تابلو معاملات بازار بورس

تابلو معاملات بورس

یکی از مجموعه درس هایی که در آموزش بورس داده می شود و فراگیری آن بسیار حائز اهمیت است، آموزش تابلو معاملات بورس و سهام می باشد که با خواندن این تابلو و با بهره گیری از آموزش تحلیل بنیادی و آموزش تحلیل تکنیکال در فرآیند بورس و سهام اوراق بهادار می توان نسبت به قیمت های معامله سهام شرکت ها اطلاع کسب کرد و با دانش و تجربه خاص خود در زمینه آموزش بورس پا را فراتر گذاشت تا به سوددهی بیشتری نائل آمد.

پس برای فراگیری این مسئله حیاتی در بورس با ما همراه باشید تا با دیدی باز به ادامه فعالیت خود در بازار پر نوسان بورس بپردازید. تابلو معاملات بورس به ما کمک می کند تا با اطلاع از قیمت های معامله سهام ی شرکت که جزء الزامات اصلی و اساسی در بازار بورس هستند، گامی استوار برداشت.

به تعبیری دیگر می توان اذعان داشت که مهمترین بخش سایت بورس که همه روزه مورد توجه طیف وسیعی از سهامداران واقع می گردد را همین تابلو معاملات بورس و سهام و قیمت های معامله سهام یک شرکت تشکیل می دهد.

تابلو معاملات بورس

چگونگی دسترسی به قیمت‌های معامله در تابلو معامله بورس

در سایت بورس به طور کلی دو روش برای اطلاع از قیمت معامله سهام یک شرکت وجود دارد که می توان به آن دو شیوه دسترسی یافت. پس برای اطلاع از جزئیات معاملات یک سهم در فرآیند تابلو معاملات سهام به یکی از این دو روش زیر می توان تکیه نمود:

1- جستجوی نماد شرکت از طریق آیکون آن درج شده در قسمت بالای سایت بورس
2- کلیک نمودن بر روی نماد یا نام شرکت در هر قسمت از سایت بورس

با توجه به این دو روش می توان نسبت به قیمت های معامله سهام یک شرکت اطلاع کسب نمود. تابلو معاملات سهام به صورت لحظه ای و آپدیت است و به صورت آنلاین لحظه به لحظه می توان از قیمت هر گونه سهمی در تابلو معاملات سهام مطلع گشت و با کوچکترین تغییراتی در این صفحه می توان نسبت به خرید و فروش سهام مبادرت ورزید.

تابلو معاملات بورس

اطلاعات بدست آمده در تابلو معامله بورس

با نگریستن به تابلو معاملات سهام یک شرکت علاوه بر مطلع گشتن از قیمت های سهام برای پیشبرد معامله و کسب درآمد در این حوزه با تکیه بر آموزش تحلیل بنیادی و آموزش تحلیل تکنیکال می توان اطلاعات دیگر زیادی را نیز کسب نمود. به طور کلی داده های این صفحه را می توان به سه قسمت عمده و اصلی تقسیم نمود که به شرح زیر است:

1- داده های متغیر روزانه یا لحظه ای
2- اطلاعات متغیر دوره ای
3- اطلاعات هویتی و ثابت شرکت

به عنوان مثال در داده های لحظه ای می توان به اطلاعاتی از قبیل: جدول سفارشات خرید و فروش لحظه ای، تعداد و حجم و ارزش معاملات روزانه لحظه ای، قیمت روز گذشته، قیمت مجاز و حجم مبنا به صورت روزانه دست یافت.

    لینک کوتاه: