بیوگرافی وارن بافت – Warren Buffet سرمایه گذار و تاجر موفق آمریکایی

وارن بافتوارن بافت (Warren Buffet) احتمالاً مشهورترین سرمایه گذار است. (شماره یک جهان در سال 2008 با 65 میلیارد دلار) .

وی در سال 1930 در اوماها ، نبراسکا متولد شد و در دانشگاه کلمبیا تحصیل اقتصاد کرد. در پایان تحصیلات ، به زادگاه خود باز می گردد و در آنجا ازدواج می کند و اولین صندوق سرمایه گذاری خود را که از کمک های خانواده و آشنایان خود تشکیل می شود ، ایجاد می کند. با مدیریت از خانه خود ، فعالیت های وی به همراه ثروت شخصی وی به رشد خود ادامه می دهد. بیش از 40 سال ، سرمایه گذار میلیاردر پیوسته از معیارهایی مانند داو جونز فراتر رفته است.

در سال 1962 ، وی در یک شرکت نساجی به نام Berkshire Hathaway سرمایه گذاری کرد ، که وی 3 سال بعد کنترل آن را به دست گرفت و بعداً به عنوان شرکت اصلی فعالیت های وی بدست آمد. مشاغل نساجی آن در سال 1985 متوقف خواهد شد. در سال 2003 ، برکشایر هاتاوی صاحب 40 شرکت بود که 150،000 نفر اشتغال داشتند.

وارن بافت سرمایه گذاری های خود را در شرکت های کم ارزش با هدف سودهای بلند مدت متمرکز می کند. او شرکتهایی را انتخاب می کند که تجارت خود را کاملاً درک کند و این نشان دهنده استحکام خوب و سود منظم و همچنین تجارت پایدار است. این شرکت از شرکت های پیشرفته فناوری جلوگیری می کند. وی گفت: “دوره برگزاری مورد علاقه ما” برای همیشه “است و همچنین بورس کالا برای انتقال پول از دارایی به بیماران طراحی شده است. 

با وجود ثروت عظیم خود ، وارن بافت او سلیقه های ساده را حفظ می کرد ، او هر روز یک همبرگر و کک گیلاس می خورد در همان رستوران و هنوز در همان خانه ای زندگی می کند که در سال 1957 31500 دلار خریداری کرده است.

او قصد دارد 99٪ از ثروت خود را در هنگام مرگ بگذارد و بیشتر آن را از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس به دست آورد. او فقط یک بخش جزئی را به فرزندان خود واگذار می کند. وی یک بار گفت: “ما باید به فرزندان خود نیازهای خود را بدهیم تا بتوانند آنچه را که می خواهند انجام دهند ، اما آنها را بیکار نکشیم.”

 

    لینک کوتاه: