بیوگرافی جرج سوروس – Georges Soros تاجر و سرمایه گذار موفق مجار-آمریکایی

جرج سوروسجرج سوروس (Georges Soros) یک سرمایه گذار / سوداگر میلیاردر است که خود را از طریق حمله استرلینگ پوند در سال 1992 ، که باعث شد بانک انگلیس مجبور شود ارز خود را از سیستم پولی اروپا خارج کند ، مشهور کرد. در این معامله ، دلالان سود نزدیک به 1.1 میلیارد دلار کسب کردند.

سوروس رئیس هیئت مدیره بنیاد جامعه باز (بنیاد سوروس) و مدیریت سرمایه سوروس و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه سوروس است.

جرج سوروس در سال 1930 در مجارستان متولد شد و فرزند یکی از سازندگان زبان اسپرانتو بود ، وی در سال 1947 از کشور مادری خود فرار کرد و در انگلستان کمونیست شد و در آنجا تحصیل در اقتصاد در LSE (مدرسه لندن) انجام داد.

در سال 1956 او به ایالات متحده رفت و در آنجا به تجارت در وال استریت درآمد. 17 سال بعد ، او صندوق معروف Quantum را تأسیس کرد که با نشان دادن عملکرد 30٪ در سال به مدت 10 سال ، وی را مشهور می کند. سپس ، وی با حملات پیاپی خود علیه ارزهای مختلف در دهه 90 ، مشهوریت خود را افزایش می دهد ، معروف ترین موجودی که علیه بانک انگلیس مرتکب شده است.

در سال 2009 ، طبق رتبه بندی مجله Forbes که آنها را در رتبه 24 در ایالات متحده قرار داده ، ثروت وی 13 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

جرج سوروس همچنین یک نیکوکار بزرگ است. وی تاکنون بیش از 2 میلیارد دلار در بنیادهای خود در بیش از 30 کشور خرج کرده است.

    لینک کوتاه: