بررسی رابطه تحلیل بنیادین و سرمایه گذاری در بورس

تحلیل بنیادین در بورس:

تحلیل بنیادین یک شرکت، شامل تحلیل گزارشات مالی،بررسی سلامت و صحت اطلاعات مالی شرکت، مدیریت شرکت و امتیازات رقابتی، بررسی رقبای موجود در صحنه و بازارهای مربوطه و بررسی فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف است.

در تحلیل بنیادین، اساس پیش بینی، بر مبنای وقایع و رخدادهای واقعی بنا شده است. معامله گر در نقش واقعی با تحلیل اتفاقات و اخبار و اطلاعات دنیای واقعی و با اتکا بر دانش و استراتژی خود، به پیش بینی بازار بورس می پردازد.

همین‌الان آموزش‌های سایت ما را دنبال کنید تا در پایان دوره‌های آموزشی بورس به یک فرد کاملاًحرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بورس تبدیل شوید.

بررسی رابطه تحلیل بنیادین در بورس و سرمایه گذاری در بورس:

تحلیل بنیادین و سایر عوامل موثر بر تصمیم سرمایه گذاری در بورس، در پژوهش های مختلف مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. از جمله پژوهش مربوط به مارشال ابامویی که در مقاله خود از یک سو به تاثیر سه عامل، عملکرد سهام شرکت در گذشته، سیاست تقسیم سود، و انگیزه افزایش ثروت در سهامداران اشاره کرده است و این 3 عامل را مهم می داند. و از طرف دیگر به عواملی چون: شایعات مطرح شده در بازار، وفاداری به محصول یا خدمت شرکت، و زیان مورد انتظار در سایر سرمایه گذاری ها اشاره می کند. وی این 3 عامل را نسبت به 3 عامل اولیه مطرح شده کم اهمیت تر می داند.

با نگاهی به تعریف تحلیل بنیادین اولین مزیتی که به چشم می خورد کسب اطمینان بیشتر و قدم برداشتن با اعتماد بیشتر در مسیر سرمایه گذاری در بورس است. در اینکه استفاده از تحلیل بنیادی توصیه می شود هیچ گونه شکی نیست.

به عبارت دیگر اگر چه نمی توان نتایج مربوط به تحلیل بنیادین را با قاطعیت، پایه و اساس سرمایه گذاری در بورس قرار داد. ولی آنچه قطعیت دارد نقش با ارزش و غیر قابل انکار تحلیل بنیادین است که همچون سوپاپ اطمینان عمل می کند. قطعا یادگیری صحیح و استفاده مستمر آن موجب خواهد شد درصد اطمینان فرد به سرمایه گذاری در بورس افزایش یابد.

بدیهی است زمانی که معامله گر بتواند سود دهی و رشد آتی یک شرکت را بر اساس عواملی چون:

• شناخت کافی از محیط کسب و کار و رقبا
• نسبت فعالیت های شرکت
• پیش بینی درآمدها
• برآورد عایدات شرکت
• نسبت نقدینگی
• کیفیت مدیریت
• ساختار صنعت تحلیل دارایی – بدهی و …..

و با استفاده از مزیت های جنبه کمی و کیفی شرکت، بررسی کند. اطلاعات تکمیلی مناسبی را دریافت خواهد کرد که بی تاثیر در تصمیم سرمایه گذاری در بورس نخواهد بود.

تحلیل بنیادین تمام ان چیزی است که معامله گر باید بشناسد. حال زمانی که این شناخت با جنبه علمی نیز همراه باشد، نتایج به مراتب قدرت تحلیل بیشتری را در اختیار معامله گر خواهد گذاشت.


 

• فایل های مرتبط

دانستنی های فاندامنتال (۱۹ صفحه)

مروری بر تحلیل فاندامنتال (۷ صفحه)

 

 


• فایل های صوتی مرتبط

۱- تحلیل های بنیادی و تکنیکال

 

    لینک کوتاه: