بیوگرافی کارلوس غوسن – Carlos GHOSN صنعتگر و مدیر موفق فرانسوی

بیوگرافی کارلوس غوسن

بیوگرافی کارلوس غوسن

بیوگرافی کارلوس غوسن | کارلوس غوسن (Carlos GHOSN) یک صنعتگر فرانسوی است ، در حال حاضر مدیرعامل کارخانه سازان رنو ، داچیا ، نیسان و اینفینیتی بلکه رئیس هیئت مدیره رنو نیز هست.

وی که در 9 مارس 1954 در برزیل متولد شد و از خاستگاه لبنانی بود ، تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در بیروت انجام داد قبل از رسیدن به فرانسه در 16 سالگی. وی سپس به Ecole Polytechnique و سپس Ecole des Mines de Paris پیوست.

در ابتدای کار ، وی در میشلین استخدام شد و قبل از انتخاب مدیر کارخانه پوی در سال 1981 ، بعنوان رئیس بخش تحقیقات و توسعه در زمینه لاستیک های کشاورزی ، سمت های مختلفی را در دست گرفت.

یک زبانی، او رئیس عملیات برای قاره آمریکای جنوبی منصوب شد، سپس مدیر عملیات میچلین شمال امریکا در سال 1989. کارلوس غوسن مسئول ادغام است میچلین شمال امریکا با Uniroyal گودریچ یک سال بعد .

در سال 1996 ، او به عنوان معاون اجرایی مسئول مدیریت عمومی به گروه رنو پیوست . و تنها سه سال بعد او سهام شرکت رنو در نیسان را برای مدیریت اتحاد آینده مدیریت کرد. وی در سال 2001 به عنوان مدیرعامل تولید کننده ژاپنی منصوب می شود.

بدهکار ، تولیدکننده نیسان محکوم به ورشکستگی است. اما به لطف یک سیاست شدید ، کارلوس غوسن تنها در سه سال موفق به احیای شرکت و تبدیل شدن آن به یکی از سودآورترین در جهان امروز است.

در سال 2005 ، وی با تبدیل شدن به مدیرعامل رنو ، سپس در سال 2009 ، به عنوان رئیس هیئت مدیره ، لوئیس شوویتز را جانشین کرد .

    لینک کوتاه: