بیوگرافی هنری فورد – Henry FORD بنیانگذار شرکت فورد موتور

بیوگرافی هنری فورد

بیوگرافی هنری فورد

بیوگرافی هنری فورد | هنری فورد (Henry FORD) یک صنعتگر ، پیشگام در صنعت خودرو و بنیانگذار شرکت فورد موتور بود.

وی متولد 30 ژوئیه 1863 میلادی در میشیگان و در 7 آوریل 1947 درگذشت ، او مدرسه را در 15 سالگی متوقف خواهد کرد حتی بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن. او همیشه علاقه مند به مکانیک بود و وقتی مدرسه را ترک می کند اولین موتور بخار خود را می سازد.

وی پس از مکانیک کارآموزی در دیترویت ، در سال 1891 مهندس شرکت Edison Illuminising در دیترویت شد و سپس مهندس ارشد دو سال بعد.

او به موازات کار خود ، اولین موتور فورد ، موتور بنزری تک سیلندر را در سال 1893 در خانه توسعه داد. این موتور دارای دوچرخه چهار چرخ بود. اولین ماشین فورد در ژوئن 1896 به پایان رسید.

در سال 1899 وی از سمت خود به عنوان مهندس ارشد برای ایجاد شرکت خودروسازی دیترویت استعفا داد و سرپرست مکانیک شد. او یک سال و نیم بعد ورشکسته شد.

هنری فورد پس از توسعه اتومبیل های مسابقه و شکستن برخی از رکورد ها ، در سازماندهی شرکت موتور موتور در ژوئن سال 1903 کمک کرد. یک ماه بعد اولین ماشین فروخته شد. در حالی که وی در سال 1906 به عنوان رئیس جمهور بود ، وی تصمیم گرفت تمام سهام سایر سهامداران را پس انداز کند و در سال 1919 تنها سهامدار شرکت شد.

در آن تاریخ وی این شرکت را به پسرش واگذار کرد که در سال 1943 درگذشت. در آن زمان هنری فورد این پست را تا سال 1945 به عهده گرفت ، هنگامی که پسرش را برای انتخاب این پست توصیه کرد.

هنری فورد در دهه 1920 به دلیل موضع ضد ستیزی خود ، که وی متهم به تملک کلیه شرکتهای بزرگ آمریکایی بود ، مشهور شد.

    لینک کوتاه: