بیوگرافی راتان تاتا – Ratan TATA مدیر و سرمایه گذار موفق هندی

بیوگرافی راتان تاتا

بیوگرافی راتان تاتا

بیوگرافی راتان تاتا | راتان تاتا (Ratan TATA) رهبر گروه هندی تاتا ، امپراتوری متعلق به خانواده وی است.

وی متولد سال 1937 در بمبئی هند ، برای تحصیل در رشته معماری در دانشگاه کرنل در ایالات متحده رفت. وی سپس به گروه خانواده می پیوندد که در بخش فولاد (Tata Steel) با سایر کارگران مشغول به کار خواهد شد. وی به تدریج با لمس نواحی مختلف گروه (الکترونیک ، منسوجات و …) از نردبان بالا رفت و در آن با بهبود وضعیت مالی آنها و صاف کردن فعالیت های خاص درخشید.

در سال 1991 بود که مدیر کل این گروه ، یانگگیر تاتا ، وی را به ریاست کنگلومراس منصوب کرد ، جایی که مشروعیت وی مورد اعتراض قرار می گرفت. در واقع ، شخصیت محفوظ آن با شخصیت جاهنگیر تاتا کاریزماتیک تضاد دارد.

با این وجود ، این گروه خانواده رشد خواهد کرد و آن را در 7 بخش فعالیت (مهندسی ، مواد ، انرژی ، شیمی ، کالاهای مصرفی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، خدمات) سازماندهی مجدد می کند. همچنین باعث می شود جمع آوری و توافق تجارت چند امضا کردند.

تاتا در حال حاضر به از دست رفته یک رهبر شناخته شده و با ارزش برای عملکرد آن است. وی به عنوان بازرگان سال 2005 توسط مجله Forbes انتخاب شد و در سال 2008 ارزان ترین اتومبیل جهان ، نانو را با قیمت 1691.87 یورو راه اندازی کرد. در بخش خودرو، او در میان دیگر برای کسب فورد، لندرور و جگوار اقدام است.

    لینک کوتاه: