی عدد بود که به دلیل سو استفاده‌هایی که از آن می‌شد دیگر این گونه نیست.

اگر دوست دارید بیشتر درباره کد بورسی چیست بدانید اینجا کلیک کنید!

 

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین و کد اقتصادی و نام کاربری-رمز عبور چیست؟

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین و کد اقتصادی و نام کاربری-رمز عبور چیست؟

 

 

کد آنلاین چیست؟

کد آنلاین نیز توسط بسیاری از کارگزاری‌ها به شما ارائه می‌شود. در واقع می‌توان گفت کد بورسی همان کد آنلاین است که به شکل غیرحضوری به شما داده می‌شود. اما مهم‌ترین چیز این است که بدانید کد بورسی و کد آنلاین چه تفاوت‌هایی دارند. در ادامه به برسی تفاوت‌های کد بورسی و کد آنلاین خواهیم پرداخت.

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین چیست؟

در واقعیت بین این دو هیچ تفاوتی وجود ندارد! بنابراین می‌توان گفت کد بورسی، کد معاملاتی و کد آنلاین همه یک معنی را می‌دهند.

یک تفاوت جزئی میان کد معاملاتی و کد آنلاین است که این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند. آن هم این است که شما در کد آنلاین می‌توانید کد بورسی خود را به شکل آنلاین دریافت کنید. در این شکل می‌توان مزایای بسیاری را مشاهده کرد. شما با استفاده از کد آنلاین بورسی توانایی‌های بسیار بیشتری خواهید داشت که در ادامه به برسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در واقع اگر کد بورسی آنلاین دریافت کنید در معامله‌گری و خریدوفروش سهام در بورس برای شما بسیار بهتر است.

جهت دریافت کد بورسی رایگان اینجا را کلیک کنید!

 

مهم‌ترین مزایای کد آنلاین

از مهم‌ترین مزایای کد آنلاین می‌توان به استفاده برخط از سامانه بورسی اشاره کرد. یک کارگزار خوب باید به شما یک سامانه بورسی به‌روز و عالی ارائه کند که بتواند سهام‌های شما را به خوبی دسته‌بندی و امکاناتی مثل تحلیل تکنیکال و بنیادی را بدهد. بنابراین بازهم در این جا می‌توان گفت یک کارگزار خوب علاوه بر ارائه کد آنلاین، باید سامانه آنلاین خوبی هم به شما ارائه کند. مهم‌ترین مزیت کد آنلاین نیز این است که می‌توان در هر جا و هرزمانی به سامانه آنلاین کارگزاری دسترسی داشت.

دومین مزیتی که می‌توان برای کد آنلاین به آن اشاره کرد این است که افراد زیر هجده سال نمی‌توانند آن را دریافت کنند. بنابراین شیطنت‌های بچه‌گانه در سامانه‌های بورسی کارگزاری‌ها به‌شدت کم می‌شود. شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به دریافت این کد کنید.

یکی از اشتباهاتی که شرکت‌هایی که کد بورسی دریافت می‌کنند انجام می‌دهند این است که کد بورسی و کد اقتصادی را یکسان می‌پندارند. اما باید بگوییم این دو نیز تفاوت‌های بسیاری دارند. این تفاوت‌ها زمانی مشخص می‌شوند که شما در تالار معاملات ایران سرمایه‌گذاری کرده باشید.

 

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین چیست؟

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین چیست؟

 

جهت دریافت کد بورسی و ثبت نام در سجام اینجا را کلیک کنید..

 

 

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی یک مجموعه عدد دوازده رقمی است که به تولیدکنندگان کالا یا ارائه‌کنندگان خدمات داده می‌شود. این کد همانند کد ملی شماست و باعث متمایز شدن این افراد از دیگران می‌شود. در واقع می‌توان گفت هر شخص یا شرکت تولیدکننده خدمات یا کالا، می‌تواند تنها یک کد اقتصادی داشته باشد.

کد اقتصادی به‌منظور شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که اگر این کد را نداشته باشید و اقدام به تولید کالا کنید؛ از شما به عنوان یک شرکتی که سامانه مالیاتی را دور زده است یاد خواهند کرد. بنابراین داشتن آن برای این افراد کاملاً ضروری است. 

تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که ملزم به دریافت این کد هستند باید ظرف دو ماه بعد از ثبت شرکت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی اقدام به دریافت کد اقتصادی کنند.

 

تفاوت کد بورسی و کد آنلاین و کد اقتصادی چیست؟

همان‌طور که در بندهای قبلی به آن اشاره کردیم یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تولیدکنندگان کالا یا خدمات این است که کد بورسی را با کد اقتصادی اشتباه می‌گیرند. این مورد دردسرهای زیادی برای آنان ایجاد کرده است. در برخی موارد حتی منجر به پلمپ مرکز تولیدی نیز شده است. بنابراین دانستن تفاوت کد معاملاتی و کد اقتصادی بسیار ضروری است.

چکیده تمام این بند این است که کد اقتصادی اصلاً ربطی به کد بورسی ندارد! در واقع می‌توان گفت شرکت‌ها به کد اقتصادی نیاز دارند تا شفافیت مالیاتی آنها در فعالیت‌های اقتصادی‌شان مشخص شود. فعالیت‌های اقتصادی شامل خرید، فروش و فاکتورهای کالای یا خدماتی است که به مشتریان ارائه کرده‌اند. درحالی‌که کد بورسی کدی است که کارگزار به شما می‌دهد تا بتواند میان شما و دیگر سرمایه‌گذاران تفاوت قائل شود.

 

تفاوت کد بورسی و کد اقتصادی چیست؟

تفاوت کد بورسی و کد اقتصادی چیست؟

 

تفاوت کد بورسی با نام کاربری و رمز عبور در چیست؟

همان‌طور که چندین بار گفتیم کد بورسی برای شناسایی شما میان دیگر سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود. این در حالی است که از نام کاربری و رمز عبور برای ورود به حساب کاربری که نزد کارگزار دارید استفاده می‌شود.

زمانی که برای دریافت کد بورسی اقدام می‌کنید؛ در اولین گام باید مدارک را ارائه دهید. بعد نوبت به تأیید هویت است. در مرحله بعدی کارگزاری شما را در بازار بزرگ بورس ثبت‌نام می‌کند. در مرحله بعد نیز نوبت به ارسال نام کاربری و رمز عبور برای شما می‌رسد. بنابراین نام کاربری و رمز عبور یکی از بخش‌هایی است که باید برای رسیدن به کد بورسی از آن عبور کنید.

در اصل نام کاربری و رمز عبور برای ورود شما به سامانه کارگزاری است. بنابراین نیازی نیست آن را برای دریافت کد بورسی وارد کنید. این نام و رمز در واقع برای معاملات آنلاین بورسی مورداستفاده قرار می‌گیرند. 

تفاوت میان کد بورسی و کد آنلاین و نام کاربری و کد اقتصادی در این مقاله مورد برسی قرار گرفت. در واقع باید بگوییم تفاوت میان هر یک از این مفاهیم از زمین است تا آسمان! یکی از واجبات افرادی که در بورس فعالیت می‌کنند این است که این مفاهیم و تفاوت میان آنها را به خوبی بدانند. توصیه می‌شود در این راستا مقالات دیگر این سایت را نیز برسی کنید.

جهت دریافت کد بورسی رایگان اینجا را کلیک کنید!

    لینک کوتاه: