بیوگرافی پیر فابره – Pierre FABRE کارآفرین و داروساز موفق فرانسوی

Pierre FABREپیر فابره (Pierre FABRE) بنیانگذار گروه دارویی نامدار ، صاحب باشگاه راگبی Olympus Castres Olympics و ثروت اول منطقه Midi-Pyrénées است.

پیر فابر در سال 1926 در Castres در تارن متولد شد ، داروساز در زادگاهش شد. از سال 1947 ، او ماده فعال ویتوتونیک Ruscus aculeatus (Holly Holly) را کشف کرد که گیاه فراوانی در منطقه Castres دارد. او سیکلو 3 ، اولین وینوتونیک را ایجاد کرد و آزمایشگاه های پیر فابرا را در سال 1961 تأسیس کرد.

این شرکت رشد سریع را تجربه خواهد کرد و در بخش های دارویی و پوستی و آرایشی و بهداشتی کسب می کند: INAVA ، Klorane ، Ducray ، Galenic ، Rene Furterer ، Genesis و همچنین منبع Avène که آبگرم آن را بنا می کند. این گروه با ایجاد شرکتهای فرعی متعدد نیز در سطح بین المللی در حال رشد است. اکنون پیر فابره بیش از 9000 کارمند در 130 کشور جهان و گردش مالی بیش از 1.7 میلیارد یورو دارد.

پیر فابره به منطقه خود وفادار مانده است. تقریبا نیمی از کارمندان این کشور در جنوب فرانسه و تقریباً یک سوم در تارن هستند. علاوه بر این ، یک عاشق بزرگ راگبی ، او صاحب باشگاه شهر خود ، Castres Olympics است. او همچنین در رسانه های مختلف محلی مانند Midi Libre ، Dépêche du Midi یا Tarn Infos سهام دارد.

در سال 2008 و در سن 82 سالگی ، پیر فابره بازنشستگی خوبی کسب کرد ، اگرچه هنوز هم بسیار فعال بود. او جهت کلی گروه را ترک می کند تا جین پیر گارنیر ، رئیس جمهور پیشین GlaxoSmithKline را فراهم کند. او با این وجود رئیس هیئت اجرایی است. در همان سال ، او 65٪ از سهام شرکت خود را به بنیاد پیر فبر و 6٪ به کارمندان اهدا کرد. وی در تاریخ 31 دسامبر 2009 توسط گراند صلیب لژیون افتخار ساخته شد.

    لینک کوتاه: