بیوگرافی میرون اسکولز – Myron Scholes سرمایه گذار موفق کانادایی

میرون اسکولزمیرون اسکولز (Myron Scholes) یک برنده جایزه نوبل اقتصاد (1997) به خاطر کار و توسعه یک روش ارزش گذاری مشتق (مدل بلک اسکولز).

وی متولد اول ژوئیه سال 1941 در کانادا ، تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه شیکاگو بود. وی MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) خود را در سال 1964 و دکترای فلسفه پنج سال بعد دریافت کرد.

وی پس از پایان نامه خود ، در دانشگاه MIT موقعیت تدریس را پذیرفت و در آنجا با فیشر بلک آشنا شد. در سال 1973 ، او MIT را ترک کرد تا به دانشگاه شیکاگو بپیوندد تا با یوجین فاما ، مرتون میلر و فیشر بلک کار کند .

از 1981 تا 1996 ، میرون اسکولز به عنوان استاد تحقیق در دانشگاه استنفورد کار کرد ، جایی که اکنون نیز استاد مالی است.

به موازات فعالیت پژوهشگر تدریس ، اسکولز نیز سرمایه گذار است. در سال 1994 ، او و چند نفر از همکاران خود صندوق پرچین را تأسیس کردند ، که در ابتدا بسیار موفق بود و بازده سالانه بیش از 40 درصد بود و طی چند ماه کاملاً فروپاشی شد.

اسکولز همچنین درگیر پرونده LTCM بود که در آن او متهم به استفاده غیرقانونی از یک پناهگاه مالیاتی برای جلوگیری از پرداخت مالیات بر سود حاصل از سرمایه گذاری های تجاری شد.

وی در حال حاضر رئیس صندوق هجده مدیریت دارایی پلاتینیوم (صندوق های پرچین) است که بین 4 تا 5 میلیارد دلار با متوسط ​​بازده سالانه 9.5٪ ارزش دارد.

    لینک کوتاه: