تالار بورس ایران کجاست؟

  1. افزایش آگاهی و شبکه‌های خبرگذاری مختلف، دید مردم نسبت به سرمایه گذاری را عوض کرده و افراد دنبال سود بیشتر هستند. بورس یک بستر بسیار مناسبی است که در سال‌های اخیر این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.در واقع بورس یک بازار خرید و فروش کالا، ارز و سایر اوراق بهادار و سهام مشارکت است. بورس بستری را فراهم کرده تا خریداران و فروشندگان محصولات و سهام کارشناسی شده خود را در این بازار به یکدیگر عرضه کنند. تالار بورس یکی از این بسترها است.

 امروزه شرایط بازار مطابق با قدیم نیست و شاید دیگر به حضور فیزیکی در بازار بورس نباشد چرا که شما از هر نقطه با در اختیار داشتن یک لپ تاپ و یک اینترنت پر سرعت قادر به خرید و فروش بورسی خواهید بود. ما در ایم مقاله می‌خواهیم پیرامون این سوال که تالار بورس ایران کجاست؟ مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تالار بورسی کجاست

بورس و رونق آن در خرید و فروش

امروزه شرایط با قدیم متفاوت است و دیگر افراد برای سرمایه گذاری خود, پس انداز در بانک را تنها روش سرمایه گذاری قلمداد نمی‌کنند. روش‌های سرمایه گذاری و تنوع آن بسیار زیاد است اما قبل از مشارکت در هر سرمایه گذاری داشتن اطلاعات کافی از بازار لازمه موفقیت شما است.

بورس به شما اطلاعات و دانش کافی نسبت به سرمایه گذاری‌های مختلف در بازار را می‌دهد چرا که خود بستری مناسب برای خرید و فروش سایر اقلام فیزیکی و همچنین سهام و اوراق مشارکت است.

سوالات مختلفی در زمینه بورس برای شما پیش خواهد آمد که از اصلی‌ترین آن‌ها  این است که تالار بورس ایران کجاست؟ در این تالار چه اقداماتی صورت می‌گیرد؟ یا اینکه برای سرمایه گذاری لزوما باید به تالار بورس ایران مراجعه شود یا خیر؟

 

از این قسمت مقاله به بعد پیرامون سوالات مطرح شده صحبت و موارد مبهم را برای شما برطرف خواهیم ساخت پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

شرایط حضور در بازار بورس و شروع خرید و فروش های بورسی چیست؟

اولین قدم برای حضور در بورس و شروع خرید و فروش‌های بورسی شما باید با مراجعه به کارگزارهای رسمی و مورد تایید سازمان بورس یک کد بورس یا در واقع یک کد معاملاتی دریافت کنید. این نکته خود به دو بخش تقسیم شده که آیا شما شخص حقیقی بوده و یا شخص حقوقی هستید؟

در نگاه اول اگر شما یک شخص حقیقی هستید باید با در دست داشتن مدارک شخصی خود نظیر شناسنامه, کارت ملی, آخرین مدرک تحصیلی و فرم‌هایی نظیر احراز هویت اشخاص حقیقی و همچنین ارائه یک حساب بانکی به همرا شماره شبای آن, ارائه درخواست و در نهایت کد بورسی خودرا دریافت کنید.

در نگاه دوم اگر شما یک شرکت هستید و در دسته افراد حقوقی قرار می‌گیرید, می‌توانید با ارائه کامل مدارک شرکت و همچنین مدیر عامل, درخواست دریافت کد بورسی را ثبت و در نهایت کد معاملاتی خود را دریافت کنید.

اگر قدم اول را به درستی برداشته باشید و کد بورس یا همان کد معاملاتی خود را از کارگذاران مجاز دریافت کرده باشید, اکنون زمان شروع فعالیت‌های شما در بازار بورس فرا رسیده است.

اکنون شما نیاز دارید که قدم‌های بعدی فعالیت خود در بازار بورس را پیگیری کنید, تالار بورس ایران کجاست؟ سوالی است که قطعا در این مرحله به آن برخورد خواهید کرد.

 

شما اگر یک خرید جزئی هم داشته باشید, ترجیح می‌دهید که اطلاعات کافی از بازار دریافت کنید و این مطلب به طور کامل در زمینه بورس نیز صدق می‌کند. لازمه موفقیت های بورسی شما, دانش کافی است که به این منظور تالار بورس ایران می‌تواند کمک شایانی را به شما بکند.

افراد خارجی در تالار بورس ایران

بررسی و شناخت تالار بورس

در یک تعریف کلی, بورس را مکانی برای خرید و فروش سایر کالا ها سهام و اوراق مشارکت خطاب کردیم. در واقع بورس یک بازار است اما این بازار همانند سایر بازار های فیزیکی به دسته های مختلف تقسیم می‌شود. بازار های فیزیکی را در نظر بگیرید, به عنوان مثال بازار خودرو, بازار کفش و یا بازار پوشاک, بورس نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

باری درک بهتر مطلب, بازار بورس اوراق بهادار را مثال می‌زنیم, در این بازار کلیه شرکت ها و سازمان‌ها سهام و اوراق بهادار را در معرض خرید و فروش قرار می‌دهند. به طور کلی، بستر ایجاد شده برای خرید و فروش در سازمان بورس را تالار بورس خطاب می‌کنند.

مثال بالا در زمینه بازار بورس اوراق بهادار زده شد که مسلما مختص به همین مورد نمی‌باشد و به طور کلی شامل سایر بازار‌های بورس نیز می‌شود.

 

تالار بورس به سرمایه گذاران کمک‌های بسیار مطلوبی می‌کند و شاید همین دلیل باعث شده بود تا سرمایه گذاران به طور حضور در تالارهای بورس حضور پیدا کنند.

جهت دریافت کد بورسی رایگان اینجا را کلیک کنید!

 

حضور در تالار بورس الزامی است؟

با توجه به مطالعاتی که در زمینه بورس و بازارهای بورسی داشته ایم؛ به این سوال بسیار برخورد کردیم که آیا برای مشارکت در خرید و فروش‌های بورسی, به حضور فیزیکی در تالار بورس الزامی است یا خیر؟

در گذشته بله اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه‌های ارتباط جمعی لزوم چندانی به حضور مرتب در تالار بورس نیست. البته جواب به این سوان به سرمایه گذلران نیز بستگی دارد چرا که افرادی استفاده از اینترنت و ارتباط آنلاین با تالار بورس را ترجیح می‌دهند. بر عکس این موضوع، هنوز هم افرادی مراجعه فیزیکی را پسندیده و حضور خود در تالار بورس را مطمئن‌تر قلمداد می‌کنند. 

تالار بورسی تهران

تالار بورس ایران

شاید هنوز شما هم به جواب این سوال که تالار بورس ایران کجاست؟ نرسیده باشید. آیا مکانی با عنوان تالار بورس ایران وجود دارد یا خیر؟

بازار بورس تهران در خیابان حافظ واقع شده است و سایر استان‌ها نیز از چنین مکانی برخوردار هستند. اما آیا این همان تالار بورس ایران است؟ جواب جامع این است که شاید بله شاید خیر, سازمان‌های گفته شده همگی به عنوان تالار بورس ایران شناخته می‌شوند و در کنار این سازمان‌ها, تالار بورس مجازی ایران نیز مشغول انجام فعالیت بوده.

 

تالار بورس مجازی ایران، زیر نظر سازمان بورس بستر آنلاین مشارکت در خرید و فروش های بورسی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است که از این طریق حضور فیزیکی در تالار بورس به حداقل ممکن می‌رسد.

    لینک کوتاه: