بیوگرافی خاویر نیل – Xavier Niel کارآفرین و سرمایه گذار موفق فرانسوی

خاویر نیلخاویر نیل (Xavier Niel) رهبر ایلیاد ، یک گروه ارتباطی از راه دور فرانسه ، شرکت اصلی ارائه دهنده خدمات اینترنت رایگان است.

خاویر نیل متولد سال 1967 در مزون الفور ، خاویر نیل فعالیت خود را به عنوان کارآفرین در Pink Minitel قبل از ایجاد ایلیاد در 1991 آغاز کرد. از طریق ایلیاد ، وی در سال 1996 3617 Annu را راه اندازی کرد ، سپس Societe.com. همچنین نخستین ارائه دهنده دسترسی به اینترنت در فرانسه در سال 1994 با نام Worldnet را ایجاد می کند که آن را در دسامبر 2000 به 40 میلیون یورو به Neuf Cegetel به فروش می رساند. در همان زمان ، وی در سال 1999 به صورت رایگان ایجاد کرد که اولین پیشنهاد دسترسی نامحدود به اینترنت را ارائه می داد.

خاویر نیل از زمان انقلاب جهانی در اینترنت در فرانسه متحول شد. این او است که مفهوم “Box” را با Freebox و همچنین پیشنهاد Triple Play (اینترنت ، تلفن ، تلویزیون) راه اندازی کرد. اکنون در حال حمله به بخش تلفن همراه است. این کشور بعد از یک درگیری شدید با 3 اپراتور اصلی (Bouygues ، SFR و Orange) چهارمین مجوز 3G را بدست آورد و اولین پیشنهادات تجاری خود را در سال 2012 آغاز کرد.

این کارآفرین همچنین در بسیاری از شرکت های نوپا یا اینترنت مانند deezer.com یا Bakchich.com سرمایه گذار است. او همچنین به همه آهنگهای Claude François و همچنین Le Monde با دو شریک دیگر خود حق دارد.

سرانجام ، این شرکت تلفن همراه خود به نام Free Mobile را در ابتدای سال 2012 راه اندازی کرد و دوباره با یک پیشنهاد بسیار ارزان نرخ انقلابی در تلفن های همراه متحول می کند.

در سال 2012 ، ثروت شخصی وی 3.6 میلیارد یورو برآورد شد که دوازدهمین ثروت فرانسه را بدست آورد. او مالک 56٪ از شرکت Iliad خود است .

خاویر نیل نیز با مشکلات خود در مورد قانون ، عناوینی را تهیه کرد. وی بدین ترتیب در سال 2004 به جرم موارد مضراب و پنهانکاری سوء استفاده از داراییهای شرکت متهم شد. عزل به نفع وی انجام می شود. وی در سال 2006 این بار به دلیل دریافت جریمه 250،000 یورو جریمه نقدی و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

    لینک کوتاه: