تریل کردن در معاملات

تریل کردن

یکی از اصطلاحاتی که در آموزش بورس و دوره های مربوط به آن به افراد علاقه مند به حوزه بورس و سرمایه گذاری، مورد آموزش قرار می دهند، اصطلاح تریل کردن می باشد که در اینجا درصدد آن هستیم تا بیشتر با این اصطلاح رایج در علم بورس آشنا گردیم.

به واقع واژه تریل کردن را اگر بخواهیم با زبانی ساده و بی آلایش معرفی سازیم، می توانیم این گونه بگوییم که تریل کردن به معنای بالا بردن حد ضرر به روش درست و حرفه ای می باشد. پس ب این نتیجه می رسیم که قبل از آشنایی با تریل کردن می بایست در وهله نخست حد ضرر را شناخت و این اصطلاح بورس پیش از این آموزش داده شود تا بتوان بهتر تریل کردن را درک کرد و فهمید.

شاهد مثال عینی برای فهم دقیق تریل کردن

برای فهم دقیق تریل کردن که بهتر و شفاف تر در ذهن ها جای بگیرد، توجه شما را به این شاهد مثال عینی و واضح جلب می کنیم: فرض کنید شما حد ضرر سهم خود را 250 تومان در نظر گرفته باشید، حال سهم اولیه خریداری شما که 230 تومان بود به یکباره تا 330 تومان افزایش می یابد و شما حد ضرر جدید خود را 330 تومان در نظر می گیرید.

به همین ترتیب سهم سیر صعودی به خود می گیرد و تا 400 تومان می رسد که حد ضرر آن 370 تومان می باشد و حتی ممکن است قیمت فوق العاده زیاد بالا رود و به یکباره شاهد قیمت 900 تومانی باشد که حد ضرر خود را روی مدار 780 تومان در نظر می گیریم.

تریل کردن

تمامی این موارد با توجه به تجربه زیادی که در آموزش تحلیل تکنیکال بدست آورده ایم آن ها را در ذهن خود پیاده می کنیم تا به سود بیشتری دست یابیم. تریل نمودن در اینجا به این معناست که اگر با توجه به این موارد و اعداد و ارقام ما سهم خود را با ناراحتی هم بفروشیم باز هم در نهایت ما با سود از میدان خارج شده ایم.

پس برای تریل کردن می بایست مجموعه نکاتی را که در  آموزش تحلیل بنیادین در خاطر خود سپرده بودیم را تک به تک به مرحله اجراء رسانده تا در نهایت بتوانیم در بازار بورس و سرمایه فردی موفق و سربلند خود را معرفی سازیم. بنابراین این یک شاهد مثال کاملا عینی و ملموسی برای اصطلاح تریل کردن بود که با این مثال ساده و شفاف بتوان تریل کردن را راحت تر هضم نمود.

دوره های مختلف آموزش بورس

با توجه به این نکته و نکات لازمی که در آموزش های مختلف از جمله آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادین در دوره های مختلف آموزش بورس هر کسی فرا می گیرد، به راحتی می تواند به سود و سرمایه هنگفتی دست یابد.

    لینک کوتاه: