بیوگرافی مارسل داسو – Marcel DASSAULT کارآفرین و سرمایه گذار موفق فرانسوی

مارسل داسومارسل داسو (Marcel DASSAULT) بنیانگذار معروف Groupe Dassault است .

او متولد مارسل بلوچ در سال 1892 در پاریس ، در دانشکده برق Bruguet و سپس در دانشکده عالی هوانوردی و مهندسی مکانیک (Supaéro) تحصیل کرد که در سال 1913 فارغ التحصیل شد.

او کسی بود که طراحی پروانه اکلر در جنگ جهانی اول در هواپیماهای فرانسه مورد استفاده قرار می گرفت. او اولین هواپیمای خود را در سال 1917 بنا خواهد کرد.

پس از مدتی از زمین هوانوردی خارج شد ، او شرکت هواپیمایی Marcel Bloch را در سال 1928 تاسیس کرد. این هواپیما در سال 1937 ملی سازی می شود و چند ماه بعد شرکت ناشناس هواپیما مارسل را ایجاد می کند.

در طول جنگ جهانی دوم ، در سال 1940 ، او به همراه خانواده اش توسط پلیس فرانسه دستگیر شد و قبل از اعزام به اردوگاه کار اجباری بوخنوالد در سال 1944 به اردوگاه های فرانسه درآمد. وی هشت ماه بعد توسط مارسل پاول نجات یافت. عضو حزب کمونیست و آلبرت بوداد. وی بعداً با انتصاب مدیر دوم تبلیغات مجله Days of France و با پرداخت هر سال مبلغی به حزب کمونیست ، آنها را تشکر می کند.

در سال 1946 ، نام خود را به بلوچ-داسلو و در سال 1949 به داسلو تغییر داد. این نام الهام گرفته از نام رمزگذاری شده “Tank” است که در زمان مقاومت توسط برادرش ژنرال داریوش پل بلوچ استفاده شده است.

بدین ترتیب شرکت وی به شرکت هواپیمایی هواپیما مارسل تبدیل می شود. این اولین هواپیمای جت فرانسوی از جمله سراب را تولید می کند و همچنین یک بخش ویژه در زمینه راهنمایی موشکی را راه اندازی خواهد کرد. او همچنین سری هواپیماهای Falcon و Rafale را تولید خواهد کرد. در سال 1981 ، این شرکت با ارائه 21٪ سهام خود به کشور فرانسه ، از ملی شدن فرار کرد.

مارسل داسو نیز از زمانی که خود ستونی در روزنامه هفتگی خود Jours de France داشت ، به روزنامه نگاری نیز علاقمند بود. او همچنین تهیه کننده فیلم بود و به عنوان سناتور آلپ ماریتیمز و سپس عضو اویس و معاون مجلس شورای ملی از سال 1978 تا 1986 جایزه سیاسی داشت.

در سال 1986 ، مارسل داسلو در نویلی-سور- درگذشت. پسرش سرگ دااسلو مدیریت گروه را تا سال 2000 بر عهده خواهد گرفت.

 

    لینک کوتاه: