بیوگرافی پیتر لینچ – Peter Lynch سرمایه گذار و تحلیلگر موفق آمریکایی

پیتر لینچپیتر لینچ (Peter Lynch) یکی از بزرگترین سرمایه گذاران و مدیران صندوق قرن بیست و یکم به حساب می آید. وی به دلیل فعالیت خود در صندوق Fidelity Magellan معروف شد.

پیتر لینچ متولد 19 ژانویه 1944 در بوستون ، ایالات متحده ، پیتر لینچ قبل از فارغ التحصیلی در سال 1965 در دانشکده بازرگانی وارتون و دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد. وی بعنوان تحلیلگر در Fidelity Investments استخدام می شود.

وی پس از زنجیر زدن به چندین موقعیت ، به ارتش ایالات متحده پیوست و در آنجا دو سال گذراند. پس از بازگشت ، فیدلتی وی را به عنوان رئیس سرمایه گذاری در زمینه منسوجات ، فلزات و مواد شیمیایی به طور تمام وقت استخدام کرد. در سال 1974 ، او به عنوان مدیر تحقیقات منصوب شد و سه سال بعد به ریاست صندوق ماژلان رسید. سیزده سال بعد ، در سال 1990 ، او این صندوق سرمایه گذاری کوچک به ارزش 18 میلیون دلار را به صندوق بیش از 14 میلیارد دلار تبدیل کرد.

پس از موفقیت ، لینچ شروع به نوشتن کتاب کرد تا دانش خود را با مردم به اشتراک بگذارد. برخی از بزرگترین موفقیتهای وی عبارتند از: “یکی از وال استریت” ، “خیابان پرواز” و “یاد بگیر تا کسب کن” که امروزه هنوز هم مورد استفاده برخی سرمایه گذاران است.

به گفته وی ، هیچ کس نمی تواند نوسانات اقتصاد یا نرخ بهره را پیش بینی کند. در نتیجه ، لینچ همواره از این ایده در جستجوی شرکت هایی است که از سوی بازار کم ارزش هستند اما با یک پتانسیل بالای صعودی در این بخش به منظور هدایت سرمایه گذاری به سمت این بخش (از این نظر) حمایت کرده است.

وی در حال حاضر نایب رئیس شرکت مدیریت و تحقیقات وفاداری و مشاور سرمایه گذاری سرمایه گذاری وفاداری است. اما شغل اصلی وی مربوط به کارهای خیرخواهانه و سایر انجمن های خیریه ، مذهبی ، تاریخی یا فرهنگی است.

    لینک کوتاه: